رپرتاژ

تولد یک سالگی پلازیو

در این یک سال چه گذشت؟

یک سال از شروع به کار رسمی و تجاری فروشگاه اینترنتی پلازیو می‌گذرد و اکنون این مجموعه با ویترینی گسترده از محصولات داخلی و خارجی، حق انتخاب وسیعی را در اختیار مشتریان قرار داده است. مارکت‌پلیس پلازیو با تامین بیش از یک میلیون کالا و همکاری با بیش از ۲۰۰ تامین‌کننده داخلی و خارجی توانسته است گام فراتری در جهت معرفی و عرضه کالا بردارد. این پلتفرم، از زمان آغاز به کار خود با تکیه بر شعار بازاری به وسعت جهان، امکان خرید از کشورهای ایران، ترکیه، چین و امارات را برای مشتریان فراهم کرده است.

پلازیو در حال حاضر به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های فعال فروشگاهی در داخل ایران، خدمات متنوعی از جمله تامین کالای اصل، ضمانت هفت روزه بازگشت محصول، دریافت حداقل کمیسیون و تحویل سریع کالا را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر خدمات عمومی، این مارکت‌پلیس با تاسیس بیش از ۱۰ دفتر نمایندگی در سراسر دنیا و اجرایی کردن خرید خارجی، خدمات ویژه‌ای را جهت دسترسی به کالاهای برون مرزی فراهم کرده است.

یکی از چالش‌هایی که در رابطه با خرید خارجی وجود دارد، میزان ریسک بالای آن در پرداخت هزینه، انتخاب تامین‌کننده معتبر و دریافت محصول اصل است. وجود موانع متعدد در هر یک از مراحل خرید خارجی موجب شده تا مشتری از خرید محصولی که براساس سلیقه منحصربه‌فرد خود انتخاب کرده، گاها منصرف شود. تحریم‌ها و نبود ارتباطات بانکی بین‌المللی نیز بر دشواری خرید از فروشگاه‌های معتبر جهانی بیشتر دامن می‌زند. خوشبختانه پلازیو با رفع این موانع، امکان خرید محصولات خارجی را برای متقاضیان داخلی به‎راحتی فراهم کرده است. حداقل‌سازی هزینه لجستیک و استفاده از کمترین واسطه‌های خرید و فروش که از سیاست‌های فروش پلازیو است سبب شده تا کالای اصل خارجی را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر به دست مصرف‌کننده برسد.

از مهم‌ترین اهداف این فروشگاه اینترنتی، به‌عنوان یک پلتفرم مبادله کالا، همراهی دو طرف خریدار و فروشنده تا پایان مراحل ارائه کالاست. پلازیو در این مسیر با در نظر گرفتن حداقل کارمزد و حداقل هزینه ارسال و همچنین ارائه تخفیف‌های مناسبتی به مشتریان کمک می‌کند تا با صرف هزینه‌ای منصفانه و قابل قبول کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. از طرف دیگر، با پشتیبانی شبانه‌روزی و برگزاری کلاس‌های تخصصی فروش، زمینه‌ای برای فروشندگان فراهم می‌آورد تا با شناسایی بازار و سلیقه مصرف‌کنندگان کالاهای خود را به بازارهای مناسب معرفی کرده و به فروش برسانند.

 پلازیو علاوه بر همراهی با خریداران و فروشندگان، در نقش حامی محصولات ایرانی نیز ظاهر شده و همواره تلاش کرده تا با تولید محتواهای متنوع بصری و متنی، کالاهای ایرانی را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کند. تسهیل فرآیند فروش برای فروشندگان برتر با ارائه خدمات تبلیغاتی و هزینه‌های رایگان انبارداری و حمل‌ونقل نیز گواه این مدعاست.

عرضه محصولات اصل با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت‌ها در اولویت پلازیو قرار دارد. این مجموعه معتقد است که بخش بزرگی از هزینه‌ها را می‌توان با کم کردن واسطه و کاهش هزینه‌های انبارداری حذف کرد. بهبود کیفیت خدمات لجستیک درون‌مرزی و فرامرزی (انبارداری، پیکاپ، تحویل) نیز در برنامه‌های این مجموعه فروشگاهی است و انتظار می‌رود با وسعت مراکز توزیع و فروش در شهرهای اصفهان، مشهد، کرج، شیراز، قم و اهواز، تقاضا در این شهرها با اختلاف بالاتری نسبت به سال نخست پوشش داده شده و شرایط تامین و ارسال کالا برای مشتریان تسهیل شود.

پلازیو امیدوار است در سال جدید نیز بتواند تجربه‌ای لذت‌بخش از خرید را برای مشتریان فراهم کرده و با شایسته‌ترین تامین‌کنندگان تعامل داشته باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۴]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *