اخبار استارتاپیاخبار مناطق آزاد و ویژه اقتصادیمناطق آزاد و ویژه اقتصادی

آغاز فعالیت منطقه آزاد مهران در ۱۴۰۱

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد مهران سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمیدرضا مومنی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد در نشست هماهنگی افتتاح منطقه آزاد مهران بیان کرد: برای تصویب طرح جامع مهران تا پایان امسال باید کاربری زمین ها تعیین تکلیف شوند و مشخص شود هر کاربری چه مزایایی برای منطقه دارد. وی از تصویب طرح جامع منطقه آزاد مهران خبر داد و گفت: این منطقه سال ۱۴۰۱ به منظور رونق و توسعه اقتصادی استان و کشور به بهره برداری می رسد.

دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر اینکه علاوه بر تعیین مشاور برای هر سرمایه گذار باید منابع مالی شفاف، مدت زمان اجرای پروژه مشخص و اهلیت سرمایه گذار نیز محرز شود، بیان کرد: رمز موفقیت هر منطقه آزاد این است که براساس هر ماموریت، مشخص شود که برای آن ماموریت چه زیرساخت هایی نیاز است و در اسرع وقت آن زیرساخت ها ایجاد شود.

مومنی، عدم داشتن الگو و فقدان برنامه‌ریزی هدفمند و مسنجم در هر منطقه آزاد را موجب هدررفت سرمایه و اتلاف زمان ذکر کرد و یادآور شد: برای ایجاد مناطق آزاد باید اراضی آن منطقه در اسرع وقت تعیین تکلیف و تمامی امور با نظارت و اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی ادامه داد: سیاست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به گونه ای است که مناطق آزاد جدید تا زمانیکه طرح جامع نداشته باشند به بهره برداری نخواهند رسید. دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: در مناطق آزاد جدید ساختار نیروی انسانی باید به چابک ترین صورت و با برون سپاری کامل اداره شود. مومنی اضافه کرد: از ظرفیت بانک های خصوصی، شرکت های تامین مالی و تامین سرمایه برای تجهیز زیرساخت های مناطق آزاد جدید بهره برداری شده تا زمینه سرمایه پذیری در مناطق آزاد در اسرع وقت مهیا شود.

رستم‌زاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد از مجموع هفت هزار هکتار مناطق آزاد مهران جزو اراضی ملی است، خواستار تسریع در الحاق قانونی این اراضی به منطقه ازاد شد و بر راه اندازی منطقه ازاد تاکید کرد. وی با قدردانی از مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، گفت: دستورات لازم برای اجرای طرح جامع منطقه آزاد مهران صادر شده است که امیدواریم این منطقه پس از افتتاح منشأ خیر و اثرات بسیاری برای مردم استان باشد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تفکیک منطقه آزاد از ویژه در چارچوب قوانین و مقررات مناطق آزاد، احداث جاده دسترسی و انجام مطالعات تعیین الگوی توسعه را ضروری دانست و ازمدیران خواست در تامین زیرساخت های منطقه ازاد و انجام امورات محوله اهتمام لازم داشته باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *