سلامتمقالات سلامت

استارتاپ های برتر سازنده اسکنر دهان

مدل­ های کسب ­و کار به مرور زمان، گاهاً به فراخور تغییرات بازار و گاهاً به خاطر پیدایش فن­آوری، تکامل یافته و درنتیجه به ظهور گرایش­های هیجان­ انگیز جدیدی منجر می­ شوند. ما در Tracxn از نزدیک، زیست ­بوم شرکت­ های نوپا در سرتاسر جهان را دنبال می­ کنیم و به بسیاری از موضوعات جدید و جالب برخورده­ ایم که محبوبیت یافته­ اند، از جمله دستگاه­ های اسکن دهان.

در سرتاسر جهان، ۱۲۴ شرکت تولیدکننده­ ی دستگاه اسکن دهان وجود دارد. در اینجا فهرستی از ۶ استارتاپ جالب و برتر این حوزه را می­بینید:

۱. Cadent Holdings    Cadent Holdings اسکنرهای داخل دهانیِ Agile Technologies

Cadent Holdings، راهکارهای اسکن دیجیتال سه بعدی برای ارتودنسی و دندان­پزشکی را ارائه می­ دهد. اسکنرهای داخل دهانیِ iTero (محصولی از Align Technologies) طراحی شده ­اند تا سرعت، اعتبار، روش­ های ساده و مستقیم، و قابلیت ­های تجسمی را برای پزشکان عمومی یا ارتودنتیست­ ها به ارمغان بیاورند. از اسکن­ های iTero در بیش از ۱.۲ میلیون تاج ترمیمی، بریج، و پایه­ ی سفارشی ایمپلنت و هم­چنین در بیش از ۱.۳ میلیون اسکن ارتودنسی iTero، از جمله در بیش از ۶۰۰،۰۰۰ اسکن ارتودنسی نامرئی استفاده شده است.

 اسکنر جدید داخل دهانی iTero Element، که مارس ۲۰۱۵ معرفی شد، طوری مهندسی شده که می­تواند در هر ثانیه ۶۰۰۰ فریم عکس بردارد، و حسگر تصویری آن نیز طوری طراحی شده تا امکان اسکن ۲۰ برابر سریع­تر از اسکنر فعلی iTero را فراهم سازد، درنتیجه تصویری سه بعدی و در زمان واقعی از اسکن دیجیتال ایجاد می­شود –که ظرف فقط چند دقیقه آماده­ ی دیدن روی صفحه­ ی لمسی چند نقطه ­ای است. این فن­آوری روی یک بستر تکی قابل اجراست که برای کار با زیست­ بوم دیجیتال ارتودنسی iTero طراحی شده و جریان کار ارتودنسی دیجیتالی و زیست­ بوم دیجیتال ترمیمی iTero را راه می­ندازد و این به نوبه ­ی خود می­تواند میزان صحت و دقت فرآیند ترمیمی انجام­ شده توسط شرکای ثالث پایین دستی را افزایش دهد.

نمایی از شرکت
سال تأسیس ۱۹۹۷
مکان اور یهودا (اسرائیل)
منابع مالی ۷۵ میلیون دلار آمریکا
سرمایه ­گذاران JPMorgan، Fortissimo Capital، Fletcher Spaght و ۴ سرمایه­ گذار دیگر

۲. GelSight  GelSlight ابزار اندازه گیری نوری جهت دریافت هندسه ی سطح با کاربردهایی در دندان پزشکی

محصولات GelSight شامل تجهیزات سنجش نوری دستی یا آزمایشگاهی می­ شوند، و ژل مخصوصی دارند که امکان تصویربرداری از هندسه­ ی هر سطحی را فراهم می­سازد. محصولات آنها امکان عکس­برداری از ساختار سطوح در حدّ میکرون (یک هزارم میلی­متر) را به کاربران می­ دهند. نرم­ افزار آنها داده­ ها را از سخت ­افزارِ GelSight گرفته و تصاویر سه ­بعدی تولید می­کند که برای تجزیه و تحلیل کمّی مناسب هستند. برخلاف اسکن میکروسکوپی الکترون که گزینه ­ی محبوبی برای تصویربرداریِ این چنینی از این سطح با وضوح بالاست، فن­آوری Gel Sight برای کار کردن، نیازی به مکنده ندارد. این فن­آوری در بسیاری از زمینه­ ها مثل هوافضا، بالستیک، و سنجه ­شناسی کارآیی دارد. می­توان از آن در دندان­پزشکی برای تصویربرداریِ داخل دهانی جهت آماده ­سازی دندان استفاده کرد.

نمایی از شرکت
سال تأسیس ۲۰۱۱
مکان والتهام (آمریکا)
منابع مالی ۱۶ میلیون دلار آمریکا
سرمایه­ گذاران Omega Fund، Anzu Partners

۳. Calcivis  Calcivis دستگاه تصویربرداری برای پوسیدگی دندانی

Calcivis، سیستم تصویربرداری از پوسیدگی و خوردگی Calcivis را ساخته است. این دستگاه شامل یک رویکرد زیست­ تابی اختصاصی است که با یک دستگاه تصویربرداری تخصصی ترکیب شده و با تصویربرداری از یون­های کلسیم آزاد در سطح دندان، امکان شناسایی و به تصویرکشیدن خوردگی دندان را فراهم می­سازد؛ یک ضایعه ­ی پوسیدگی که مدام در حال خوردن دندان است،  احتمال دارد که پیشرفت کرده و درنهایت حفره ­ای را ایجاد کند. این دستگاه که یک دوربین داخل دهانی را با فن­آوری اَپ ترکیب نموده، در سال ۲۰۱۴، نشان CE دریافت کرده است.

سیستم تصویربرداری از پوسیدگی و خوردگی Calcivis

نمایی از شرکت
سال تأسیس ۲۰۱۱
مکان ادینبورگ (انگلستان)
منابع مالی ۱۹ میلیون دلار آمریکا
سرمایه­ گذاران Scottish Enterprise، شورای تحقیقات پزشکی، بانک سرمایه­ گذاری اسکاتلند و دو سرمایه­ گذار دیگر

۴. ۳Shape  3Shape اسکنرهای سه بعدی و راهکارهای نرم افزاری CAD /CAM برای متخصصان دندان و شنوایی شناسی

۳Shape، اسکنرهای سه بعدی و راهکارهای نرم ­افزاری CAD/CAM را در اختیار صنایع دندانی و شنیداری قرار می­دهد و آنها را در تشخیص و ارائه ­ی خدمات مراقبتی یاری می­کند. این شرکت سه بار از طرف Ernst & Young، «شرکت کارآفرین سال» نام گرفته است. دفتر مرکزی ۳Shape در دانمارک واقع شده و امکانات و دفاتر تولیدی ­اش در چین، اروپا، آمریکای لاتین و آمریکا واقع شده ­اند.

اسکنر سه بعدی 3Shape

نمایی از شرکت
سال تأسیس ۲۰۰۰
مکان کوپنهاگ (دانمارک)

۵. Biolase  Biolase دستگاه های اسکن و لیزر دندانی

BIOLASE یک شرکت دستگاه­ های پزشکی است که در حوزه­ ی دندان­پزشکی و پزشکی، به توسعه، تولید، بازاریابی و فروش سیستم­های لیزری می­پردازد، علاوه­ براین کار بازاریابی، فروش و توزیع تجهیزات تصویربرداری از دندان را هم انجام می­دهد. محصولات BIOLASE بر این هدف متمرکز شده ­اند که علاوه بر کاهش درد ناشی از دندان­پزشکی به طور کلی، قابلیت تعمیر و ترمیم ضایعات دندانی بیمار را برای پزشکان فراهم سازند. خط تولید شرکت شامل لیزرهای دامپزشکی، دندان­پزشکی، درمان درد، و جراحی می­شود. از دیگر محصولات آن می­توان به دستگاه ­های تصویربرداری سه­ بعدی، اسکنرهای داخل دهانی سه بعدی، پرینترهای سه بعدی و chairside milling (فرز کنار یونیت دندان­پزشکی) اشاره کرد.

نمایی از شرکت
سال تأسیس ۱۹۸۷
مکان آیروین (آمریکا)
منابع مالی ۱۹ میلیون دلار آمریکا
سرمایه­ گذاران بنگاه Western Alliance ، مدیریت سرمایه­ ی Oracle، Prettybrook Partners

۶. ApteryxApteryx تأمین کننده ی نرم افزار تصویربرداری دندانی برای تشخیص بیماری

Apteryx برای تشخیص بیماری، نرم ­افزار تصویربرداری دندانی تهیه می­کند، یعنی برنامه­ های تصویربرداری ابر-محوری که به کاربران امکان گرفتن، ذخیره کردن و سازماندهی عکس­های گرفته ­شده از حسگرهای دیجیتال اشعه ­ی x، و سیستم­ های تصویربرداری بیرون دهانی را می­دهند. VELscope به مصوّرسازی ناهنجاری­ های مخاطی دهانی، مثل سرطان دهان یا دیسپلازی پیش دخیمی کمک می­کند.

Apteryx نرم ­افزار تصویربرداری دندانی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۲.۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *