رپرتاژ

آیا با مشاهده علائم کرونا در خود باز هم نیاز به انجام تست کرونا می‌باشد؟

لیمو HR

درباره علائم کرونا امیکرون و تست کرونا امیکرون اطلاعات کافی دارید؟ می‌دانید که امروز می‌توانید برای انجام تست کرونا در تهران یا سایر استان‌ها از خدمات تست کرونا در منزل استفاده کنید؟ در صورتی که علائم کرونا ویروس را در خود مشاهده کردید، بهترین کار این است که در اولین فرصت تست کرونا انجام دهید، اما آیا مراجعه به آزمایشگاه ایمن‌ترین و بهترین روش است؟

از آنجایی که در چند ماه گذشته سویه جهش یافته امیکرون بعنوان سویه غالب در کشور معرفی شده، متخصصین توصیه می‌کنند در صورت مشاهده علائم کرونا امیکرون در اولین فرصت تست کرونا امیکرون انجام دهید، از حضور در تجمعات یا نزدیک شدن به اعضای خانواده خودداری کنید و تا زمان بهبودی کامل در قرنطینه خانگی بمانید. اگر در تهران و دیگر شهرهای اطراف زندگی می‌کنید می‌توانید برای انجام تست کرونا در تهران از خدمات تست کرونا در منزل هومکا استفاده کنید.

در صورت بروز علائم تست کرونا بدهیم؟

در صورت بروز علائم تست کرونا بدهیم؟

سوالی که برای گروهی از مردم مطرح می‌شود این است، که آیا حتی پس از ظهور علائم کرونا امیکرون لازم است که تست کرونا امیکرون انجام دهیم؟

بله حتی با وجود ظاهر شدن چند علامت نیز لازم است که شما تست کرونا امیکرون را انجام دهید. علائم کرونا امیکرون تقریباً مشابه علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر سویه‌های ویروس کووید ۱۹ است، بنابراین انجام تست کرونا امیکرون کمک می‌کند که از ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا مطلع شوید.

ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی در صورت مشاهده علائم کرونا امیکرون به شما انجام تست کرونا امیکرون را توصیه می‌کند. از آنجایی که احتمال انتقال بیماری در مراکز آزمایشگاهی بسیار بالاست، توصیه می‌شود شما برای انجام تست کرونا از منزل خارج نشوید.

اگر در تهران یا دیگر مناطق اطراف آن زندگی می‌کنید، می‌توانید برای تست کرونا در تهران از خدمات مراکز خدمات درمانی و آزمایشگاهی خصوصی استفاده کنید. این مجموعه‌ها در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند خدمات تست کرونا را در محل زندگی شما ارائه دهند.

آیا امیکرون با دیگر سویه‌های کرونا متفاوت است؟

آنچه که تاکنون درباره سویه جهش یافته جدید کرونا ویروس با عنوان امیکرون ثابت شده، قدرت و سرعت بالای آن در انتقال است. همچنین گفته می‌شود که این گونه جهش یافته نسبت به سویه کرونا دلتا سرعت انتقال بالاتری دارد و نسبت به واکسن مقاوم‌تر است. به همین علت است که توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائم کرونا امیکرون حتماً تست کرونا بدهید.

طبق مطالعاتی که بر روی این گونه و آمار تست کرونا امیکرون افراد انجام گرفته مشخص شده که این سویه تفاوت زیادی با دیگر واریانت‌های کرونا ندارد. ولی این سویه ویژگی‌های دیگری مانند شیوع و آمار بالاتر ابتلا در جوانان دارد. همچنین محققین می‌گویند این گونه جدید کرونا ویروس می‌تواند سد دفاعی ایجاد شده ناشی از واکسیناسیون را بشکند.

به عبارت دیگر امیکرون این توانایی را دارد که ایمنی حاصل از واکسیناسیون را خنثی کند و حتی افرادی که سابقاً دچار کرونا شدند نیز در برابر این گونه مصونیت ندارند.
علائم کرونا امیکرون

علائم کرونا امیکرون

مسلماً با وجود سویه‌های متعددی که در دنیا شیوع پیدا کرده، اگر امروز علائم بیماری در شما ظاهر شود این سوال پیش می‌آید که آیا این نشانه‌ها، علائم کرونا امیکرون هستند یا خیر؟ یا اینکه با تست کرونا امیکرون می‌توانیم متوجه ابتلا به آن بشویم؟

چنانچه شما مسن نیستید، هر سه دوز واکسن را زده‌اید و مبتلا به هیچ بیماری زمینه‌ای نیستید، علائم امیکرون در شما شبیه به سرماخوردگی خواهد بود. اگر بخواهید درباره علائم کرونا امیکرون آگاهی بیشتری داشته باشید، توصیه می‌کنیم موارد زیر را به خاطر بسپارید:

  • احساس درد در گلو
  • احساس تنگی نفس یا به سختی نفس کشیدن
  • حالت تهوع و استفراغ
  • احساس درد در سر
  • تب و لرز
  • احساس درد در عضلات
  • مسدود شدن مجرای بینی
  • اسهال
  • آبریزش بینی
  • بی اشتهایی و کم اشتهایی
  • احساس خستگی و بی حالی
  • سرفه خشک
  • از دست دادن حس بویایی و چشایی

در صورتی که چنین علائمی دارید، ضمن انجام تست کرونا امیکرون توصیه می‌کنیم اصلاً از منزل خارج نشوید و در قرنطینه بمانید. تا زمانی که حال عمومی شما برای استراحت در منزل مناسب است، می‌توانید درمان را در منزل ادامه دهید تا بهبودی کامل را بدست آورید. برای انجام تست کرونا در تهران می‌توانید از خدمات تست کرونا در منزل استفاده کنید.

علائم خطرناک کرونا ویروس

اگر علائم کرونا امیکرون را دارید یا اینکه پاسخ تست کرونا امیکرون شما مثبت بود، حتماً در خانه قرنطینه را شروع کنید و با استفاده از روش‌های درمانی که پزشک تجویز می‌کند بیماری را کنترل نمایید. اما اگر علائم زیر پس از چند روز شدت پیدا کردند حتماً به پزشک یا بیمارستان مراجعه نمایید:

  • تب و لرز شدید که بیش از چند روز طول بکشد
  • افت اکسیژن خون
  • سرفه‌های شدید و خشک
  • احساس تنگی نفس و دشوار شدن عمل دم و بازدم
  • کاهش سطح هوشیاری

دلیل ایمنی پایین واکسیناسیون در برابر امیکرون چیست؟

اصلی‌ترین دلیل سطح ایمنی پایین واکسن‌های موجودی که جهت کاهش شیوع کرونا تزریق می‌شوند، در برابر سویه امیکرون، عدم تطابق آنتی ژن‌های گونه‌های قدیمی کروناست. واکسن‌هایی که در حال حاضر تزریق می‌شوند طبق آنتی ژن‌های کرونا ویروس اولیه ساخته شدند، حال آنکه آنتی ژن‌های امیکرون در مقایسه با نمونه‌های اولیه بسیار بیشتر است.

آیا کرونا امیکرون کشنده است؟

با وجود این که امیکرون جدیدترین سویه کرونا ویروس محسوب می‌شود، اما خطرات و شدت سویه‌های اول را ندارد. اگر فرد هر سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشد، در صورت ابتلا بیماری او بسیار خفیف خواهد بود. همچین مدت زمان قرنطینه و ماندگاری علائم کرونا امیکرون در افرادی که واکسن تزریق کردند بسیار کوتاه‌تر است.

توصیه می‌شود حتی اگر افراد واکسن‌های سه گانه کرونا را تزریق کردند، اما علائم کرونا امیکرون را در خود مشاهده کردند، حتماً تست کرونا امیکرون را انجام دهند. خوشبختانه امروز تست کرونا در تهران و برخی از استان‌های بزرگ دیگر در منزل نیز انجام می‌گیرد و از این نظر دغدغه افراد برای رفت و آمد و حضور در تجمعات برطرف می‌شود.

آیا کرونا امیکرون از کرونا دلتا قوی‌تر است؟

همانطور که اشاره کردیم کرونا امیکرون و علائم کرونا امیکرون نشان می‌دهند که نسبت به سویه‌های دیگر سریعتر منتقل می‌شوند. کرونا دلتا سویه‌ای است که قبل از امیکرون شیوع داشت و به همین علت امروز با امیکرون به لحاظ ویژگی‌های رفتاری ویروس مورد مقایسه قرار می‌گیرد:

  • امیکرون نسبت به سویه دلتا قدرت انتقال بسیار بالاتری دارد.
  • احتمال اینکه فرد پس از درمان مجدداً دچار کرونا امیکرون شود بالاتر است.
  • علائم کرونا امیکرون در مقایسه با علائم کرونا دلتا خفیف‌ت است.
  • اثرات و ایمنی ناشی از واکسیناسیون بر امیکرون کمتر است.
  • مدت زمان دوره قرنطینه و درمان امیکرون کوتاه‌تر است.

تست کرونا امیکرون چیست؟

آیا باید پس از مشاهده علائم کرونا امیکرون تست بخصوصی انجام دهیم؟ اگر این سوال شماست باید بگوییم که تست کرونا امیکرون همان تست PCR است. تنها روش تشخیص ویروس فعال کرونا از هر گونه‌ای تست PCR است و هیچ تست اختصاصی برای تشخیص سویه امیکرون وجود ندارد. برای انجام تست کرونا در تهران و دیگر شهرهای بزرگ توصیه می‌شود برای دوری از تجمعات افراد در منزل خدمات تست کرونا را دریافت کنند.

چرا تست کرونا در منزل بهتر است؟

چرا تست کرونا در منزل بهتر است؟

به چند دلیل انجام تست کرونا در تهران و سایر شهرهای بزرگ داخل منزل برای افراد دارای علائم کرونا امیکرون و مبتلایان بهتر خواهد بود:

  • اگر شما مبتلا به سرماخوردگی باشید و تنها علائم کرونا امیکرون را داشته باشید، تست در منزل ایمنی بیشتری برای شما خواهد داشت.
  • انجام تست کرونا امیکرون در منزل ایمن‌تر است و ریسک ابتلا به ویروس در آزمایشگاه را به صفر می‌رساند.
  • با استفاده از این خدمات برای انجام تست کرونا در تهران و دیگر شهرها لازم نیست زمان و هزینه زیادی صرف کنید.
  • تست کرونا در منزل دقت بالاتری دارد.
  • در صورتی که علائم کرونا امیکرون را داشته باشید و تست شما نیز مثبت باشد می‌توانید در منزل قرنطینه شوید.
  • پاسخ تست کرونا امیکرون در منزل در کمتر از ۲۴ ساعت آماده می‌شود.

انجام تست کرونا را به هومکا بسپارید

اگر علائم کرونا امیکرون دارید و یا اینکه قصد انجام تست کرونا امیکرون را دارید، نیاز نیست از منزل خارج شوید. مجموعه هومکا می‌تواند ارائه دهنده خدمات تست کرونا در منزل به شما باشد. امروز هموطنان می‌توانند برای انجام تست کرونا در تهران، کرج، تبریز، شیراز، رشت، مشهد و اصفهان از خدمات این مجموعه بهرمند شوند. جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۷۳۷۱ هومکا تماس بگیرید یا از طریق وبسایت هومکا به نشانی www.homeca.ir اقدام کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *