خودرومقالات خودرو

کارشناسان در مورد پتانسیل بلاک چین در صنعت خودرو چه می گویند ؟

آیا بلاک چین صنعت خودرو را در دست گرفته است؟

آیا بلاک چین صنعت خودرو را در دست گرفته است؟ به گفته WardsAuto، کارشناسان می‌گویند شاید این موضع ارزش توقف و بررسی را داشته باشد. نغمانا ماجد، که راه ‌حل‌های نوینی راجع به خودرو و A&D ارائه می‌کند، در IBM در بخش AutoMobility LA هنگام صحبت در مورد پتانسیل بلاک چین درفضای کنونی گفت: مردم می‌خواهند بلاک چین را برای همه چیز اعمال کنند، اما ما باید در مورد جایی که اعمال می‌شود، تصمیماتی بگیریم.

«مدل کسب‌و‌کار چیست؟ آیا در حوزه‌ی فرصت‌های درآمدی جدید، ارزش تجاری مشخصی وجود دارد؟ فناوری بی دلیل، کاری برای کسی انجام نمی‌دهد.»

مدل کسب و‌ کار چیست؟ آیا در حوزه‌ی فرصت‌های درآمدی جدید، ارزش تجاری مشخصی وجود دارد؟ فناوری بی دلیل، کاری برای کسی انجام نمی‌دهد.

با توجه به گزارش‌ها، برخی موارد استفاده از خودرو، شامل بیمه و ثبت نام، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت مالی و ناوگان است. به عنوان مثال، یک شرکت تولید کننده وسایل نقلیه الکتریکی، قصد دارد با استفاده از روش‌های اخلاقی کبالت را از جمهوری دموکراتیک کنگو، برای استفاده در باتری‌های لیتیوم یون از طریق بلاک چین، ردیابی کند.

در حالی که اعتماد، به عنوان مزیت بلاک چین مطرح می‌شود، برخی از کارشناسان صنعت خودرو این سوال را مطرح می‌کنند که آیا واقعا اعتماد کافی در بلاک چین وجود دارد؟ راهول سوناد، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Tesloop ، اظهار داشت: در بلاک چین اعتماد مشکل نیست! شرکت‌ها هزاران سال است که به یکدیگر اعتماد می‌کنند.


نگاهی کوتاه به صنعت خودروهای متصل

مسئله‌ی دیگری که پدیدار شده، این است که آیا ردیابی موجودی از طریق بلاک چین با توجه به کندی آن، در مقایسه با عرضه‌های فعلی امکان‌پذیر است یا خیر.

همانطور که اتومبیل‌ها همچنان در حال تکثیر هستند. (طبق گفته  WardsAuto با برآوردهای فعلی تا سال ۲۰۲۰، حدود ۲۵۰ میلیون اتومبیل متصل در سراسر جهان وجود خواهد داشت.) بلاک چین به عنوان وسیله‌ای برای ایمن‌سازی حجم عظیمی از داده‌ها، در حال ظهور است.

کریس بالینگر یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل MOBI، توضیح داد که چگونه بلاک چین می‌تواند حجم کاری او را در روزهایی که در امور مالی شرکت تویوتا کار می‌‌کرد، به ویژه برای معاملات بین خودروساز و شرکای خارجی کاهش دهد. به عقیده او، استانداردسازی در صنعت خودرو و همچنین کاهش هزینه‌های اجرا، به تبدیل بلاک چین به یک راه‌ حل مناسب‌، برای خودروسازان کمک خواهد کرد.

در نهایت، انگیزه‌ی تغییر به رهبران صنعت بستگی دارد. ریک گرانهاگن، مدیر ارشد فنی در Spireon گفت: «اگر قرار است بلاک چین کار کند، همه باید آن را بپذیرند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
Blockchain in the automotive indus
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *