رپرتاژ

نکات مهم در هنگام خرید بلیط اتوبوس

اتوبوس یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه عمومی در بین ما ایرانی‌هاست و به حق می‌توان گفت هیچ یک از وسایل نقلیه عمومی در ایران به اندازه اتوبوس پرکار نیست. سفر با اتوبوس مزایای خاص خودش را دارد و هنوز هم که هنوز است بسیاری از افراد با وجود قابلیت استفاده از وسایل نقلیه دیگر، ترجیح می‌دهند با اتوبوس به این شهر و آن شهر بروند. از طرفی دیگر خرید بلیط اتوبوس دردسرش کم‌تر است و به راحتی می‌توانید آن را حضوری یا غیرحضوری خریداری کنید و یا بخواهید بلیط مقصد را برایتان رزرو کنند. هنگام خرید بلیط اتوبوس باید با یک سری نکات آشنایی داشته باشید تا کارهایتان سریع‌تر انجام شود و بتوانید بهترین بلیط را با توجه به شرایطتان خریداری کنید.

مزایای سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس حال و هوای خاصی دارد که بسیاری از مسافران این حال را دوست دارند. هر یک از وسایل نقلیه معایب و مزایای خودشان را دارند و این شمایید که انتخاب می‌کنید با کدام یک از آن‌ها سفر کنید. سفر با اتوبوس هم مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت ارزان، دسترسی آسان، امکان خرید آنلاین بلیط اتوبوس در ساعات حرکت متنوع، امنیت و آسایش موجود در اتوبوس‌ها، ثبات قیمت نسبی بلیط اتوبوس، ارائه سرویس در همه شهرها، زیادبودن شرکت‌های اتوبوسرانی و. … اشاره کرد. اگر مسیر سفرتان کوتاه است، بهتر است با اتوبوس به سفر بروید و از مزایای سفر با اتوبوس بهره مند شوید. در این جا جداگانه به هر یک از این مزایا اشاره می‌کنیم:

·      قیمت ارزان

قیمت بلیط اتوبوس نسبت به وسایل نقلیه دیگر مانند هواپیما ارزان‌تر است و نیاز نیست برای سفر به مقصدتان، هزینه زیادی را متحمل شوید. خرید بلیط اتوبوس مقصد با قیمتی نسبتاً مناسب، از مهم‌ترین مزایایی است که می‌توان برای اتوبوس قائل شد. مثلاً شما می‌توانید بلیط اتوبوس تبریز را به قیمتی بسیار پایین‌تر از بلیط هواپیما تبریز تهیه کنید و خود را به موقع به مقصد برسانید.

·      دسترسی آسان

شما می‌توانید در هر زمانی که اراده کردید و در هر جایی که هستید، بلیط اتوبوس را خریداری کنید. اگر می‌خواهید بلیط اتوبوس را به روش حضوری بخرید، می‌توانید به ترمینال یا تعاونی‌های موجود در شهرتان مراجعه کنید. مثلاً اگر ساکن تهران هستید، برای خرید بلیط اتوبوس اهواز به ترمینال جنوب بروید.

·      امکان خرید آنلاین بلیط اتوبوس

بلیط اتوبوس
بلیط اتوبوس

یکی از بهترین مزایای خرید بلیط اتوبوس این است که شما این امکان را دارید که بلیط مقصدتان را به روش آنلاین خریداری کنید. برای این کار شما به اینترنت و یک گوشی هوشمند یا رایانه شخصی نیاز دارید تا از طریق آن سایت‌های فروش آنلاین بلیط اتوبوس را پیدا کنید و بلیط مقدتان را اینترنتی خریداری کنید.

·      رزرو بلیط اتوبوس

اگر شرایطتان فراهم نیست که بلیط را در همان لحظه بخرید، می توانید آن را به روش حضوری یا غیرحضوری رزرو کنید. سعی کنید چند ساعت قبل از حرکت، بلیط را بخرید تا بلیط رزروی شما از دست نرود.

·      ساعات حرکت متنوع

اتوبوس‌ها در ساعات مختلف شبانه‌روز به مقاصد متفاوت حرکت دارند. این مزیت باعث شده که تعداد طرفدارن سفر با اتوبوس از هواپیما و قطار بیشتر باشد.

·      امنیت و آسایش موجود در اتوبوس‌ها

اتوبوس‌های امروزی به‌خصوص اتوبوس‌های VIP امنیت و آسایش بیشتری نسبت به اتوبوس‌های قبل دارند و مسافران در طول سفر کم‌تر دچار ملال می‌شوند.

·      ثبات قیمت نسبی بلیط اتوبوس

قیمت بلیط اتوبوس در طول سال یک بار یا به ندرت دوبار تغییر می‌کند و این افزایش قیمت در حدی نیست که به چشم بیاید. ثبات قیمت بلیط اتوبوس از بلیط هواپیما و قطار بیشتر است.

·      ارائه سرویس در همه شهرها

پر واضح است که بسیاری از شهرهای ایران فاقد امکاناتی مانند فرودگاه یا ایستگاه راهآهن هستند؛ ولی پایانه‌های اتوبوس در همه شهرها مستقر است. سفر با اتوبوس شایع‌ترین و معمولی‌ترین راه سفر در بین ایرانیان است.

·      زیاد بودن شرکت‌های اتوبوسرانی

شرکت‌های اتوبوسرانی بسیاری در ایران وجود دارند که به مسافران خود خدمات ارائه می‌دهند. تنوع این شرکت‌ها بدین معنی است که شما می‌توانید بلیط اتوبوس قصدتان را از شرکت اتوبوسرانی دلخواهتان خرید کنیدو از هم‌سفرشدن با آن لذت ببرید.

معایب سفر با اتوبوس

چگونه بلیط اتوبوس بخریم؟
چگونه بلیط اتوبوس بخریم؟

شاید بتوان گفت تنها عیب اتوبوس این است که برای مسیرهای طولانی خسته‌کننده است که البته شرکت‌های اتوبوسرانی و همچنین شرکت‌های سازنده اتوبوس به این نکته فکر کرده اند و وسایل رفاهی و سرگرمی مناسبی را برای مسافران اتوبوس ترتیب داده‌اند. مثلاً شما می‌توانید برای مسیرهای طولانی از اتوبوس‌های VIP استفاده کنید که صندلی آن‌ها قابلیت تنظیم و تبدیل‌شدن به تخت را دارد. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌هایی که به مانیتور و اینترنت مجهزند استفاده کنید تا در طول راه حوصله‌تان سر نرود.

انواع اتوبوس

اتوبوس‌های موجود در ایران در حال حاضر به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند: اتوبوس‌های درجه یک، اتوبوس‌های VIP کلاسیک، اتوبوس‌های VIP تخت‌شو.

·      اتوبوس های درجه یک

این اتوبوس‌ها برای مسیرهای نزدیک مناسبند. قیمت بلیط آن‌ها از بقیه اتوبوس‌ها مناسب‌تر است و در عوض خدمات آن‌ها هم کم‌تر از اتوبوس‌های دیگر است.

·      اتوبوس های VIP کلاسیک

قیمت بلیط اتوبوس‌های VIP کلاسیک نسبت به اتوبوس‌های درجه یک بالاتر است؛ ولی این قیمت بالاتر، خدمات و امکانات بیشتری را به همراه خود دارد.

·      اتوبوس های VIP تخت شو

اتوبوس‌های VIP تخت‌شو معمولاً ۲۵ صندلی داررند و مسافران می‌توانند صندلی‌ها را به حالت تخت درآورند و در طول مسیر استراحت کنند. این اتوبوس‌ها برای مسیرهای طولانی مناسب‌ترند.

خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سایت ره بال آسمان

داخل اتوبوس
داخل اتوبوس

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بلیط اتوبوس مقصدشان را به روش آنلاین خریداری کنند. سایت‌های زیادی هستند که بلیط وسایل نقلیه مختلف را اینترنتی به فروش می‌رسانند؛ ولی اگر به دنبال سایت معتبر برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس هستید، بهتر است سری به سایت ره بال آسمان بزنید. این سایت علاوه بر این که بلیط انواع وسیله نقلیه را آنلاین به فروش می‌رساند، خدمات دیگری مانند بیمه مسافرتی و خدمات گردشگری را هم به مسافران عرضه می‌کند. خرید آنلاین بلیط اتوبوس از سایت ره بال آسمان کار پیچیده‌ای نیست و کافی است در مرورگر گوشی یا رایانه، این سایت را جستجو کنید و به صفحه اصلی آن وارد شوید. به قسمت خرید بلیط اتوبوس بروید و اطلاعاتی مانند مبدأ، مقصد و روز حرکت را در کادر وارد کنید. روی دکمه جستجو کلیک کنید و سفرهای مدنظرتان را مشاهده کنید. شما می‌توانید به کمک فیلترهایی که در سمت چپ صفحه قرار دارند، بلیط خود را بر اساس قیمت، ساعت حرکت، نوع اتوبوس و. … مرتب سازی کنید. یکی از سفرها را که با شرایطتان مطابق است، انتخاب کنید و هزینه بلیط را آنلاین بپردازید؛ سپس روی دکمه تأیید نهایی کلیک کنید و از مزایای خرید آنلاین بلیط مانند استفاده از کد تخفیف، انتخاب صندلی به دلخواه خودتان و مزایای دیگر لذت ببرید.

قوانین مهم در خرید بلیط اتوبوس

  • تغییر در تاریخ سفر، نوع اتوبوس، مبدأ و قصد تا زمانی امکان‌پذیر است که بلیط صادر نشده باشد.
  • هر گاه سامانه فروش، شماره بلیط را از طریق پیامک ارسال کرد، خرید بلیط قطعی شده است.
  • اگر بلیط اتوبوس را آنلاین خریده‌اید، موقع سفر اقدام به چاپ‌کردن آن کنید.
  • اگر بلیط اتوبوس را حضوری خریداری کنید، برای کنسلی و استرداد آن ه باید حضوری مراجعه کنید؛ ولی اگر آن را آنلاین خریده‌اید می‌توانید هم به شکل حضوری و هم به شکل غیرحضوری آن را کنسل کنید و وجه بلیط را پس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *