اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیر

استارتاپ هومکا از دو شرکت جذب سرمایه می کند

استارتاپ هومکا از هلدینگ مکث و گروه مدیریت سرمایه لیان جذب سرمایه کرد.

استارتاپ هومکا موفق به جذب سرمایه از هلدینگ مکث و گروه مدیریت سرمایه لیان شد. هومکا مجموعه‌ی ارائه دهنده خدمات سلامت در محل است که فعالیت خود را با هدف افزایش دسترس ‌پذیری و راحتی خدمات سلامت برای مردم، از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ آغاز کرد.

امروزه با توسعه فناوری در حوزه پزشکی، ارائه بسیاری از خدمات سلامت در محل فراهم شده است و بیمار نیازی به جابجایی از محل خود به مراکز درمانی برای دریافت این خدمات را ندارد. طی یک سال و نیم گذشته و با شیوع همه‌گیری کرونا در کشورهای جهان، یکی از بزرگ‌ترین نیازها در این پاندمی، دریافت خدمات تست های کرونا در محل بوده است.
شرکت هومکا در دوران همه‌گیری کرونا توانست با تکیه بر توانمندی تیم مجرب خود، این خدمات را ماهانه به هزاران بیمار ارائه دهد. کیفیت و سرعت در ارائه خدمات، رضایت مشتریان و رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری از جمله اهداف کلیدی این شرکت بوده است. این شرکت در حال حاضر بر ارائه سایر خدمات سلامت در محل از جمله آزمایش خون، ویزیت پزشکی و خدمات تخصصی پرستاری و… تمرکز کرده است.

هلدینگ مکث و گروه مدیریت سرمایه لیان پس از ارزیابی‌های انجام شده، احراز توانمندی ‌های تخصصی تیم هومکا و عملکرد موفقیت آمیز این شرکت و جایگاه آن در زنجیره ارزش شرکت‌های زیرمجموعه خود و با هدف توسعه اکوسیستم سلامت کشور، حمایت از کارآفرینی و نوآوری در صنعت سلامت و خلق ارزش‌های پایدار روی این استارت‌آپ سرمایه ‌گذاری کردند.
این سه مجموعه امید‌ دارند تا علاوه بر رسیدن به اهداف کسب و کاری، تجربه‌ افراد را در زمینه‌ی دریافت خدمات سلامت در منزل بهبود دهند.

دکتر احمد طاهرخانی، مدیرعامل هومکا در رابطه با این سرمایه‌گذاری گفت:

«خوشبختانه بعد از حدود ۱۸ ماه از زمان جذب سرمایه بذری از شتابدهنده هلثیو و با رشدی که توانستیم توسط تیمی پرتلاش و با انگیزه داشته باشیم، موفق شدیم بازیگران مهم و تاثیرگذاری در اکوسیستم را به عنوان سرمایه‌گذار با خود همراه کنیم. انشالله اتفاقات مثبتی در آینده نزدیک برای هومکا رخ می‌دهد و برنامه‌های توسعه ‌ای هومکا را پیش می­بریم. در حال حاضر نیز در حال توسعه تیم خود برای ورود قدرتمند به حوزه‌های جدید هستیم. همه اعضای تیم هومکا در موفقیت اخیر سهیم بوده‌اند و فکر می­کنم مهمترین نقطه قوت ما تیمی مسئولیت ­پذیر، جوان و با‌انگیزه است. گروه مدیریت سرمایه لیان و هلدینگ مکث از سرمایه‌گذاران خصوصی و خوشنام اکوسیستم هستند که قطعا در ادامه مسیر به ما کمک زیادی خواهند کرد و از همراهی آن‌ها صمیمانه سپاسگزاریم.»

همچنین ژوبین علاقبند، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه لیان درباره این سرمایه‌گذاری گفت: «هومکا از جمله کسب‌وکارهایی در حوزه سلامت است که در طی یک سال گذشته توانسته رشد بسیار چشمگیری را تجربه کند. ما نیز با توجه به این عملکرد درخشان و تیم بسیار حرفه ای، تصمیم به سرمایه‌گذاری روی این شرکت گرفتیم. بسیار امیدواریم با سرمایه گذاری در هومکا و ایجاد هم‌افزایی در میان شرکت‌های گروه لیان، گام بزرگ و موثری را در صنعت سلامت دیجیتال برداریم. در این مسیر در تلاشیم تا علاوه بر تزریق سرمایه، با در اختیار گذاشتن دانش و تجربه‌ی حاصل از فعالیت در صنعت سلامت، به رشد و توسعه‌ی هومکا کمک کنیم.»

تیم لطیف، مدیرعامل هلدینگ مکث نیز درباره این سرمایه گذاری گفت: «با توجه به عملکرد موفق شرکت هومکا در صنعت سلامت و تکمیل زنجیره ارزش شرکت‌های زیرمجموعه مکث در این صنعت، تصمیم به سرمایه‌گذاری روی این استارت آپ گرفتیم.
ما به این سرمایه‌گذاری بسیار خوش‌بین هستیم و از این پس تلاش داریم با تکیه بر سال‌ها تجربه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های حوزه‌های مختلف، علاوه‌بر تزریق سرمایه، خدمات غیرپولی و دانش ‌ضمنی خود در زمینه‌های مدیریت مالی و حقوقی، مدیریت سازمانی، منابع انسانی و توسعه بازار را در اختیار این شرکت قرار داده و در راستای موفقیت‌های بیشتر و دستیابی به اهدافشان آن‌ها را همراهی کنیم.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *