اخبار استارتاپی

آشنایی دقیق با جوانب کسب و کار در ایران

خلاقیت و نوآوری در حوزه کسب و کار، با کمپین آموزشی مجموعه کارشناسی جهش

لیمو HR

جهان مدرن در همه ابعاد و کارکردهایش، نیازمند نگاه‌هایی بکر و تازه در سمت و سو های مختلف است و در این میان، حوزه کسب و کار هم از این امر مستثنی نیست. حرکت رو به کمال و امیدبخش متفاوت با نگاه‌های سنتی باعث شده است که وزنه تحول به سمت نوگرایی سنگینی کند و مجموعه‌هایی با کارکردهای آموزش علمی ظهور کنند که نیتشان، پرورش همه‌جانبه نیروهای کار در شرکت‌های مختلف است.

یکی از نمونه‌های موفق این رویکرد جدید در ایران، مجموعه «جهش‌آکادمی» است. مجموعه‌ای که با هدف ایجاد سمت و سوهای منطقی در کسب و کار و دیگر خدمات اجتماعی پایه‌گذاری شده است.

اولین گام؛ آموزش راه‌اندازی کسب و کار

مجموعه جهش‌آکادمی با در اختیار داشتن نیروهای زبده در امر آموزش کسب و کار، در ابتکاری تازه، اقدام به راه‌اندازی یک کمپین آموزشی به نام «راه‌اندازی کسب و کار» کرده است. این حرکت تازه که با هدف شناساندن هرچه بهتر مسیرهای کسب و کار در ایران آغاز شده است، از روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ کلید می‌خورد و تا ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

 صفر تا صد آموزش‌های مربوط به کسب و کار

مجموعه جهش‌آکادمی با اساتید صاحب‌فن خود که سابقه‌ای قابل تامل در امر راه‌اندازی کسب و کارهای متفاوت دارند، دانش‌پذیران را با جزئیات و زیر و بم‌های اولیه و چگونگی ادامه مسیر کسب و کار راهنمایی می‌کنند.

مجموعه جهش آکادمی، که از نعمت حضور کارشناسان زبده و مدرسان برجسته که در  جنبه های مختلفی نسبت به مقوله کسب و کار و راه اندازی و تداوم آن تخصص دارند، وظیفه صفر تا صد آموزش علمی و عملی متقاضیان را در یک بستر ملموس و مطابق با استانداردهای روز دنیا، بر عهده دارد.

یکی از الزامات اولیه دست زدن به هر نوع تجارت و کسب و کاری، داشتن ذهنیت به عنوان گام نخست است. به این معنا که شما برای راه‌اندازی یک نوع خرد یا کلان از تجارت، باید چهارچوبی ذهنی از ماجرا داشته باشید و بعد از آن تلاش کنید این ایده اولیه را پرورش دهید.

کارشناسان در مجموعه جهش آکادمی، با استفاده از آخرین متدهای علمی و روش‌های تحقیقی و اعتبارسنجی، شیوه‌های دست یافتن به انتخاب ایده و کاربردی کردن آن در عالم کسب و کار در دستور کار قرار داده‌اند که در نوع خود، به عنوان گامی مدرن در این زمینه به حساب می‌آید.

دوره ها و اساتید این مسیر آموزشی

  1. دوره ایده‌پردازی با کاوه یزدی‌فر/کارشناس ملی کارآفرینی نوآور
  2. دوره استارتاپ با مهدی صداقت/مدیر خانه نوآوری
  3. دوره تیم‌سازی با محمد شهرمیانی/مدیرعامل رهنماکالج
  4. دوره طرح کسب‌وکار با حمیدرضا علوی/مدیر شتابدهنده تریگ آپ
  5. دوره مدل درآمدی با آرین افشار/مدیرعامل مرکز سرمایه‌گذاری جوانه
  6. دوره طراحی محصول با آرین افشار/مدیرعامل مرکز سرمایه‌گذاری جوانه
  7. دوره اعتبارسنجی مشتری با علیرضا امیدوار/مشاور کسب‌وکار و تحول دیجیتال
  8. دوره MVP با آیت حسینی/بنیان‌گذار و مدیرعامل مرکز سرمایه‌گذاری نشانه
  9. دوره ارائه به سرمایه‌گذار با بهار مازندرانی/مدیرعامل مرکز سرمایه‌گذاری بهزی
  10. دوره جذب سرمایه با محمدرضا قبادی/مدیرعامل مرکز سرمایه‌گذاری آماج
  11. دوره قرارداد های استارتاپی با کاوه گودرزی/مدیرعامل مرکز نوآوری جهش

آشنایی با کسب و کار خلاقیت‌محور

ایجاد هر نوع کسب و کار، به خلاقیت‌هایی نیاز دارد که تشکیل‌دهنده شعار اصلی مرکز نوآوری جهش هستند.  شما در این مجموعه، با مفهومی آشنا می‌شوید که یادآوری می‌کند داشتن ایده صرف، برای راه‌اندازی یک کسب و کار کافی نیست. از آنجایی که این روزها شاهد اوج‌گیری همه‌جانبه کارآفرینی و استارتاپ های متعدد هستیم، کارشناسان جهش به شما یاد می‌دهند که گام‌های پس از یافتن ایده، برای بهتر شدن کسب و کارها چیست؟

شما با کمک کارشناسان یاد می‌گیرید که چگونه به جذب سرمایه‌گذار نائل بیایید و چگونه با مراحل دشوار کار کنار بیایید و محصولتان را تبلیغ کنید و بفروشید. کارشناسان با تسلط بر ابزارهای علمی و دانش روز، علاقه‌مندان را با چرایی داشتن ایده و چگونگی بسط و گسترش آن آشنا می‌کنند.

چگونگی جذب نیروی کار با کیفیت

حوزه کسب و کار در جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم، نیازمند آموزش خلاقیت‌هایی از زوایای مختلف است. کارشناسان جهش در کنار آموزش چالش‌هایی که یک گروه استارتاپی ممکن است با آن روبه رو شود، آموزش جذب با کیفیت‌ترین نیروهای کار و طریقه شناسایی آنان را آغاز کرده‌اند.

خلاقیت در امر جذب نیروی انسانی و نگاه توسعه‌گرایانه چگونگی استفاده از منابع انسانی کارآمد و بهره ور، سازوکارهایی هستند که هر کارآفرین در تمام زمان فعالیت کوتاه یا بلند خود به آنها نیازمند است. امری که تسهیل آن در مجموعه جهش کلید خورده است و قرار است در اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی ایران منشاء تحولات عظیمی بشود که علمی شدن فرایند ها و روندها، مهمترین رکن آن است.

چشم‌اندازهای متفاوت کسب و کار

هر گروه کسب و کار، برای پیشرفت اصولی در مسیرهای پیش رو، با سازوکارهایی متفاوت از جنس پیوند منطقی بخش‌های مختلف مجموعه نیازمند است.

کارشناسان جهش علاوه بر آموزش خلاقیت‌های لازم در ایجاد الگو برای راه‌اندازی یک کسب و کار تازه و تجزیه و تحلیل بازار و همچنین ارتباط با مشتریان و مسائلی مهم چون شیوه‌های مدرن و مطمئن سرمایه‌گذاری، آشنایی با نرخ بازدهی و هزینه‌ها و درآمد، کسب و کار شما را در مسیری منطقی با تضمین سود قرار می‌دهند.

خلاقیت در مدل درآمدی

تعامل و آشنایی با سازوکارهای مدرن کسب و کار در جهان امروز و نیاز به الگوپذیری از مدل‌های مختلف درآمدزایی، نیازمند نگاه‌هایی کارشناسانه و مطالعه‌شده است. اگر شما به عنوان یک کارآفرین، الگوهایی از کسب و کار را در ذهن داشته باشید، بدون شک مسیرهای انتخابی پیشرفت را منطقی‌تر انتخاب خواهید کرد و سرویس هایی که کارشناسان جهش در این بخش ارائه می کنند، درست همین است. آن‌ها ضمن آموزش شما در زمینه ساختارهای رایج مدل‌های درآمدزایی در جهان، چگونگی راه‌های تبدیل کاربر به مشتری را نیز یاد خواهند داد.

ثبات قدم در کسب و کار

رشد همه‌جانبه تکنولوژی در زندگی امروز و همچنین نیاز بازار به انواع کالاها و محصولات متنوع که تاکنون کمتر مورد توجه بوده‌اند، گاه ممکن است که تصور برتری یک محصول به محصولی دیگر را به ذهن تولیدکننده متبادر کند و او را در چرخش از مسیر تخصصی خود به سوی تولید محصولی دیگر وسوسه کنند. موضوعی که ممکن است بسیار خطر آفرین باشد. یکی دیگر از کارهای کلیدی مجموعه جهش این است که ضمن آموزش طراحی شاخص‌های عملکردهای فعالیتی، تمرکز و ثبات قدم و چگونگی نائل آمدن به بهترین بهره‌وری را نیز به صاحبان مشاغل یاد بدهند.

شناخت قابلیت‌ها و ارزش‌های نهفته در کسب و کار، یکی از راه‌ها و مدل‌های جهانی است و شما در ضمن این آموزش‌ها، با این نکته نیز آشنا خواهید شد که ارزش‌های پنهانتان تا چه اندازه برای مخاطب ارزشمند است.

نتیجه

همانگونه که گفته شد، درک و دریافت نقاط قوت در راه‌اندازی کسب و کار بر اساس ایجاد خلاقیت، هدفی است که مجموعه کارشناسی مرکز نوآوری جهش بر آن تمرکز کرده است. آشنایی با مولفه‌ای مهم چون تهیه و حفظ سرمایه کاری و همچنین راه‌های رسیدن به اهداف کلان در جذب هرچه بیشتر سرمایه، نکاتی کلیدی در امر داد و ستد به شمار می‌روند که شخص کارآفرین هرچه بیشتر درباره‌شان بداند، بازهم کم است.

در فرصت‌های بعد، علاوه بر رویکردهای مختلف ایجاد کسب و کار بر اساس خلاقیت از سوی متخصصان جهش، بیشتر با اهداف این مجموعه آشنا خواهیم شد.

 راه‌های ارتباط با جهش

اگر علاقه‌مند به روش‌های پیشنهادی مدرن کارشناسان مجموعه جهش آکادمی در بهینه‌سازی فرایند‌ها و روند‌های کسب و کار خود هستید، به سایت  jahesh.academyمراجعه کرده و یا با شماره  ۰۲۱۸۸۸۱۴۰۱۶ تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *