اخبار استارتاپی

اینوتکس ۲۰۲۲ بهار ۱۴۰۱ برگزار میشود

مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، در نشست خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ که یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در کارخانه نوآوری های وی برگزار شد، از برگزاری یازدهمین نمایشگاه اینوتکس در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل پارک فناوری پردیس خبر داد.

در طی این نشست صفاری نیا گفت: «سال ۹۰ زمانیکه اولین اینوتکس را برگزار کردیم صرفا هدف برگزاری یک نمایشگاه متفاوت را داشتیم، ما شش دوره را با حضور شرکتهای مختلف با همین رویکرد برگزار کردیم، اما وقتی اکوسیستم استارتاپی شکل گرفت در طی یک پوست اندازی در سال ۹۷ اینوتکس هم در خدمت اکوسیستم درآمد».

مهدی صفاری نیا

وی در خصوص این نمایشگاه افزود: «رویداد اینوتکس به عنوان یکی از بازیگران توسعه اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی نقش آفرینی می‌کند. یک بال اینوتکس  رصد فناورانه و نوآورانه دنیا است، در اینوتکس می توانیم در حوزه بین الملل و کشور ببینیم که چه اتفاقی افتاده است، بخش مهم دیگر، بخش سرمایه گذاری است، که در نمایشگاه این فرصت را در اختیار استارتاپ ها قرار میدهیم».

وی پس از آن در خصوص اهداف اصلی برگزاری اینوتکس گفت: «ما سه هدف مهم را دنبال میکنیم که اولی توسعه مشارکت فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران و سرمایه پذیران و شبکه سازی با توجه به گسترش اکوسیستم از اهداف این نمایشگاه است».

رئیس پارک فناوری پردیس بیان کرد: «‌ برگزاری دومین نشست انجمن‌های پارک های علم و فناوری غرب آسیا و شمال آفریقا از دیگر برنامه‌های رویداد یازدهم اینوتکس است. با هماهنگی‌های صورت گرفته، دومین دوره این نشست در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.».

اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با اشاره به آمارهای برگزاری اینوتکس گفت: «در دوره های گذشته بیش از ۲هزار و ۲۵۰ شرکت و استارتاپ، بیش از ۸۰هزار شرکت کننده، انعقاد ۱۸۰ تفاهم نامه و حضور ۴۰ کشور حضور یافتند. میانگین سنی مخاطبان اینوتکس سال گذشته به ۲۶ سال رسید و این عدد خبر از استقبال جوانان از این نمایشگاه میدهد. همچنین ۲۵درصد مخاطبان بانوان و ۷۵درصد را آقایان تشکیل دادند که رشد قابل توجهی از حضور بانوان است و در تلاش برای افزایش این رقم هستیم».

اکبر قنبرپور

او محور‌های اصلی اینوتکس را در سه حوزه دیجیتال، فناوری‌های هوشمند و توسعه پایدار نام برد.

سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس، ضمن اشاره به رویداد نکستیشن گفت: «در دنیایی که با تغییرات آنی همراه است و در زمانی که علل و عوامل زیادی بر توسعه کسب و کار‌ها تاثیر می‌گذارد؛ مطالعه و بررسی روند‌های آینده یا اصطلاحا آینده پژوهی به بخش جدایی ناپذیر کسب و کار‌های بزرگ تبدیل شده است. رویداد نکستیشن با تکیه بر بیش از ۲۰ گزارش علمی آینده پژوهانه از شرکت‌های معتبر بین-المللی به دنیال بررسی روند‌های آینده فناوری است. در این رویداد به طور ویژه به روند‌های توسعه تکنولوژی‌های زیر در آینده و میزان تاثیرگذاری آن‌ها روی کسب و کار‌ها و در نهایت زندگی بشری خواهیم پرداخت و در نهایت برندگان نهایی این رقابت‌ها علاوه بر دریافت جوایز نقدی و تسهیلات ۵ میلیارد ریالی پست بانک ایران برای شرکت در رویداد Sevan Startup Summit ارمنستان نیز از حمایت دبیرخانه رویداد اینوتکس بهره‌مند خواهند شد».

سجاد عباسی فشمی

ثبت نام غرفه داران نمایشگاه که از ۲۴ بهمن ماه آغاز شده است و تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بهره مندی از تخفیف ۳۰ درصدی ثبت نام زودهنگام فقط تا تاریخ ۱۴ اسفندماه می‌توانند به سایت نمایشگاه مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

در هماهنگی به عمل آمده با صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در این رویداد و دریافت غرفه، از حمایت ۷۰ درصدی این صندوق بهره‌مند خواهند شد. همچنین شرکت‌های خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی از تخفیف ۵۰ درصدی ویژه بهره‌مند خواهند شد.

لازم به ذکر است برای آن دسته از مخاطبینی که شرایط حضور در نمایشگاه را ندارند، امکان حضور به صورت آنلاین محیاست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *