اخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیر

سرمایه گذاری ۲۰ میلیاردی حرکت اول از دریچه هاب های دانشگاهی

گزارشی از رسالت اجتماعی حرکت اول و شناسایی افراد نخبه توسط این مجموعه

نشست خبری حرکت اول، یکشنبه ۵ دی ماه با حضور مجید مختارنیا مدیرارشد هماهنگی هاب‌های دانشگاهی حرکت اول، مهران کرمی مدیرعامل هاب اصفهان، صابر منادی مدیرعامل هاب شهید بهشتی، علی نیک محمدی مدیرعامل هاب شیراز و اصحاب رسانه به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از عملکرد هاب های دانشگاهی ارائه شد و بر رسالت اجتماعی این مجموعه و شناسایی افراد نخبه و توانمند تاکید شد.

مجید مختارنیا

همچنین عنوان شد که تمرکز مجموعه بر حوزه های فناوری بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی است. در حال حاضر نیز در هرکدام از هاب ها، تیم ها از شهرهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

کرمی در خصوص فعالیتهای هاب اصفهان گفت: «مبلغ سرمایه گذاری هاب أصفهان تا کنون پنج میلیارد تومان بود که یک و نیم میلیارد آن غیر نقدی بود. تا کنون نیز چهار فراخوان در هاب أصفهان بوده که طی آنها ۳۰ تیم وارد چرخه شتابدهی شدند و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلیون بر آنها سرمایه گذاری شده است. حوزه فعالیت هاب نیز بنا به پتانسیل شهر أصفهان گردشگری، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بوده است».

کرمی

منادی نیز در خصوص فعالیتهای هاب بهشتی افزود: «تا به امروز چهار میلیارد سرمایه گذاری کردیم و همین مبلغ را تا دی ماه مجدد سرمایه گذاری خواهیم کرد. تا به امروز ۴۲۴ تیم به هاب درخواست دادند که ۳۶ تیم وارد کمپ رقابتی شدند، ۲۶ تیم به خروجی نهایی رسیدند و ۵ موفق به جذب سرمایه شدند. همچنین اولین استودیو هوش مصنوعی در اسفند گذشته در هاب بهشتی تاسیس شد. حوزه فعالیت تیم ها نیز از ترندهای محبوب دنیا، سرگرمی، بازی های موبایلی و بازی های رایانه ای ست. یکی از مهم ترین اهداف ما نیز ورود به بازارهای فرامرزی است».

منادی

نیک محمدی هم در خصوص فعالیت هاب شیراز در این نشست گفت: «حوزه‌های مورد حمایت شتابدهنده شامل ۵ حوزه‌ی «سلامت دیجیتال»، «آموزش الکترونیکی و تولید محتوا»، «تجارت الکترونیک»، «شهر هوشمند» و «بازی و رسانه دیجیتال»می باشد.

هاب شیراز با آغاز فعالیت رسمی خود از آبان ۹۹ تلاش داشته است تا با بومی سازی مدل موفق جهانی NABC بتواند از تجارب بین المللی در راستای شتابدهی استفاده نماید. از همین رو هاب شیراز با الگو برداری از شتابدهنده های کشور سوئد اقدام به بومی سازی این مدل کرده است . ما تا کنون بر اساس مدل NABC دو مرحله فراخوان پیش شتابدهی برگزار کردیم که مجموعا ۱۸۴ تیم در این دو فراخوان شرکت کردند.

تمامی این تیم ها طی دو ارزیابی کتبی و شفاهی مورد بررسی قرار گرفتند و تیم های برگزیده در این مرحله وارد دوه پیش شتابدهی شدند. در طی دوره ۳ ماهه پیش شتابدهی هاب شیراز این تیم ها از مزایایی همچون دریافت گرنت بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی ، شرکت در دوره آموزشی ده جلسه ای بوت آپ، تخصیص فضای کار اشتراکی ، دریافت منتورینگ اختصاصی و . . . بهره مند شدند که بسیار موثر بود.

نیک محمدی

انتهای هر دوره پیش شتابدهی تیم ها در رویدادی موسوم به pitch day دستاورد ها و روند رشد خود را به کمیته سرمایه گزاران ارایه کردند و این کمیته محصول هر تیم را به دقت مورد بررسی قرار می دهد . ماحصل برگزاری دو دوره pitch day، جذب ۸ تیم در مرحله شتابدهی می باشد. این ۸ تیم با دریافت سرمایه گذاری متوسط ۴۰۰ میلیون تومانی در پرتفوی هاب شیراز قرار گرفته و تحت هدایت یک بیزینس کوچ اختصاصی ثابت قدم تر از قبل پای در مسیر رشد و توسعه محصول خود گذاشته اند. مجموع تعهد سرمایه گذاری روی این ۸ تیم ۳.۷ میلیارد تومان بوده است».

مدیر عامل هاب شیراز در ادامه بیان دیگر دستاورد های این شتابدهنده، اظهار داشت: «هاب شیراز همچنین با دریافت سه مجوز شتابدهی، دانش بنیانی نوع ۲ و پایگاه میزبان متخصصین خارج از کشور از این حیث جز معتبرترین شتابدهنده های کشور می باشد.

امید است که در طی فراخوان سوم و ادامه این مسیر بتوانیم همراه مطمئنی برای ارزش افرینان میهن اسلامی باشیم و از مهاجرت نخبگان این مرز و بوم جلوگیری بعمل آوریم».

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *