رپرتاژ

کدام وسایل آشپزخانه برای نیاز شما مناسب است؟

برای داشتن یک خانه کامل به چیزهای زیادی احتیاج خواهید داشت. لوازم آشپزخانه از ضروریات هر خانه‌ای است. چه شما غذا درست کنید و چه دائم از غذاهای آماده استفاده کنید، به طور حتم به انواع وسایل و لوازم احتیاج خواهید داشت. در این نوشته می­خواهیم به شما بگوییم برای یک آشپزخانه عادی چه چیزهایی ضروری هستند و باید حتما آنها را تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

لوازم اصلی آشپزخانه

  1. هرخانه‌ای باید اقلام اصلی را در خود جای دهد. شما برای نگهداری از گوشت و مواد فسادپذیر و همچنین برای تازه نگاه داشتن میوه‌ها و انواع غذاها به یک یخچال فریزر خوب نیاز خواهید داشت. بدون داشتن یخچال در نگهداری مواد غذایی به مشکل خواهید خورد و نمی­توانید بسیاری از مواد را به مدت طولانی در خانه نگهدارید همچنین موادی که نیاز به انجماد دارند، مانند مرغ و ماهی و گوشت را بدون داشتن یخچال نمی­توانید نگهداری کنید.
  2. اجاق گاز وسیله ضروری دیگر برای هرخانه‌ای است تا بتوانید انواع غذاهای مورد نظر را روی آن بپزید و همانطور که می‌دانید در انواع فردار و ساده و اجاق گاز رومیزی وجود دارند. تعداد شعله‌های آن را برحسب نیاز می‌توانید انتخاب کنید و برندهای مختلفی هم وجود دارند که موقع انتخاب، برای شما مناسب خواهند بود.
  3. هود مورد دیگری است که حتما به آن احتیاج خواهید داشت. بوی غذا درون خانه می­ماند و تنها چیزی که با قدرت می­تواند بوی غذا را از خانه شما خارج کند، یک هود قوی و یا کیفیت است. یکی از برندهای معتبر ایرانی، اخوان است که انواع متفاوتی از هود را تولید می‌کند و می‌توانید بسته به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید و لیست قیمتی انواع آن، از نمایندگی معتبر هود اخوان به صورت حضوری و آنلاین خرید کنید.
  4. ماشین لباسشویی یکی دیگر از لوازم ضروری است. بدون داشتن ماشین لباسشویی حتما دچار مشکلاتی چون دست درد و کمر درد خواهید شد. شستن لباس با دست کار بسیار سختی است و لباس ها به اندازه‌ای که نیاز دارید، تمیز نمی­شوند.
  5. ماشین ظرفشویی برای زمان‌هایی که تعداد زیادی ظرف نشسته داریم به کارمان خواهد آمد. گاهی تعداد زیادی مهمان داریم و شستن تعداد زیادی ظرف واقعا کار سخت و زمان بری خواهد بود به همین دلیل است که داشتن یک ماشین ظرفشویی می­تواند بسیار در شستن ظرف به ما کمک کند.
  6. بدون داشتن یک پکیج خوب فراهم کننده آب گرم برای هر زمانی است که به آن نیاز داریم. بنابراین خرید پکیج خوب برای خانه بسیار اهمیت دارد. مدل های متفاوت پکیج ایران رادیاتور، یکی از انواع برندهایی است که ما خرید آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

وسایل مختلف پخت و پز

وسایل مختلف پخت و پز

ظروف مناسب برای پخت و پز مانند انواع دیگ و قابلمه‌ها دیگر اقلامی هستند که به آنها احتیاج خواهید داشت. سایزهای مختلف قابلمه برای پختن مقادیر مختلف برنج و انواع خورشت لازم است و برای سرخ کردن نیاز به انواع تابه‌ها با سایزهای مختلف خواهید داشت. به جز قابلمه‌ها به شیرجوش، انواع کفگیر و ملاقه و قاشق‌های بزگ هم احتیاج خواهید داشت.  برای آشنایی بیشتر با انواع متفاوت ظروف مناسب برای آشپزی و آشپزخانه، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به ظروف ضروری آشپزخانه را بخوانید.

وسایل پذیرایی از مهمان

ظروف چینی و انواع لیوان های چینی برای مهمان یکی دیگر از چیزهایی است که در آشپزخانه به آن احتیاج خواهید داشت. وجود ظرف‌های زیبا و لیوان‌های درخشان و پایه‌دار برای پذیرایی از مهمان بسیار مهم است، تا شما را فردی مهمان‌نواز و سخاوتمند تلقی کنند. برای خرید ظروف پذیرایی حداکثر سلیقه خود را به خرج دهید و قاشق و چنگال‌های محکم و بادوامی را تهیه کنید. فراموش نکنید ست قاشق چنگال و انواع قاشق های چایخوری را هم نیاز خواهید داشت.

ظرف و ظروف حبوبات و انواع میوه خوری

ظرف‌هایی نیاز دارید که برای نگهداری حبوبات و انواع میوه‌های خشک و آجیل‌ها مناسب باشند. همچین داشتن ظروف درب داری که بتوانید باقی‌مانده غذا یا میوه‌های پوست کنده شده را درون آنها قرار دهید و ظروف را داخل یخچال بگذارید برای هر خانه‌ای لازم است. می­توانید از ظروف پلاستیکی درب دار استفاده کنید و یا می­توانید از ظرف‌های شیشه‌ای استفاده کنید. به جز این موارد، شما به ظروف بزرگ میوه خوری برای پذیرایی از مهمان به همراه پیش دستی و کارد و چنگال هم نیاز خواهید داشت.

لوازم برقی ضروری

لوازم برقی ضروری

از دیگر لوازم ضروری برای یک آشپزخانه، لوازم برقی است. البته که شما به تمامی لوازم برقی نیاز نخواهید داشت و داشتن چند مورد از ضروری‌ترین‌ها را به شما پیشنهاد می­کنیم و در ادامه به صورت مختصر آنها را معرفی خواهیم کرد.

  1. هم‌زن: چه به پخت کیک علاقه داشته باشید و چه نداشته باشید، داشتن یک هم­زن برقی حتما روزی به کارتان می­آید.
  2. مخلوط‌کن: دستگاه مخلوط‌کن برای تهیه انواع شیک و یا حتی شیر موز به کارتان می­آید.
  3. پلوپز: برای پخت برنج در مواقعی که وقت کافی ندارید و مهمان دارید، بسیار کاربردی است.
  4. آبمیوه‌گیری: وجود یک آبمیوه‌گیری برای هر خانه‌ای ضروری است.
  5. مایکروفر یا توستر: اگر گازتان فر ندارد بهتر است از یک ماکروفر یا توستر استفاده کنید تا زمان‌هایی که می­خواهید غذاهایی مانند لازانیا یا پیتزا و انواع فست فود ها را تهیه کنید، بتوانید از آن استفاده کنید. توستر بیشتر برای گرم کردن استفاده می­شود، اما شما با توستر هم به راحتی می­توانید یک پیتزای خانگی درست کنید.

در اینجا لیست برخی از ضروری ترین اقلامی که در آشپزخانه به آنها نیاز پیدا خواهید کرد را ذکر کردیم. به جز مواردی که گفته شد بی‌شک موارد دیگری هم هستند که کار کردن در آشپزخانه را راحت‌تر می­کند، اما ما در این مقاله سعی کردیم تا نیازهای اولیه و ضروریات آشپزخانه را برایتان شرح دهیم.

نویسنده: سارااقبالی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. واقعا یکی از دغدغه های امروز مردم اینه که بتونن وسایل خونشونو با قیمت کمتر و متناسب تر خریداری کنند. من ماکرویوو از فروشگاه آنلاین سپاهان ست خریدم و خیلی راضی بودم و به شما هم پیشنهاد میکنم . ممنون از انتشار این محتوای مفید و کاربردی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *