اینوتکس 2022

شعار سال حل کننده بسیاری از مشکلات کلان کشور است

رئیس خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در بازدید از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: رهبری با ملاحظات و دقت نظری که داشتند شعار سال را به عنوان راه حل کلان کشور مطرح کردند و قطعاً مسئله ای که تشخیص داده شده و راه حلی که ارائه شده به نوعی می تواند حل کننده بسیاری از مسائل و مشکلات کشور باشد.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، دکتر بابک حمیدیا رئیس خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ پارک فناوری پردیس در گفت و گو با خبرنگار پاویون خانه خلاق و مرکز نوآوری این نمایشگاه در خصوص فعالیت های این مرکز در حوزه فناوری، اظهار کرد: کارهای اصلی خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه ابتدا در حوزه مفهوم سازی و گسترش مفهوم فناوری در بخش نوآوری به خصوص بخش عمومی است.
رئیس خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه گفت: از ابزارهای نوآوری برای ارتقاء سطح حکمرانی و بهبود اداره جامعه استفاده میکنیم که به صورت خاص در قوه مقننه این نوآوری در بخش عمومی و در حوزه قانون‌گذاری، نظارت بر قانون و حل مسائل اجتماعی محقق میشود.
وی افزود: این مرکز از مسیرهای قانونگذاری و طی کردن مسیرهای دیگری که می‌تواند جایگزین قانونگذاری شود استفاده کرده تا از راه‌حل‌های فناور را برای سیاست های کلان استفاده کند، همچنین تاکید و تمرکز ما امروز بر تحقق این مفهوم است.
حمیدیا افزود: به غیر از مفهوم سازی به دنبال آن هستیم که این ابزارها را در مجلس شورای اسلامی وارد کرده و از آنها بهره ببریم تا به نوعی جایگاه تصمیم سازی و تصمیم گیری در مجلس ارتقا پیدا کند.
رئیس خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه ادامه داد: در همین حوزه اقدامات متنوعی انجام میشود و رویدادهای همرسان ریورس پیچ که از طرف مجلس برای حوزه نوآوران اتفاق می‌افتد را اعلام و مسائل کلان جامعه را با بهره‌گیری از این پتانسیل داخلی عیب یابی و رفع میکنیم.
وی اضافه کرد: موفق شدن در این مسیر، ملتزم راهکارها و راه حل هایی است که از طرف نخبگان و شرکتهای دانش بنیان دریافت شود.
حمیدیا با بیان اینکه استفاده از ابزار های نوآوری را در اولیت کاری قرار دادیم، ابراز کرد: این مرکز از نوآوری باز برای حکمرانی باز بهره خواهد برد تا بتوانیم با مشارکت نخبگانی و عمومی قانون ها ایجاد کنیم.
رئیس خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه تصریح کرد: با استفاده از هوش مصنوعی، تنقیح قوانین را خواهیم داشت، همچنین با استفاده از برخی از ابزارهای پلتفرمی ارتباط بیشتر بین ذینفعان این قانون خواهیم داشت.
وی افزود: تلاش کردیم این تعاملات اتفاق بیافتد و امروز نیز به صورت خاص در یازدهمین نمایشگاه اینوتکس در سال ۲۰۲۲، خانه خلاق در حوزه ارتباط بین نمایندگان مجلس با شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق و نوآوران عرصه عمومی اقداماتی بسیاری را برای برقراری ارتباط و مفاهمه دو طرف ایجاد کرده و در مسیر ایجاد است.
حمیدیا ادامه داد: راه حل ها و راهکارهایی که دانشکده های دانش بنیان برای حل مسائل کلان کشور دارند طی این نمایشگاه احصا و توسط نخبگان ارائه می‌شود.
رئیس خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه اضافه کرد: از سوی دیگر نخبگان با شنیدن دغدغه ها و مسائل کلانی که مجلس با آن روبرو است از این موارد مطلع و در پی رفع آن بر خواهند آمد و با این ارتباط دو طرفه سعی در رفع مشکلات حوزه فناورانه داریم.
وی خصوص تاثیر منویات رهبر معظم انقلاب و نامگذاری شعار امسال در بهبود فعالیت‌های این مرکز، اذعان کرد: قاعدتاً زمانی که رهبر معظم انقلاب مسیری را ترسیم می‌کنند و بخشی از شعار سال را به حوزه دانش بنیان اختصاص میدهند ما مسیر راه برای تمام ما مشخص میشود.
حمیدیا تصریح کرد: مفهوم دانش بنیان هایی که با رویکرد فناور فعال هستند سخت است زیرا شرکت‌های دانش بنیانی که با رویکرد فناوری نرم فعالیت کرده و تحت عنوان شرکت های خلاق و موارد این چنینی شناخته می‌شوند بسیار اثرگذار هستند.
رئیس خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه افزود: امروز راهبرد اصلی و کلان مشخص شده و به همین دلیل قطعاً رهبری با ملاحظات و دقت نظری که داشتند این مسئله را به عنوان راه حل کلان کشور مطرح کردند و قطعاً مسئله ای که تشخیص داده شده و راه حلی که ارائه شده به نوعی می تواند حل کننده بسیاری از مسائل و مشکلات کشور باشد.
وی تاکید کرد: اگر امسال بتوانیم از این زمینه ایجاد شده و شرایط فرهنگی و آمادگی ذهنی که در سطح کشور به وجود آمده استفاده کنیم، امید داریم که اتفاقات بزرگی در حوزه فناوری کشور رقم خواهد خورد.
پاویون قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس۲۰۲۲ از ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت‌ماه در پارک فناوری پردیس، سالن ۴، از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه مندان است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *