اخبار استارتاپی

بیمیتو و ازکی، با برند ازکی ادامه خواهند داد

ضمن اینکه تاکنون هم‌صدا بوده‌ایم، از این پس یک‌صدا شدیم و اسم یک برند را از ما خواهید شنید؛ ازکی دات کام.

نشست خبری بیمیتو و ازکی با حضور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت استارتاپی ازکی و بیمیتو، علاقمندان به صنعت اینشورتک و همچنین با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست “تیم لطیف”،  رئیس هیات‌مدیره ازکی و بیمیتو به معرفی این سرویس بیمه‌ای پرداخت. وی گفت: «ایده ایجاد ازکی به سال 97 و تحقیق درباره لزوم وجود پلتفرمی با قابلیت مقایسه مالی برمی‌گردد. پس از آن با ایده مقایسه شروع به کار کردیم.

در سال 98 و پس از یک سال تلاش توانستیم به بازیگران اصلی فروش آنلاین بیمه نزدیک شده و پس از آن طی مذاکرات موفقی که بین دو مجموعه انجام شد، به ادغام دو مجموعه “بیمیتو” و “ازکی” برسیم». وی اضافه کرد: «ما پس از گذشت تقریبا دو سال از ادغام بیمیتو و ازکی تصمیم داریم زین پس با نام ازکی به فعالیت خود ادامه دهیم و این یک تصمیم استراتژیک است».

وی درخصوص ادغام ازکی و بیمیتو به چالش‌های این ادغام نیز اشاره کرد و عنوان کرد:

 «فرهنگ سازمانی، دورکاری، انتخاب چشم‌انداز و کرونا از قبیل این چالش‌ها بود. مذاکره ما زیر سه ماه طول کشید. در آن زمان تعداد نیروهای هر مجموعه حدود ۶۰ نفر بودند که این تعداد در ابتدای شروع همکاری با مقداری ریزش همراه شد؛ ولی در انتهای سال 99 تعداد پرسنل ما به بالای 200 نفر رسید که خود این افزایش نیروی انسانی در مدت زمان کم یکی از نتایج ادغام این دو مجموعه بود».

لطیف در پایان افزود: «یکی از چشم‌اندازهای مشترک هر دو مجموعه تبدیل شدن به بزرگ‌ترین شرکت خرید آنلاین بیمه بود که با این ادغام حدود 80 درصد این بازار آنلاین دست ماست و در حال حاضر شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم حدود 450 نفر نیروی کار دارد».

تیم لطیف در ادامه گفت: «فقط مصرف‌کنندگان بیمه مشتری ما نیستند بلکه نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای و همکاران ما نیز در حال استفاده از پلتفرم ازکی هستند. علاوه بر بیمه، سایر خدمات نیز در آینده در ازکی قابل مقایسه خواهند بود. قدرت مقایسه در این پلتفرم بسیار بالاست و مردم و مصرف‌کنندگان تمایل به استفاده از آن را دارند. همه محصولات مالی از قبیل سپرده، وام، بورس، کارت اعتباری و هرآنچه قابل خرید و فروش باشد پتانسیل مقایسه را دارد. بنابراین قدرت مقایسه بسیار بسیار بالاست و همه کسب‌وکارها تمایل به داشتن این قدرت را دارند».

جالب است بدانید، شرکت ازکی، اولین قدم خود را با تاسیس ازکی وام برداشت.

در بخش دوم گفتگو “حامد ولی پوری”، مدیرعامل شرکت استارت ‌آپی بیمیتو و ازکی به بیان تجربیات خود در رابطه با ایجاد پلتفرم بیمیتو پرداخت و گفت: «پایان سال 98 شرایط اقتصادی بیمیتو بسیار پیچیده بود و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که برای پرداخت حقوق کارکنان نیز با مشکل مواجه بودیم. در همین شرایط بود که به دلیل تبلیغات گسترده ازکی به فکر ادغام دو شرکت افتادیم. این تصمیم دشواری بود ولی به دلیل شرایط و درک متقابلی که بین ما و ازکی به وجود آمد به فکر ادغام افتادیم».

در این ادغام بی شک چالشهایی نیز وجود داشت که ولی پور در خصوص این چالشها گفت: «جذب سرمایه، هم‌افزایی و نگاه هم‌راستا از چالش‌های این ادغام بود که پس از مدت زمانی بر این چالش‌ها فائق آمدیم. در بیمیتو تمرکز کامل ما بر روی بازار خودرو بود ولی در ازکی تمرکز تا حدودی متفاوت بوده و نکته دیگری که در ادغام دو شرکت نقش موثری ایفا می‌کرد سینرژی دو شرکت بود که سرانجام باعث موفقیت این ادغام گردید».

ولی‌پوری تاکید کرد که از حالا به بعد بیمیتو فعالیت‌های خود را با نام ازکی ادامه خواهد داد. حامد ولی‌پوری نیز مانند تیم لطیف بزرگ‌ترین هدف این دو مجموعه ادغام شده در آینده نزدیک را تبدیل شدن به یک سوپر اگریگیتور (Super Aggregator) اعلام کرد.

لازم به ذکر است این دو شرکت در ابتدای ادغام و جذب سرمایه موفق شدند بزرگترین قرارداد تبلیغات تلویزیونی در صدا و سیما را به امضا برسانند. در انتها یک پنل پرسش و پاسخ با حضور “تیم لطیف”، رئیس هیات مدیره ازکی و بیمیتو، “حامد ولی پوری” مدیرعامل ازکی و بیمیتو و “آیدین محمدحسینی” مدیر توسعه کسب‌وکار ازکی و بیمیتو برگزار شد.

محمدحسینی در خصوص جذب سرمایه و صادرات به خبرنگار اکوموتیو گفت: «به زودی در دو کشور همسایه فعالیت خود را در راستای توسعه آغاز خواهیم کرد و مذاکرات خود را نیز شروع کردیم».

همچنین پنلی با موضوع سوپراپ و سوپر اگریگیتور با حضور “ژوبین علاقبند” مدیرعامل سابق اسنپ و مدیرعامل لیان کپیتال ، “مهدی امیری” مدیرعامل کافه بازار، “کاوه یزدی‌فر” استراتژیست کسب و کار سرآوا، “تیم لطیف” و “حامد ولی پوری” خاتمه‌بخش این نشست بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا