زیست فناوریمقالات زیست فناوری

برترین ترندهای صنعت بیوتکنولوژی در سال ۲۰۲۱

در این مقاله با 10 ترند برتر صنعت بیوتکنولوژی در سال 2021 آشنا می شوید.

لیمو HR

کنجکاوید که کدام ترندها و استارتاپ ها به زودی بر کسب و کارتان تاثیر خواهند گذاشت؟ تحقیقات جامع صنعتی ما در مورد ۴.۳۵۱ استارتاپ و اسکیل آپ بیوتکنولوژی را بررسی کرده و در نقشه نوآوری بیوتکنولوژی مان به بینش هایی داده محور درباره راهکارهای مبتنی بر فناوری دست یابید!

صنعت بیوتکنولوژی در حال اتخاذ ترندهایی مانند هوش مصنوعی (AI)، تجزیه و تحلیل داده ها و اتوماسیون برای بهینه سازی تولید است. در نتیجه، محصولات مصرفی بیوتکنولوژی یا محصولات بیوتکنولوژیکی که به جای زیست دارو یا مشاغل مراقبت بهداشتی، مستقیما مشتریان را هدف قرار می دهند افزایش داشته اند. با اینکه این صنعت هنوز تا حد زیادی بر پزشکی متمرکز است، استارتاپ ها روی راهکارهایی از مواد غذایی و مواد اولیه گرفته تا نظارت بر محیط زیست کار می کنند. همه گیری COVID-19 واقعا تاثیرات گسترده صنعت بیوتکنولوژی را برجسته کرد، و استارتاپ ها و شرکت ها بمثابه هم کیت های آزمایش سریع، داروهای تغییر کاربری شده و واکسن هایی را ایجاد کردند.

برای این تحقیق عمیق درباره گرایش ها و استارتاپ های برتر صنعت بیوتکنولوژی، نمونه ای از ۴.۳۵۱ استارتاپ و اسکیل آپ جهانی را تحلیل کردیم. نتیجه این تحقیق، هوش نوآوری مبتنی بر داده ای است که با ارائه یک نمای کلی از فناوری ها و استارتاپ های نوظهور در صنعت بیوتکنولوژی، تصمیم گیری استراتژیک را بهبود می بخشد. این بینش ها از طریق کار با پلتفرم مبتنی بر کلان داده ها و هوش مصنوعی  StartUs Insightsما به دست می آیند که بیش از ۲.۰۹۳.۰۰۰ استارتاپ و اسکیل آپ را در سراسر جهان پوشش می دهد. این پلتفرم به سرعت یک نمای کلی و جامع از فناوری های نوظهور در یک زمینه خاص ارائه کرده و همچنین استارتاپ ها و اسکیل آپ های مرتبط را در مراحل اولیه شناسایی می کند.

در نقشه نوآوری زیر، یک نمای کلی از ۱۰ ترند و نوآوری برتر صنعت که بر شرکت های بیوتکنولوژی در سراسر جهان تاثیر می گذارند، آمده است. علاوه بر این، نقشه نوآوری بیوتکنولوژی ۲۰ استارتاپ منتخب را نشان می دهد که همگی بر روی فناوری های نوظهوری کار می کنند که هدفشان ارتقای زمینه خود است.

نقشه نوآوری 10 ترند برتر صنعت بیوتکنولوژی و 20 استارتاپ آتیه دار
نقشه نوآوری ۱۰ ترند برتر صنعت بیوتکنولوژی و ۲۰ استارتاپ آتیه دار

بر اساس نقشه نوآوری بیوتکنولوژی، نقشه درختی زیر تاثیر ۱۰ ترند برتر صنعت بیوتکنولوژی را نشان می دهد. استارتاپ ها و اسکیل آپ های بیوتکنولوژی از هوش مصنوعی، کلان داده ها و تجزیه و تحلیل برای تفسیر مقادیر عظیم داده های بیولوژیکی موجود برای سرعت بخشیدن به نوآوری های صنعت استفاده می کنند.

 توالی یابی ژن و فناوری های ویرایش ژن به شرکت ها امکان درک ژنوم ها و مهندسی آن ها برای اهداف تجاری را می دهد. این امر اعمال کاربردها را در پزشکی دقیق و زیست شناسی مصنوعی تسهیل می کند و زیست شناسی مصنوعی از سنتز DNA نیز استفاده می کند. تولید زیستی امکان تولید پایدار و قابل ارتقای طیف وسیعی از محصولات را فراهم می کند.

در نهایت، استارتاپ ها از چاپ زیستی، میکروسیال ها و مهندسی بافت برای بازآفرینی معنای محصولات بیوتکنولوژیکی استفاده می کنند و محصولاتی از گوشت پرورش یافته و اندام های مصنوعی گرفته تا آزمایشگاه های مینیاتوری شده را ارائه می دهند.

نمودار نقشه درختی تاثیر 10 ترند برتر بیوتکنولوژی را نشان می دهد!
نمودار نقشه درختی تاثیر ۱۰ ترند برتر بیوتکنولوژی را نشان می دهد!

نقشه نوآوری جهانی زیر، توزیع جهانی ۴.۳۵۱ استارتاپ و اسکیل آپ نمونه را که برای این تحقیق تجزیه و تحلیل کردیم، نشان می دهد. این نقشه که از طریق پلتفرم اکتشافی Insights StartUs ایجاد شده است نشان می دهد که اکثر این شرکت ها در ایالات متحده قرار دارند. همچنین شاهد افزایش فعالیت در اروپا، به ویژه در فرانسه هستیم.

نقشه نوآوری جهانی 4.351 استارتاپ و اسکیل آپ بیوتکنولوژی را پوشش می دهد
نقشه نوآوری جهانی ۴.۳۵۱ استارتاپ و اسکیل آپ بیوتکنولوژی را پوشش می دهد

۱۰ ترند برتر بیوتکنولوژی در سال ۲۰۲۱

در زیر، با ۲۰ مورد از این ۴.۳۵۱ استارتاپ و اسکیل آپ های نویدبخش و راهکارهایی که ایجاد می کنند، آشنا می شوید. این ۲۰ استارتاپ بر اساس معیارهایی مانند سال تاسیس، مکان، بودجه جمع آوری شده و موارد دیگر انتخاب شده اند.

۱. هوش مصنوعی  

هوش مصنوعی به استارتاپ های بیوتکنولوژی امکان خودکارسازی طیف گسترده ای از فرآیندها را داده و به آن ها در ارتقای عملیات شان کمک می کند. به عنوان مثال، استارتاپ های زیست دارویی از هوش مصنوعی برای تسریع فرآیند کشف دارو، غربالگری نشانگرهای زیستی و بررسی متون علمی برای کشف محصولات جدید استفاده می کنند.

الگوریتم های طبقه بندی تصاویر امکان تشخیص سریع خصوصیات مختلف را فراهم می کنند، به عنوان مثال، تشخیص سلول های سرطانی از روی اسکن های پزشکی و علائم بیماری محصول از روی تصاویر برگ. علاوه بر این، استارتاپ ها از یادگیری عمیق برای تجزیه و تحلیل میکروبیوم ها، فنوتیپ های غربالگری و ارائه تشخیص سریع استفاده می کنند. دو استارتاپ این حوزه شامل موارد زیر می باشند:

Arpeggio Bio

پلتفرم اسید ریبونوکلئیک (RNA) را ایجاد می کند

Arpeggio Bio استارتاپی مستقر در ایالات متحده است که یک پلتفرم RNA برای هدایت توسعه درمانی ایجاد می کند. راهکار این استارتاپ از هوش مصنوعی برای تفسیر داده های Real- time RNA برای بازسازی مسیر سیگنالینگ استفاده می کند. این راهکار، داده های تجزیه و تحلیل RNA را به برداشت هایی تبدیل می کند که بینش هایی را در مورد چگونگی تاثیر داروها بر سطوح RNA بسته به دوز، زمان و بافت ارائه می کنند.

DeepTrait

نشانگرهای ژنتیکی را شناسایی می کند

استارتاپ سوئدی DeepTrait از هوش مصنوعی برای شناسایی نشانگرهای ژنتیکی استفاده می کند. معماری های جامع و اختصاصی شبکه عصبی این استارتاپ، داده های ژنومی را برای درک مکانیسم های ژنتیکی خصوصیات، تجزیه و تحلیل می‌کنند. راهکار DeepTrait در اصلاح گیاهان و دام، طراحی داروهای نوین و توسعه روش های تشخیص بیماری کاربرد دارد.

۲. کلان داده ها  

امروزه داده های بیوتکنولوژی به حجم بی‌سابقه ای رسیده اند، از فناوری های رو به رشد omics گرفته تا ادغام حسگرها و دستگاه های اینترنت اشیاء (IoT). راهکارهای کلان داده ها و تجزیه و تحلیل، استارتاپ های بیوتکنولوژی را قادر می سازند تا از این انبوه داده برای ایجاد نوآوری بهره برداری کنند.

این به شرکت های زیست دارویی در جذب موثرتر بیماران برای آزمایش های بالینی کمک می کند. استارتاپ ها و شرکت ها راهکارهای بیوانفورماتیک را برای توسعه خوراک بهتر، بهبود انواع محصولات کشاورزی و دام و بررسی میکروب های کشف نشده به کار می گیرند. دو نمونه استارتاپ این حوزه:

BioXplor

رژیم های درمانی ایمن کشف می کند

استارتاپ آلمانی BioXplor از کلان داده ها برای کشف رژیم های درمانی بهتر و ایمن تر استفاده می کند. این استارتاپ برای توسعه درمان ها از منابع داده بدون ساختار و مختلف، تجزیه و تحلیل داروشناسی شبکه انجام می دهد.

این استارتاپ اثرات هم افزایی یا آنتاگونیستی ترکیبات دارو را تعیین می کند. همچنین داده های بیمار را برای سیگنال های پاسخ دهنده و غیرپاسخ دهنده تجزیه و تحلیل می کند و تجزیه و تحلیل نتایج بیمار و پاسخ درمان را بهبود می بخشد.

BioBox Analytics

پلتفرم تجزیه و تحلیل داده های ژنومیک را توسعه می دهد

استارتاپ کانادایی BioBox Analytics پلتفرمی برای تجزیه و تحلیل داده های ژنومی توسعه می دهد. این استارتاپ از یک مجموعه داده برای مدیریت تمام مدل ها، نمونه ها و داده ها استفاده کرده و خطوط لوله بیوانفورماتیک را در فضای ابری راه اندازی می کند. این راهکار غنی سازی ژن، بیان بافت سلول و هستی شناسی را معرفی می کند. این استارتاپ همچنین راهکارهایی برای تجسم بینش ها و اوراق پرسمان، مجموعه داده ها و ژن ها ارائه می دهد.

۳. ویرایش ژن  

مهندسی ژنتیک از تغییر ژنتیکی ارگانیسم ها از طریق درج تصادفی DNA خارجی تا انجام ویرایش های دقیق در ژنوم ها پیشرفت زیادی کرده است. توسعه نوکلئازهای مهندسی شده و اخیرا CRISPR به عنوان قیچی مولکولی موجب افزایش کارایی ویرایش ژن شده است. این امر کاربردهایی را در ژن درمانی برای درمان اختلالات ژنتیکی و سایر بیماری ها، با تکنیک های ویرایش ژن که ژن های خاصی را اضافه، جایگزین یا خاموش می کنند، ایجاد می کند. اصلاح ژن هدفمند همچنین امکان توسعه گیاهان و حیوانات تراریخته بهتر را فراهم می کند. دو نمونه استارتاپ حوزه ویرایش ژن:

PLANTeDIT

راهکارهای ویرایش ژنوم ارائه می دهد

PLANTeDIT یک استارتاپ ایرلندی است که محصولات گیاهی غیر تراریخته و ویرایش شده ژنومی تولید می کند. این استارتاپ از ابزارهای ویرایش ژنوم انحصاری و فناوری تبدیل داخلی خود استفاده می کند تا امکان تحویل مستقیم کارآمد و بازسازی سریع گیاهان ویرایش شده ژنومی را فراهم کند. PLANTeDIT ژن FAD2 را در سویا جهش می دهد تا نوعی اولئیک بالا ایجاد کند. روغن های اولئیک بالا به شرکت های مواد غذایی در افزایش ماندگاری مواد غذایی کمک می کنند.

Plastomics

ویرایش کلروپلاست را ارائه می دهد

استارتاپ Plastomics مستقر در ایالات متحده یک فناوری تحویل پیشرفته توسعه می دهد. این استارتاپ اصلاح نژاد، مهندسی کلروپلاست را انجام می دهد. برخلاف خصوصیات هسته ای، این منجر به یکپارچه سازی موثرتر صفات و همچنین سرعت بخشیدن به زمان ورود به بازار می شود. این امر راهکار استارتاپ را به گزینه ای مناسب برای کاربردهایی مانند اصلاح مسیرهای فتوسنتزی و مهندسی مسیر متابولیک تبدیل می کند.

۴. پزشکی دقیق  

کاهش هزینه های ویرایش ژن و توالی یابی ژن باعث می شود به طور معمول در روش بالینی به کار گرفته شوند. این روش، پزشکی دقیق را امکان پذیر می سازد، رویکردی که به پزشکان امکان تعیین اینکه کدام راهبردهای درمانی و پیشگیری برای یک گروه خاص کارساز است را می دهد. علاوه بر این، درمان شخصی برای درمان چندین بیماری از جمله سرطان را امکان پذیر می کند. استارتاپ های بیوتکنولوژی از پزشکی دقیق برای شناسایی اهداف دارویی جدید، کشف داروهای جدید، ارائه درمان های ژنتیکی و توسعه فناوری های جدید دارورسانی استفاده می کنند. نمونه استارتاپ ها:

iLoF

درمان های شخصی ارائه می دهد

استارتاپ بریتانیایی iLoF پلتفرم توسعه داروی دقیق و بیمار محوری را ارائه می‌کند. پلتفرم مبتنی بر خون، نانوساختارهای بیولوژیکی را در پراکندگی‌های مایع مانند پلاسما پیدا می‌کند. این پلتفرم سریع و غیر تهاجمی است و توسعه درمان های دقیق و شخصی را تسهیل می کند. تست غربالگری این استارتاپ، بیماران را برای آزمایشات بالینی دسته بندی می کند.

Dyno Therapeutics

ژن درمانی را توسعه می دهد

Dyno Therapeutics استارتاپی مستقر در ایالات متحده است که ژن درمانی های مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه می دهد. پلتفرم CapsidMap این استارتاپ، ناقل های ویروسی مرتبط با آدنو (AAV) را برای بهبود توانایی هدف گیری بهینه می کند. این راهکار فضای توالی کپسید مصنوعی AAV را برای ایجاد ناقل های ژن درمانی بهتر ترسیم می کند.

۵. توالی یابی ژن  

هزینه های توالی یابی DNA از اوایل دهه ۲۰۰۰ تا ۵ برابر کاهش یافته است و گستره وسیعی از کاربردها را در صنعت ایجاد کرده است. کاهش هزینه توالی یابی ژنوم های کامل امکان شناسایی اختلالات کودکان، درمان های شخصی سازی شده و ایجاد گروه های بزرگ با تعیین فنوتیپ گسترده را فراهم می کند. تعیین توالی همچنین روشی سریع و مقرون به صرفه را برای تشخیص وجود میکروب ها ارائه می دهد، از تشخیص پاتوژن ها در نمونه های بالینی و لبنی گرفته تا میکروب های مفید خاک. استارتاپ های بیوتکنولوژی، با فناوری های جدید توالی یابی و برنامه های کاربردی جدید برای توالی یابی ژن دست به نوآوری می زنند. نمونه استارتاپ ها:

BioClavis

تشخیص های شخصی سازی شده ارائه می دهد

استارتاپ بریتانیایی BioClavis تشخیص های شخصی ارائه می دهد. پلتفرم TempO-Seq این استارتاپ، نمایه سازی سریع، مقرون به صرفه و پربازده از رونوشت کددهی پروتئین را امکان پذیر می کند. این راهکار با استفاده از توالی های ورودی تعریف شده، کارایی را افزایش داده و در مقایسه با توالی یابی RNA تنها به ۱۰ درصد خوانش توالی نیاز دارد. این استارتاپ همچنین راهکاری را برای شناسایی سریع و دقیق عفونت های فعال COVID-19 توسعه می دهد.

BioSkryb

گردش کاری از توالی یابی کامل ژنوم (WGS) ارائه می کند

Bioskryb استارتاپی مستقر در ایالات متحده است که ResolveDNA، گردش کار توالی یابی ژنوم کامل را توسعه می دهد. گردش کار این استارتاپ با تک سلولی ها، چند سلولی ها و نمونه های DNA با ورودی کم سازگار است. BioSkryb همچنین پلتفرم بیوانفورماتیک BaseJumper را که با اکثر پلتفرم های توالی یابی سازگار است برای تجزیه و تحلیل توالی یابی DNA ارائه می دهد.

۶. تولید زیستی  

تولید زیستی از سیستم های بیولوژیکی برای تولید محصولات پزشکی و درمان ها، مواد زیستی، غذا و نوشیدنی ها و مواد شیمیایی تخصصی استفاده می کند. استارتاپ ها در حال توسعه فناوری های مختلف کشت سلول، تخمیر و تولید نوترکیب هستند تا تولید زیستی را مقرون به صرفه و قابل ارتقا کنند. استفاده از مواد خام بیولوژیکی نیز آن را در مقایسه با سایر پارادایم های تولیدی پایدارتر می کند. مدل های تولید این صنعت نیز از یادگیری ماشینی و خودکارسازی استفاده می کنند. با ادغام مدل های صنعت ۴.۰، استارتاپ های بیوتکنولوژی پردازش زیستی ۴.۰ را برای بهینه سازی تمام مراحل فرآیند تولید عرضه می کنند. استارتاپ های این حوزه شامل موارد زیر می شوند:

Proteinea

یک پلتفرم تولید مبتنی بر حشرات ایجاد می کند

استارتاپ مستقر در ایالات متحده Proteinea یک پلتفرم تولید مبتنی بر حشرات برای تولید زیستی نسل بعدی ایجاد می کند. فناوری استارتاپ InsectaPro از لارو تولید انبوه شده حشرات به عنوان راکتورهای کوچک زیستی برای تولیدات نوترکیب استفاده می کند. آن ها را در مزارع عمودی مبتنی بر داده رشد می دهد که این کار، فرآیند را قابل پیش بینی و از نظر زیست محیطی پایدار می کند. این راهکار زمینه را برای جایگزین قابل ارتقاتر و قوی تری برای راکتورهای زیستی معمولی فراهم می کند.

Deep Branch

تخمیر گاز را ارائه می دهد

Deep Branch یک استارتاپ بریتانیایی است که دی اکسید کربن ناشی از انتشارات صنعتی را به مواد شیمیایی با ارزش تبدیل می کند. این استارتاپ از یک فرآیند تخمیر گاز اختصاصی برای تبدیل دی اکسید کربن جذب شده به پروتون که یک پروتئین تک سلولی است، استفاده می کند. پروتون دارای پروتئین و ویتامین بالا و میزان مطلوبی اسید آمینه است و برای استفاده به عنوان خوراک دام بهینه می شود.

۷. زیست شناسی مصنوعی  

توانایی بی سابقه در خواندن و نوشتن ژنوم به استارتاپ ها و شرکت های بیوتکنولوژی امکان توسعه هرچه سریع تر محصولات را می دهد. علاوه بر این، زیست شناسی مصنوعی با افزایش استانداردسازی و تکرارپذیری، امکان دستکاری ارگانیسم ها در سطح شبکه های ژنی را فراهم می کند.

استارتاپ های زیست شناسی مصنوعی روی چالش هایی از طراحی محاسباتی دارو و کشاورزی سلولی گرفته تا راهکارهای مبتنی بر میکروبیوم کار می کنند. کارخانه های سلول های باکتریایی بازده بالایی از مواد بیوشیمیایی با ارزش را برای کاربرد در داروسازی، مواد اولیه و مواد غذایی فراهم می کنند. استارتاپ ها از میکروب ها فراتر رفته و در حال توسعه راهکارهای زیست شناسی مصنوعی پستانداران نیز هستند. نمونه استارتاپ ها:

LenioBio

بیان پروتئین بدون سلول را ارائه می دهد

استارتاپ آلمانی LenioBio راهکارهای بیان پروتئین گیاهی و بدون سلول را توسعه می دهد. کیت ALiCE این استارتاپ بیش از ۵۰۰ پروتئین را با اصلاحات پسا رونویسی با بازده بالای  mg/ml3 تولید می کند. این کار تنها به افزودن یک ژن موجود در پلاسمید به لیز نیاز دارد و نیاز به چند مرحله نمونه برداری را از بین می‌برد. این استارتاپ پروتئین های گزارشگر، آنتی ژن ها، آنتی بادی ها، آلرژن ها و هورمون ها را برای استفاده در بخش های بیوتکنولوژی و زیست دارو تولید می کند.

Ribbon Biolabs

سنتز DNA را عرضه می کند

Ribbon Biolabs یک استارتاپ اتریشی است که روش های جدیدی را برای سنتز DNA توسعه می دهد. فرآیند این استارتاپ بیوشیمی، الگوریتم ها و اتوماسیون را برای سنتز دقیق و مالتی پلکس شده DNA ترکیب می کند. این فرآیند با ساختن ژنوم های کامل یا ایجاد مجموعه هایی برای غربالگری آنتی بادی، DNA را برای کاربردهای مختلف در بیوتکنولوژی، زیست دارو و کشاورزی سنتز می کند. علاوه بر این، فناوری نانو مبتنی بر DNA و ذخیره اطلاعات یا محاسبات با DNA را تسهیل می کند.

۸. چاپ زیستی  

استارتاپ های چاپ زیستی با معرفی تولید افزودنی در بیوتکنولوژی، طیف وسیعی از مواد اولیه و محصولات را ارائه می دهند. این استارتاپ ها از چاپگرهای زیستی ای استفاده می کنند که با جوهرهای زیستیِ تولید شده از مواد زیستی یا مواد مبتنی بر زیست کار می کنند. برای کاربردهای پزشکی، سلول ها به عنوان بستر عمل می کنند و در اطراف یک داربست رشد می کنند. این امر امکان ایجاد پیوندهای استخوان، پوست یا عروقی را از سلول های خود بیمار برای پزشکی شخصی فراهم می کند. استارتاپ های دیگر از چاپ زیستی برای نمونه سازی سریع و توسعه پلیمرهای زیستی استفاده می کنند. استارتاپ های حوزه چاپ زیستی:

 ۳D Biotechnology Solutions

 فرآوری زیستی را ممکن می سازد

 ۳D Biotechnology Solutions یک استارتاپ برزیلی است که راهکارهای چاپ زیستی را توسعه می دهد. Genesis، چاپگر زیستی این استارتاپ برای فرآوری سه بعدی، نیازهای محققانی را که در زمینه مهندسی بافت و پزشکی ترمیمی کار می کنند، برآورده می کند. این استارتاپ همچنین BioFDM را ارائه می کند، چاپگر دیگری که با پلیمرهای زیست سازگار، مدل سازی رسوب مذاب (FDM) انجام می دهد.

Prometheus

بافت های ۳D مصنوعی ارائه می دهد

استارتاپ ایتالیایی Prometheus چاپ زیستی ۳D بافت های انسانی با زنده مانی سلولی بالا را ارائه می دهد. این استارتاپ با ترکیب سلول ها با مواد زیستی، جوهر زیستی ای می سازد که سپس لایه به لایه چاپ می شود. بافت انسانی سه بعدی مصنوعی دارای ترکیب، عملکرد و معماری مشابه بافت انسانی واقعی است. این استارتاپ همچنین Ematik Ready را توسعه می دهد، نوعی پچ دامپزشکی که به التیام زخم سگ ها و اسب ها کمک می کند.

۹. ریزسیال شناسی  

علاقه به ریزسیال شناسی در صنعت بیوتکنولوژی از نیاز به دستگاه های آزمایشگاه روی تراشه (LOC) نشأت می گیرد. این آزمایشگاه های کوچک امکان آزمایش سریع و مقرون به صرفه بیماری های عفونی را فراهم کرده و به تشخیص نقطه مراقبت (PoC) کمک می کنند. استارتاپ ها همچنین در حال توسعه ریزسیال شناسی مبتنی بر کاغذ برای تشخیص بیماری و نظارت بر محیط هستند. دستگاه های اندام روی تراشه (OOC) این فناوری که فیزیولوژی اندام ها یا انواع اندام ها را بر روی تراشه های کوچک شبیه سازی می کنند، کاربردهای بیشتری در زیست دارو دارند. سیستم های OOC در غربالگری دارو و مدل سازی بیماری کاربرد دارند. نمونه استارتاپ های این حوزه:

Eden Tech

راه حل های ریزساخت را ارائه می دهد

Eden Tech یک استارتاپ فرانسوی است که از میکروسیالات برای راه حل های میکروساخت استفاده می کند. این استارتاپ طیف وسیعی از تجهیزات و لوازم جانبی میکروسیالی و همچنین Flexdym، یک پلیمر زیست سازگار را عرضه می کند. همینطور، تعداد زیادی اندام مصنوعی را برای استفاده در بخش MedTech می سازد. برای کاربردهای فناوری پاک، راهکارهای این استارتاپ از شبکه‌های میکروکانال هوشمند برای تصفیه فوق کارآمد فاضلاب استفاده می کنند.

Droplite

یک دستگاه آزمایشگاه روی تراشه می سازد

استارتاپ اسپانیایی Droplite یک دستگاه تشخیصی پزشکی هوشمند توسعه می دهد. دستگاه این استارتاپ ترکیبی از میکروسیالات، نانوفناوری، شیمی سطح و فوتونیک را برای تجزیه و تحلیل کارتریج های تست ایمنی سنجی در عرض چند دقیقه، به کار می برد. این دستگاه آزمایشگاه روی تراشه، برای آزمایش های تشخیصی از باروری و آلرژی گرفته تا بیماری های حیوانات خانگی در دست توسعه است.

۱۰. مهندسی بافت  

تعداد استارتاپ های مهندسی بافت در سال های اخیر به لطف پیشرفت های چاپ زیستی و ریزسیال شناسی به شدت افزایش یافته است. این امر امکان ایجاد پیوند اتولوگ بافت را برای درمان سوختگی یا پیوند اعضا و همچنین پزشکی ترمیمی فراهم می کند. استارتاپ ها که از دیرباز به کاربردهای زیست پزشکی محدود بودند، به مهندسی بافت برای ایجاد جایگزین های پایدار برای محصولات حیوانی مانند گوشت یا چرم روی آورده اند. با این حال، برای اینکه این محصولات غذایی نسبت به محصولات حیوانی مقرون به صرفه باشند، این کار باید به مقیاس عظیمی برسد. نمونه استارتاپ ها:

Aleph Farms

گوشت مصنوعی تولید می کند

Aleph Farms یک استارتاپ اسرائیلی است که گوشت مصنوعی تولید می کند. این استارتاپ سلول های گاوهای سالم را جدا کرده و آن ها را به نوعی جایگزین گوشتی اخلاقی و پایدار تبدیل می کند. این استارتاپ بدون نیاز به کشتار حیوانات یا تولید گازهای گلخانه ای، استیک های گوشت گاوی تولید می کند که به طرز غیر قابل تشخیصی واقعی به نظر می رسند. فرآیند این استارتاپ همچنین راهی برای رشد پایدار غذا در ماموریت های فضایی طولانی مدت ارائه می دهد.

LyGenesis

فناوری بازسازی اندام را عرضه می کند

استارتاپ مستقر در ایالات متحده LyGenesis یک پلتفرم فناوری بازسازی اندام توسعه می دهد. این استارتاپ غدد لنفاوی را به اندام های نابجای کارآمد تبدیل کرده و درمان ده ها بیمار را با یک عضو اهدایی ممکن می سازد. این استارتاپ سلول درمانی خود را با استفاده از سونوگرافی آندوسکوپی سرپایی پیوند می زند و نیاز به جراحی را از بین می برد.

همه فناوری ها و استارتاپ های بیوتکنولوژی را کشف کنید!

این ترندهای بیوتکنولوژی به سرعت به تحقیقات در تولید زیستی، چاپ زیستی، پزشکی دقیق و سایر کاربردهای آتی شتاب می بخشند. این صنعت از فناوری های صنعت ۴.۰ استفاده می کند، در حالی که پیشرفت های صنعت بیوتکنولوژی اغلب به صنعت داروسازی نفوذ می کنند.

 بیوتکنولوژی برای پایداری نیز ضروری است و برای تولید مواد اولیه و مواد غذایی، جایگزین های سازگار با محیط زیست عرضه می کند و با استفاده از مواد اولیه زیست توده، اقتصاد دایره ای را ترویج می کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۳.۳]
منبع
Top 10 BioTech Industry Trends
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *