آموزشکسب و کارهای آموزشمعرفی استارتاپ

استارتاپ استادیاری ، کارخانه تولید نیروی کار متخصص

گفت و گوی اکوموتیو با استارتاپ استادیاری

فهرست محتوا پنهان

این روزها جذب و پرورش نیروی متخصص و افزایش مهارت برای ورود به بازار کار به یکی از دغدغه های اصلی شرکت ها و کارجویان تبدیل شده است.

استارت آپ استادیاری با نیازسنجی های مناسب سعی در رفع مشکلات منابع انسانی شرکت ها در زمینه های مختلف دارد. گفتگویمان با این مجموعه را دنبال کنید.

لطفا خودتان را معرفی کنید:

ثریا صفرزاده هستم. فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات ، رئیس هیئت مدیره شرکت چکاوک شهر و هم بنیانگذار استارت آپ استادیاری. کارشناس و مدرس تولید محتوا، سئو ، همچنین مشاور در زمینه ی بازاریابی و راه اندازی کسب و کار دیجیتال.

در سن ۳ سالگی به بیماری فلج اطفال (پولیو) مبتلا شدم. همین مسئله باعث شد تا در سن  ۲۷ سالگی تحصیلاتم را آغاز کنم. به دلیل علاقه شدید که به یادگیری داشتم، طی یکسال دوران راهنمایی را تمام کردم. پس از اتمام دوره دبیرستان، در آزمون ورود به دانشگاه ثبت نام کردم. سال اول رشته روانشناسی دانشگاه اصفهان قبول شدم که به دلیل مسافت زیاد و هزینه بالا از ادامه آن منصرف شدم. این مسئله باعث شد تا به کسب درآمد، جدی تر فکر کنم. بنابراین در دوره های جامع IT ثبت نام کرده و ۷ مدرک فنی حرفه ای دریافت کردم. به این امید که وارد بازار کار شوم که اینطور نشد.

اولین حوزه کاری ام طراحی لباس مربوط به ۱۴ سال پیش بود. سپس در سال ۱۳۹۶ مدرک کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات از دانشگاه علمی/ کاربردی رعد دریافت کردم. در همان زمان با همکلاسیم شریک شدیم و با راه اندازی یک کافی نت در زمینه خدمات کامپیوتری شروع به فعالیت کردیم که بعد از مدتی بنا به شرایطی همکاریمان قطع شد. در همان سال با همکار فعلیم آقای علیرضا مخمری آشنا شدم. به دلیل اینکه اهداف و مسیر مشترکی داشتیم، با هم فکری هم تصمیم به تاسیس یک شرکت در زمینه تولید محتوا و سئو گرفتیم.

  • پوران دخت خدابخش هستم. در سال ۱۳۹۶ مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه علم و فرهنگ دریافت و فعالیت خود را از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ با شرکت چکاوک شهر آغاز کردم و در حال حاضر به عنوان کارشناس و مدرس تولید محتوا و همچنین مدیر استارت آپ استادیاری فعالیت می کنم.
  • علیرضا مخمری، مدیر عامل شرکت چکاوک شهر و هم بنیانگذار استارت آپ استادیاری، همچنین کارشناس و مدرس سئو مارکتینگ و طراحی سایت تخصصی هستم. پس از اخذ مدرک کاردانی در رشته کامپیوتر، تحصیلات خود را در رشته مدیریت کسب و کار اینترنتی ادامه دادم.

استارتاپ استادیاری

استارتاپ استادیاری در حال حاضر چه خدماتی ارائه می دهد؟

  • پلتفرم استادیاری در زمینه های تولید و انتشار ویدئوی آموزشی، برگزاری دوره ها و وبینارهای تخصصی و معرفی و فروش کتاب فعالیت می کند. در همین راستا با تعدادی از اساتید و انتشارات سراسر کشور به صورت مستقیم همکاری می کنیم. نکته قابل توجه اینکه کلیه ویدئوهای مجموعه استادیاری توسط اساتید حرفه ای و بر اساس ساختار مهارتی و اشتغال زایی تهیه می شوند. به عبارت بهتر دانش پذیران با مشاهده این ویدئوها برای ورود به بازار کار آماده می شوند.
  • به عنوان مثال اگر شما قصد دارید به عنوان منشی در یک شرکت استخدام شوید اما مهارت های آن را نمی دانید، مدرسین و اساتید ما در مجموعه استادیاری، تمام این مهارت ها اعم از بایگانی، نامه نگاری، هماهنگی و… را از طریق پکیج های آموزشی تهیه شده به شما آموزش می دهند. همچنین شما می توانید بعد از گذراندن دوره آموزشی مذکور در یک شرکت به عنوان منشی استخدام شوید.
  • به عنوان مثالی دیگر، برای مدیریت پروژه طراحی سایت ابتدا باید با اصطلاحات، نحوه تهیه چک لیست، گزارش نویسی و… آشنا شوید. ما در پکیج های آموزشی خود این موارد را به شما آموزش می دهیم.
  • در زمینه معرفی و فروش کتاب هم با مولفین و مراکز نشر به عنوان صاحب امتیاز اصلی کتاب ها همکاری می کنیم. فعالیت ما دراین زمینه محدود به استان تهران نبوده و مراکز نشر در سراسر کشور می توانند کتاب های خود را در ۲ نسخه چاپی/PDF برای معرفی و فروش در سایت com قرار دهند.
  • ذکر این نکته حائز اهمیت است که کتاب ها مکمل ویدئوهای آموزشی بوده و کاربران می توانند برای افزایش مهارت های فردی خود از ویدئوهای آموزشی و کتاب ها به صورت همزمان استفاده کنند. مجموعه استادیاری برای افزایش رضایتمندی کارجویان، بر اساس بازخورد آنان اقدام به برگزاری وبینار و ورکشاپ های آنلاین/ حضوری نموده است. در این دوره های آموزشی دانش پذیران می توانند به صورت حضوری یا آنلاین با مدرس تعامل داشته و ابهامات خود را برطرف کنند. با توجه به اینکه برخی دوره های آموزشی مانند برنامه نویسی یا گرافیک نیاز به تبادل اطلاعات بین مدرس و دانش پذیر دارد و در راستای تعامل بهتر این افراد، مجموعه ما امکاناتی مانند سیستم تیکتینگ را در این زمینه در نظر گرفته است.

پس “استادیاری” به نوعی مدرسه بازار کار است؟

بهتر است اسم آن را کارخانه تولید نیروی متخصص و کارآفرین بگذاریم. هدف اصلی ما از راه اندازی استارت آپ استادیاری، اشتغال زایی و کارآفرینی برای افراد علاقمند است. در همین راستا مجموعه استادیاری شرایطی فراهم کرده تا افراد متناسب با شخصیت خود ویدئوهای آموزشی مرتبط را مشاهده کرده و تمام مهارت های لازم برای ورود به بازار کار را بیاموزند. از طرفی ویدئوهای ما در سایت استادیاری تنها در یک زمینه مشخص ارائه نشده و شامل دسته بندی های گسترده ای در زمینه های مهارتی/ تخصصی مانند کیک پزی، گلدوزی، برنامه نویسی، گرافیک، هوش مصنوعی و… می باشد.

ما در مجموعه استادیاری تمام امکانات و تجهیزات لازم برای شروع کسب و کار را در اختیار کارآفرینان و افراد علاقمند قرار می دهیم. از طرفی مشاوره های لازم در زمینه اخذ مجوز، تامین سرمایه اولیه و… توسط کارشناسان ما به این افراد ارائه می گردد.

افراد را با چه پشتوانه مالی حمایت می کنید؟ 

استارت آپ استادیاری بدون حمایت هیچ نهاد یا سازمان دولتی و خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده  و تمام امور مربوط به تبلیغات، مارکتینگ و تامین سرمایه توسط خود شرکت  چکاوک شهر تامین می شود. البته ناگفته نماند که بخشی از این سرمایه صرف حمایت از افراد و کسب و کارهای مختلف شده و در این راستا تاکنون امکاناتی را فراهم کرده ایم.

البته در بسیاری موارد کارجو بعد گذراندن دوره آموزشی مرتبط به عنوان کارآموز به شرکت ها معرفی می شود که در این صورت مجموعه ما هزینه ای متحمل نخواهد شد. زیرا اغلب شرکت ها تجهیزات لازم را در اختیار این افراد قرار می دهند.

استادیاری

آیا فعالیت شما محدود به تهران است یا با تمامی شهرها همکاری دارید؟

فعالیت مجموعه ما محدود به استان تهران نبوده و تمام افراد در سراسر کشور می توانند از امکانات آموزشی سایت استفاده کنند.

طبق چیزی که بنده متوجه شدم شما با سه دسته مختلف همکاری دارید؛ اول کارجوها، دوم اساتید، سوم شرکت هایی که کارجو را جذب می کنند؛ با این گروه ها چطور ارتباط می گیرید؟

ارتباط مجموعه با اساتید، کارجویان و شرکت ها از طریق بخش مارکتینگ انجام می شود. البته مدرسین غالبا به دلیل مزایای فراوان مجموعه و ساختار ویدئوهای آموزشی، علاقه به همکاری با ما را دارند.

نحوه همکاری استادیاری با اساتید به چه صورت است؟

ابتدا شرایط همکاری خود با مدرسین را برایشان توضیح داده سپس با آن ها قرارداد می بندیم. طبق بندهای قرارداد، اساتید می توانند درصد مشخصی از فروش ویدئوهای آموزشی خود دریافت کنند. این درصد براساس فرم امتیازبندی و موارد متعددی از جمله میزان تحصیلات، رزومه و سوابق اساتید در زمینه تولید محتوای ویدئویی محاسبه می گردد. مثلا اگر امتیاز استاد بر اساس این سیستم، ۵۰ شود، از فروش هر ویدئوی آموزشی خود می تواند ۹۰ درصد مبلغ را دریافت کند. نکته دیگر اینکه در صورت فروش بیش از ۱۰۰ نسخه از هر ویدئوی آموزشی، کل مبلغ حاصل از فروش به مدرس خواهد رسید و استادیاری کارمزدی دریافت نخواهد کرد.

علاوه بر موارد بالا، کلیه خدمات مربوط به سئو، تبلیغات، مارکتینگ، طراحی سایت، امکان برگزاری دوره و ورکشاپ های مختلف برای اساتید همکار به صورت رایگان انجام می شود. تمام این مزایا در کنار هم باعث شده تا اساتید و مدرسین در زمینه های مختلف علاقمند به همکاری با ما شوند.

آیا استارتاپ استادیاری رقیبی دارد؟

به صورت جزئی در هر بخش رقیبانی داریم. برای مثال سایت های مختلفی در زمینه ارائه ویدئوی آموزشی، فروش کتاب یا استخدام کارجو وجود دارند اما هیچکدام این امکانات را به صورت همزمان به کاربرانشان ارائه نمی دهند. بنابراین فعلا دراین حوزه رقیبی نداریم. البته ممکن است در آینده رقبایی شکل بگیرند اما به نظر من پلتفرم استادیاری باز هم نسبت به آن ها چندین پله جلوتر است. زیرا کارشناسان ما کلیه خدمات مربوط به توسعه، سئوی سایت و مارکتینگ را انجام می دهند اما درآمد آن متعلق به استاد است.

استادیاری تا به امروز، آموزش چند شغل را تحت پوشش قرار داده؛ چند مدرس و چند کاربر دارید؟

با توجه به اینکه استارت آپ استادیاری فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ به صورت رسمی آغاز کرده، تاکنون با بیش از ۳۰۰ مدرس و ۱۰۰۰۰ کارجو همکاری می کنیم و بیش از ۴۰۰۰ رده شغلی تحت پوشش ما هستند که پیش بینی می کنیم تا آخر سال این ارقام افزایش یابند.

استادیاری از این به بعد تصمیم دارد که بر کارجوها تمرکز کند و یا اساتید؟

چشم انداز ما تمرکز روی مهارت هاست. ما به دنبال رفع مشکلات منابع انسانی شرکت ها هستیم. زیرا معتقدیم اگر شرکت ها از نظر جذب و پرورش نیرو حمایت شوند، اقتصاد کشور هم متحول می شود و تحقق این هدف در گرو ارتباط و تعامل مناسب اساتید، کارجویان و شرکت هاست. در همین راستا مجموعه ما به هیچ عنوان مانند سایت های کاریابی عمل نکرده بلکه برای استخدام به شرکت ها نیروی متخصص معرفی می کند.

دوره های آموزشی ما طبق نیاز شرکت ها دراختیار کارجویان قرار می گیرد. از طرفی دانش پذیران می توانند بعد اتمام دوره آموزشی خود به عنوان کارمند در شرکت استخدام شوند و در این زمینه قبل همکاری تعهداتی از شرکت ها اخذ می گردد.

کلیه سرفصل های آموزشی برای تایید به شرکت مورد نظر ارسال می شود تا در صورت وجود کم و کاستی، موارد جدید تا قبل شروع برگزاری دوره به سرفصل های قبلی اضافه شوند. از طرفی شرط معرفی کارجویان به شرکت ها کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره می باشد.

از نظر شما تحصیلات دانشگاهی تا چه حد با دوره های شما و نیاز بازار مرتبط است؟

قطعا یادگیری مهارت هایی مانند منبت کاری، حکاکی، آشپزی و… نیاز به تحصیلات بالایی ندارد. این مشاغل مناسب افراد توان یاب و علاقمندان به کار در منزل می باشد. اما برای شرکت در برخی دوره های آموزشی مبتنی بر مهارت های علمی مانند هوش مصنوعی باید ابتدا با اصطلاحات تخصصی آن ها آشنا شوید. به طور کلی آموزش های استادیاری در ۲ بخش مهارتی/ تخصصی به کارجویان ارائه می شود.

مصاحبه با استارتاپ استادیاری

در اکوسیستم کسب و کار گاهی فردی در رشته ای تحصیل کرده اما در حوزه دیگری فعالیت دارد. آیا شما با نامرتبط بودن رشته تحصیلی با شغل موافق هستید؟    

بله. این نکته در مجموعه خود ما هم وجود دارد. بعضی مدرسین و اساتید، مباحثی را تدریس می کنند که هیچ ربطی به رشته تحصیلی آن ها ندارد. البته به شرطی که مدرس آزمون مورد نظر مجموعه استادیاری را با موفقیت سپری کند.

کمی از تجربه خود در مسیر گرفتن مجوزها بگویید، چه مجوزهایی دارید؟

یکی از الزامات شروع هر کسب و کار جدید، اخذ مجوز است. ما به استارت آپ های تحت پوشش خود اجازه استفاده از مجوزهایمان را می دهیم. به شرط اینکه ابتدا استانداردهای لازم را داشته باشند.  به عنوان مثال یک طراح یا برنامه نویس که توانایی اخذ مجوز ندارد، برای انجام پروژه های خود می تواند از مجوزهای ما استفاده کند که این کار مستلزم این است که پروژه تحت نظارت مجموعه ما یعنی استادیاری انجام شود.

به عبارت بهتر اگر شما پروژه ای دریافت کرده و برای انجام آن نیاز به مجوز دارید، ما این مجوزها را در اختیار شما قرار می دهیم به شرط اینکه پروژه مورد نظر بعد اتمام، مورد تایید کارشناسان ما قرار بگیرد.

مجموعه ما در راستای ارائه  هر چه بهتر آموزش های خود کلیه مجوزهای مربوطه اعم از مارکتینگ، طراحی سایت، سئو، آموزش و… را دریافت کرده است. ضمن اینکه استادیاری به عنوان شرکت خلاق (دانش بنیان نوع ۳) شناخته شده و جزء انجمن کسب و کارهای اینترنتی هم می باشد.

البته ناگفته نماند ارائه مجوز تنها به استارت آپ های خلاق و کسب و کارهای تحت حمایت مجموعه استادیاری تعلق می گیرد.

سخن پایانی:

استفاده از امکانات سایت استادیاری برای ۳ قشر رایگان است: ۱- افراد توان یاب که استعداد و توانایی انجام کار دارند اما به دلایلی تاکنون موفق به انجام آن نشده اند. ۲- ساکنین مناطق محروم که علاقمند به راه اندازی کسب و کار در منطقه خودشان هستند. ۳- افراد جویای کار که مهارت های لازم برای ورود به بازار را ندارند.

البته افراد مورد نظر برای استفاده از این طرح باید استانداردهایی داشته باشند که مهم ترین آن علاقه، پیگیری، پشتکار و انگیزه است. در این صورت ما هم حمایت های لازم از این افراد را به عمل می آوریم.

نکته آخر اینکه هر کدام از ۳ قشر مذکور می توانند در صورت تمایل در کلاس ها و دوره های حضوری ما به عنوان کارآموز شرکت کنند و حتی بعد دوره کارآموزی در بخش های مختلف شرکت استخدام شوند. در حال حاضر ۷۵ نفر می توانند در بخش های مختلف این مجموعه استخدام و مشغول به کار شوند.

هدف مجموعه ما راه اندازی استارت آپ های بیشتر در زمینه هایی است که بیشترین ضعف در حوزه اقتصاد را دارا می باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *