رپرتاژ

سرنوشت قیمت آجر نما سنتی پس از بحران گرانی گاز

لیمو HR

قیمت سرسام آور گاز و افزایش آن موجب ایجاد مشکل در بسیاری از مشاغل شده است. حوزه های مربوط به آجر پزی که در ساخت انواع آجر نما طرح قدیمی و آجر نما سنتی فعال اند، از جمله این مشاغل هستند. از این رو در این مقاله، سایت آجر آنلاین به عنوان یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین مراکز فروش آجر نما در سراسر ایران، پس از تحقیق و بررسی های متعدد، اخبار جدیدی را برای شما به اشتراک گذاشته است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • افزایش قیمت آجر نما سنتی به دلیل افزایش قیمت گاز
    • قیمت آجر نما سنتی به کجا خواهد رسید؟
  • خاموشی کوره های آجرپزی اصفهان و کاهش ظرفیت تولید آجر سنتی، مقصر کیست؟!

آجر سنتی نما (خشتی یا قدیمی) و آجر فرش سنتی از جمله آجرهای بسیار مهمی است که در ساختمان سازی، اجرای نما و کف سازی کاربرد گسترده ای دارد. تولید این آجر هنوز به صورت دستی و توسط کارگران در کوره های آجر پزی صورت می گیرد. از این رو افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند. مشکلات اقتصادی که این روزها گریبان گیر بسیاری از افراد و کسب و کارهاست، در این شغل نیز چالش های فراوانی را ایجاد کرده که در ادامه متن بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

جهت آشنایی بیشتر با نمای آجری سنتی و انواع آجرنما می توانید به آدرس https://ajoronline.com/product/traditional-brick/ در سایت آجر آنلاین مراجعه کنید.

افزایش قیمت آجر نما سنتی به دلیل افزایش قیمت گاز

افزایش قیمت آجر نما سنتی در ماه های اخیر مشکلات زیادی برای کسب و کارهای مرتبط با آن ایجاد کرده است؛ به همان میزان که قیمت گاز مورد نیاز در کوره های آجر پزی افزایش یابد به ناچار قیمت آجر سنتی قم، گناباد، اصفهان و… هم بیشتر می شود و این امر موجب کساد در حوزه ساختمان سازی نیز خواهد شد.

آجر آنلاین آجر سنتی گناباد

تعطیلی کوره های آجر پزی و به دنبال آن بیکاری کارگران این کوره ها و در ادامه بیکار شدن مشاغل ساختمانی عواقب دردناکی برای جامعه به دنبال خواهد داشت. به عنوان نمونه با تعطیلی کوره های آجر پزی بسیاری از کارگران به سمت مشاغل کاذب رفته اند. با توجه به مسائل ذکر شده، این مشکل نیازمند رسیدگی هر چه تمام تر مسئولان و پیدا کردن راه حلی برای آن است.

قیمت آجر نما سنتی به کجا خواهد رسید؟

چنانچه قیمت آجر نما سنتی و یا آجرهای دیوار چینی مانند آجر لفتون و آجر فشاری به همین روال بیشتر و بیشتر شود، قیمت آجر سنتی نما افزایش یافته و این امر موجب تعطیلی کامل ساخت مسکن خواهد شد. امید است جلسات طرح فوریتی در مجلس بتوانند کمکی به رفع این مشکل کند؛ در غیر این صورت کارگران فصلی و یا حتی کارگران دائمی کارخانه های آجرنما سنتی نیز از کار بیکار خواهند شد.

سایت آجر آنلاین که یکی از معتبر ترین مراکز فروش آجر نما سنتی و سایر آجرها به معماران، مهندسان و مشتریان عادی است، به شدت نگران مشکلات مربوط به حوزه آجر بوده و به دفعات مکرری دغدغه مدیران و مسئولین تولید آجر در ایران را شنیده است، امید است با پیگیری و دقت عمل بیشتر مسئولین و نمایندگان این مشکلات به حد چشم گیری کاهش یابد.

آجر سنتی (خشتی، قدیمی، ختایی) از قدیمی ترین انواع آجر نما است که در آجر آنلاین با تنوع زیاد رنگ و طرح و همچنین ضمانت عدم شوره زدگی و تغییر رنگ به فروش می رسد. قیمت آجر نما سنتی در آجر آنلاین از درب کارخانه محاسبه می شود و ارسال فوری بار به سراسر کشور نیز امکان پذیر است.”

آجر سنتی

خاموشی کوره های آجر پزی اصفهان و کاهش ظرفیت تولید آجر سنتی، مقصر کیست؟

اصفهان از گذشته تا به امروز به عنوان شهری که دارای یک سوم از سهم کوره های آجر پزی در سراسر ایران است، محسوب شده. رفته رفته و با گسترش تعداد کوره های آجرنما سنتی در این شهر،، بحران آلودگی در آن بیشتر شده و این کوره ها از جمله منابع مهم در آلودگی کردن شهر به حساب آمدند.

در سال هشتاد و هشت جهت کاهش آلودگی و جهت جلوگیری از آثار نامطلوب آن دستور داده شد تا کوره های پخت آجر نما سنتی در اصفهان تعطیل شوند. به دنبال این مسئله قرار بر این شد تا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مکانی مشخص را در خارج از شهر برای انتقال این کوره پزی ها فراهم کرده تا آنها بتوانند به این مکان انتقال پیدا کنند. اما پس از سال ها هنوز استقرار کامل این کوره پزی ها در این مکان به سر و سامان کامل نرسیده است.

استارتاپ آجر آنلاین

علاوه بر مشکلات ذکر شده با شدت پیدا کردن رکود در بازار مسکن، برخی از کارخانه های آجر سنتی اصفهان نیز تعطیل شده اند.

چالش های تولید کنندگان آجر نما سنتی در اصفهان تنها به این موارد ختم نمی شود، بلکه افزایش قیمت لوازم مورد نیاز آنها و افزایش حقوق کارگران نیز از جمله چالش های تولید کنندگان آجر است.

اصفهان تنها شهری نیست که با چنین مشکلاتی مواجه است بلکه طارم و تولیدی های آجر سنتی نما در اهواز ا نیز از این مشکلات و یا مشکلاتی مشابه آن رنج می برند. سایت آجر آنلاین به نشانی https://ajoronline.com/ که یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی آجر نما سنتی محسوب می شود، از مسئولین ذی ربط خواهان رفع مشکلات در حوزه تولید آجر نما به صورت جدی می باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۶ دیدگاه

  1. واقعا با این بی ثباتی که در حوزه قیمت ها در کشور ما وجود داره، باید هر روز نگران گرانی و… باشیم. واقعا متاسفم. آجر هم به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از این قاعده دور نیست

  2. با سلام
    برای طراحی نما ساختمان به جز آجر نما سنتی از چه نوع آجری میشه استفاده کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *