رپرتاژ

۸ نکته برای پیدا کردن ایرادهای رایج در انواع تلویزیون ها

داشتن تلویزیونی که آنچه می‌خواهید را نشان نمی‌دهد می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد. دلایل مختلفی برای این مسئله وجود دارد که تلویزیون شما به‌درستی کار نمی‌کند یا اینکه تصاویر را به‌خوبی نشان نمی‌دهد. در ادامه با برخی مشکلات رایج در تلویزیون‌ها آشنا می‌شوید. حتی اگر تلویزیون شما به‌ندرت دچار مشکل می‌شود امیدواریم نکاتی که در این مقاله مطرح می‌شود برای شما کمک‌کننده باشد. مطمئنا اولین قدم برای حل هر مشکل مرتبط با تلویزیون این است که مطمئن شوید همه اجزاء به‌درستی به یکدیگر متصل شده‌اند. اگر مشکل حل نشد، نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود را بخوانید.

  1. تلویزیون، تصویر را نمایش نمی‌دهد

برای شروع، مطمئن شوید که ورودی تلویزیون روی ورودی‌ای تنظیم شده است که دستگاه شما به آن وصل است. بررسی کنید که کابل به درستی در ورودی قرار گرفته است. اگر این روش‌ها کمک نکرد کابل‌های HDMI را عوض کنید. در صورت ادامه مشکل، بالاترین پهنای باند را بر روی تلویزیون فعال کنید. تلویزیون‌ها تنظیماتی برای «حالت HDMI» یا چیزی شبیه به این دارند که شما می‌توانید از میان آن‌ها «۱.۴»، «.۰۲» و «.۱۲» را انتخاب کنید.

اگر تلویزیون را بر روی «.۴۱» تنظیم کنید منبع HDMI 2.1 به درستی نشان داده نمی‌شود زیرا در این حالت، وضوح و تعداد فریم‌ها محدود می‌شود. اگر تلویزیون شما از سری ۸ تلویزیون ایکس ویژن است لازم است بدانید با توجه به گارانتی این تلویزیون می توانید با پشتیبانی مشتریان یا نمایندگی برند ایکس ویژن تماس بگیرید تا مشکل تلویزیون به سرعت حل شود. این تلویزیون در انواع مدل و در سایزهای ۵۵ / ۴۳ / ۴۹ / ۵۰ اینچ در دسترس است که کیفیت و قیمت مناسبی نیز دارد.

در هنگام بازی، تاخیر ورودی زیادی را تجربه می‌کنید

در هنگام بازی، تاخیر ورودی زیادی را

وقتی تلویزیون در حالت بازی قرار دارد، تاخیر ورودی آن کم است اما در حالتی خارج از حالت بازی، تاخیر ورودی بالا می‌رود. اگرچه بسیاری از افراد متوجه این تفاوت نمی‌شوند اما قرار دادن تلویزیون بر روی حالت بازی در زمان بازی کردن، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی بازی‌های مبتنی بر واکنش داشته باشد. بنابراین، اگر می‌خواهید از تلویزیون برای بازی کردن استفاده کنید مطمئن شوید که تلویزیون بر روی حالت بازی قرار دارد.

  1. صفحه نمایش خیلی تاریک است

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید در قسمت تنظیمات «نور پس‌زمینه» یا «روشنایی» را افزایش دهید. از سوی دیگر، برخی تلویزیون‌ها هم دارای تنظیمات «نور پس‌زمینه» و هم دارای تنظیمات «روشنایی» هستند. تنظیم «نور پس‌زمینه» شدت نور پس‌زمینه را افزایش می‌دهد اما «روشنایی» پردازش تصویر را تنظیم می‌کند و ما تغییر آن را توصیه نمی‌کنیم.

  1. رنگ‌ها ظاهر نمی‌شوند

افزایش «نور پس‌زمینه» یا «روشنایی» باعث می‌شود دمای رنگ صفحه نمایش سردتر شود. رنگ‌های سردتر سایه آبی دارند و باعث می‌شود که رنگ‌ها بیشتر ظاهر شوند. در صورت ادامه مشکل، در قسمت تنظیمات «رنگ» را افزایش دهید. این کار معمولا باعث اشباع رنگ‌ها می‌شود. بنابراین، اگرچه دقت تصویر را کاهش می‌دهد رنگ‌ها را برجسته‌تر می‌کند. یک راه‌حل دیگر برای ظاهر نشدن رنگ‌ها این است که از حالت‌های تصویری «پویا» یا «زنده» استفاده کنید. در این حالت‌های تصویری ترکیبی از رنگ‌های قوی‌تر و رنگ‌هایی سردتر استفاده می‌شود تا رنگ‌ها زنده ‌تر نشان داده شوند. برای شناختن و انتخاب بهتر حالت های تصویر می‌توانید این مقاله رو مطالعه کنید.

  1. تصویر خارج از فوکوس به نظر می‌رسد

اولین گام برای حل این مشکل، غیرفعال کردن تعامل و هماهنگی حرکت تصاویر در تلویزیون است. گام دوم این است که تیزی و لبه‌دار بودن تصویر را افزایش دهید. بااین‌حال، این روش باعث می‌شود که دقت تصویر کمی کاهش پیدا کند. اگر این راه‌حل‌ها موثر نبود نسبت تصویر را تنظیم کنید.

همچنین، اگر تلویزیون جی پلاس دارید می توانید برای حل مشکل با نمایندگی گلدیران تماس بگیرید. تلویزیون جی پلاس یکی از جدیدترین مدل تلویزیون‌های هوشمند موجود در بازار برای خرید است که در سایزهای ۵۵ / ۵۰ / ۶۵ / ۴۳ اینچ از این تلویزیون در دسترس است. در صورتی که می‌خواهید در مورد مشخصات، قیمت و کیفیت تلویزیون جی پلاس بیشتر بدانید پیشنهاد می‌کنیم نظرات در مورد آن را بخوانید.

  1. تلویزیون صدا را پخش نمی‌کند

اگر متوجه شده‌اید که تلویزیون صدا را پخش نمی‌کند در ابتدا لازم است بررسی کنید که کابل‌های HDMI یا صدا به درستی به تلویزیون و گیرنده یا هدفون متصل است. سپس لازم است تنظیمات صدا را بررسی کنید و مطمئن شوید که صدای خروجی بر روی منبع صدا تنظیم شده است. همچنین، مهم است مطمئن شوید منبع صدا، صدایی را تولید می‌کند که با تلویزیون سازگار است. اگر این راه‌حل‌ها موثر نبود کابل صوتی دیگری را امتحان کنید. سپس بررسی کنید که آیا دستگاه‌های دیگر می‌توانند بر روی گیرنده پخش شوند یا خیر. اگر به‌طورکلی، گیرنده کار نمی‌کند با پشتیبانی دستگاه تماس بگیرید. اگر گیرنده با دستگاه‌های دیگر کار می‌کند با پشتیبانی تلویزیون تماس بگیرید.

  1. صدا با تاخیر پخش می‌شود

پیدا کردن ایرادهای رایج در انواع تلویزیون ها

اگر از بلندگوهای خارجی استفاده می‌کنید، ببینید بر روی گیرنده، ویژگی‌های «لب‌خوانی» یا «تاخیر صوتی» وجود دارد یا خیر. اگر از بلندگوهای تلویزیون استفاده می‌کنید ببینید بر روی تلویزیون ویژگی‌های «لب‌خوانی» یا «تاخیر صوتی» وجود دارد یا خیر. اگر این روش موثر نبود، ورودی را از طریق منوی تنظیمات روی حالت PC قرار دهید اما اگر این راه‌حل نیز جواب نداد لازم است با پشتیبانی تماس بگیرید.

  1. تلویزیون به‌صورت اتفاقی خاموش می‌شود

اگر چنین مشکلی را تجربه می‌کنید در ابتدا لازم است CEC را غیرفعال کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه را با یک ریموت کنترل کنید. در این شرایط، ممکن است یک کنترل دیگر تلویزیون را خاموش کند. همچنین بررسی کنید که دکمه خاموش یا روشن شدن تلویزیون در ریموت گیر نکرده باشد. اگر این راه‌حل‌ها جواب نداد، باتری‌ها را از ریموت خارج کنید تا مشخص شود که آیا ریموت مسئول خاموش شدن تلویزیون است یا خیر. اگر باز هم مشکل ادامه پیدا کرد تنظیمات تلویزیون را به تنظیمات کارخانه برگردانید. درنهایت، با پشتیبانی تلویزیون تماس بگیرید.

درنهایت، بعد از یک روز طولانی در محل کار، وقتی جلوی تلویزیون می‌نشینید تا برنامه‌های موردعلاقه خود را تماشا کنید ممکن است متوجه شوید که تلویزیونتان با مشکل مواجه شده است. این مسئله می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بااین‌حال، راه‌حل‌های موثری برای ایرادهای رایج در انواع تلویزیون‌ها وجود دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند در چنین زمان‌هایی برای شما بسیار مفید باشد.

نویسنده: مینا معین اسلام

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *