سلامتمقالات سلامت

معرفی ۱۴ استارتاپ پیشروی خارجی در حوزه سلامت

با پیر شدن جمعیت و به دنبال آن افزایش نیازهای بیماران و افزایش بیماری­های متاثر از سبک زندگی ناسالم، هزینه ارائه خدمات درمانی بالا رفته و ارائه دهندگان خدمات سلامت به ناچار باید برای بهبود کیفیت خدمات و کاهش قیمت­ ها به نوآوری بپردازند.

شرکت­ها و استارتاپ­ های برتر در زمینه فناوری مراقبت ­های بهداشتی عبارت اند از:

  • Wellframe
  • Kyruus
  • Doximity
  • Tempus
  • Strata Decision Technology
  • VillageMD
  • PatientPop
  • Flatiron Health
  • Collective Health
  • Headspace
  • Hinge Health
  • Rally Health
  • QuiO
  • Verge Genomics

14 استارتاپ پیشروی خارجی در حوزه سلامت

این نوآوری­ها با ترکیب چندین فناوری از بلاکچین و هوش مصنوعی گرفته تا تجزیه و تحلیل کلان داده و حسگرهای پیشرفته، به تحقق پیوسته ­اند. اتصال اینترنت IOT و داده ­ها نیز نقشی کلیدی در این دستاوردها ایفا می­کنند.

اریک توپول، مدیر مؤسسه پژوهشی اسکریپس، در مجله فوربس اظهار داشت: “سه تا پنج سال پیش، اکثر داده ­های حوزه سلامت دست نخورده و بی کاربرد بودند اما اکنون در حال تحلیل و تفسیر آن­ها هستیم و این تحول شایانی در حوزه مراقبت­ های بهداشتی ایجاد کرده است.”

این ۱۴ شرکت فناور که در زمینه مراقبت­های بهداشتی فعالیت می­کنند، با بکارگیری انبوهی از اطلاعات دیجیتال، از فناوری­ های قدرتمندی برای ایجاد محصولات و خدمات مراقبت­های بهداشتی استفاده می­کنند؛ این فناوری­ها برای بیماران و همین طور ارائه ­دهندگان، به یک اندازه سودآور است.

استارتاپ سلامت

Wellframe

تاسیس: ۲۰۱۱

مکان: بوستون

حیطه فعالیت: Wellframe با طراحی اپلیکیشنی کاربردی، یک خط ارتباطی بین متخصصین مراقبت­های بهداشتی و بیماران ایجاد می­کند تا بتوانند به اطلاعات ضروری از جمله یادآوری­های حیاتی دسترسی داشته باشند. این پلتفرم شامل ویژگی­هایی از جمله یادآوری قرار ملاقات، دستورالعمل­های متناسب با حال بیمار و اطمینان از ادامه فرایند درمان می­باشد.

Kyruus

تاسیس: ۲۰۱۰

مکان: بوستون

حیطه فعالیت: Kyruus برای بیمارستان­ها، مراکز بهداشت، گروه ­های پزشکی و ارائه ­دهندگان طرح سلامت، یک سری خدمات و محصول در زمینه مدیریت داده فراهم آورده است. این پلتفرم به دلیل جستجوی شهودی پزشکان، زمان ­بندی منظم و قابلیت مدیریت داده­ ها، تجربه بهتری را برای بیمار به ارمغان می­آورد و اطلاعات بهتری از اماکن خدمات درمانی قابل دسترس، در اختیار آن­ها قرار می­دهد.

Doximity

Doximity

تاسیس: ۲۰۱۰

مکان: سانفرانسیسکو

حیطه فعالیت: Doximity بزرگ­ترین اجتماع پزشکان ایالات متحده آمریکاست که ۷۰ درصد پزشکان این کشور عضو آن هستند. این وبسایت برای داروسازان، دستیاران پزشک و پرستاران هم قابل استفاده است. از این برنامه به منظور ارتباط با متخصصان، اخبار پزشکی و مدیریت کاری هم می­توان استفاده کرد. Doximity همچنین یک برنامه پزشکی از راه دور ایجاد کرده که به پزشکان این امکان را می­دهد تا از طریق تماس، متن یا جلسه ویدیویی با بیماران ارتباط برقرار کنند.

            Tempus

تاسیس: ۲۰۱۵

مکان: شیکاگو

حیطه فعالیت: Tempus یک فناوری مهار داده ­ها را برای شخصی ­سازی درمان سرطان ایجاد کرده است. این شرکت با استفاده از ابزارهایی اعم از توالی­یابی ژنومی، داده ­های بالینی، تشخیص تصویر و مدل­سازی بیولوژیکی به این فناوری دست یافته است. Tempus امیدوار است که بتواند از داده‌‏­های بیماران قبلی در ارائه خدمات به بیماران فعلی استفاده کند.

Strata Decision Technology

Strata Decision Technology

تاسیس: ۱۹۹۶

مکان: شیکاگو

حیطه فعالیت: Strata با بکارگیری مدل ارائه نرم ­افزار SaaS در چندین حوزه صنعت مراقبت ­های بهداشتی، از قبیل تجزیه و تحلیل مالی و هوش تجاری، خدماتی را ارائه می­دهد. پلتفرم StrataJazz برای ساده ­سازی برنامه ­ها، بودجه ­بندی، پیش ­بینی و مدیریت هزینه­ های عملیاتی و سرمایه ­ای طراحی شده است.

VillageMD

تاسیس: ۲۰۱۳

مکان: شیکاگو

حیطه فعالیت: VillageMD یکی از استارتاپ­ هایی است که در تلاش است تا تغییر رویکرد ارائه ­دهندگان خدمات سلامت به سمت مراقبت مبتنی بر ارزش را تسهیل کند. این استارتاپ به پزشکان امکان می­دهد تا با مشاوره و آموزش دادن به بیماران، چه در مورد بیماری و چه در زمینه روان­شناختی، برای بیمارانی که پس از ویزیت به مراقبت نیاز دارند، امکانات مناسبی فراهم کنند و به این ترتیب به نتایج بالینی بهتری دست یابند. سامانه DocOS در این شرکت، یک سیستم اختصاصی برای تقویت مراقبت­ های اولیه است.

PatientPop

PatientPop

تاسیس: ۲۰۱۴

مکان: سانتا مونیکا، کالیفرنیا

حیطه فعالیت: این استارتاپ در نظر دارد تا در فرایند ارتباطی پزشک و بیمار، از نوبت­دهی آنلاین تا پیگیری­ های پس از ویزیت، تحولی ایجاد کند. PatientPop پس از هر قرار ملاقات، برای بیماران ایمیل و پیامک یادآوری و فرم نظرسنجی ارسال می­کند. معیارهایی همچون رتبه ­بندی، جستجوی آنلاین و درخواست­ های قرار ملاقات از طریق داشبورد قابل مشاهده هستند.

Flatiron Health

تاسیس: ۲۰۱۲

مکان: نیویورک

حیطه فعالیت: Flatiron جامعه­ای از انکولوژیست­ ها، دانشگاهیان، بیمارستان­ ها و محققان علوم زیستی را برای درمان سرطان گرد هم آورده است. این پلتفرم ضمن آنالیز هوش تجاری و ارائه سایر خدمات، دیدگاه یکپارچه ­ای از جمعیت بیماران را پیش روی کاربران قرار می­دهد.

Collective Health

Collective Health

تاسیس: ۲۰۱۳

مکان: سانفرانسیسکو

حیطه فعالیت: Collective Health پلتفرمی جامع و مبتنی بر فضای ابری است که از طریق ادغام نیازهای منابع انسانی از جمله دعاوی مدیریتی و مالی با پشتیبانی اعضا، فعالیت کرده و قرادادهای بیمه درمان کارفرمایان و کارگرانشان را مدیریت می­کند. مزایای این شرکت شامل کنترل هدر رفت، مدیریت جریان نقدی و گزارش مالی دقیق ­تر است.

Headspace

تاسیس: ۲۰۱۰

مکان: سانتا مونیکا، کالیفرنیا

حیطه فعالیت: Headspace یکی از برنامه ­های کاربردی پیشرو در جهان به شمار می­رود که برای گنجاندن مدیتیشن در زندگی روزمره طراحی شده و تاکنون بیش از ۲۰ میلیون کاربر را جذب کرده است. این برنامه دارای صدها مدیتیشن هدایت­شده است که برای کمک به غلبه بر چالش­های استرس، اضطراب، روابط اجتماعی و مشکلات خواب اختصاص داده شده است. این اپلیکیشن، کاربران را قادر می سازد تا بر اساس برنامه روزمره خود و در زمان دلخواه، تمرینات مدیتیشن انجام دهند.

Hinge Health

Hinge Health

تاسیس: ۲۰۱۱

مکان: سانفرانسیسکو

حیطه فعالیت: Hinge Health اولین پلتفرم دیجیتالی در جهان است که به درد کمر و مفاصل اختصاص یافته است. این کلینیک دیجیتال به افراد کمک می­کند تا مراقبت­های اسکلتی – عضلانی(MSK) خود را از مرحله پیشگیری تا پس از جراحی، مدیریت کنند. ویدئوها، منابع پزشکی و مربیان سلامت فردی که این مجموعه در اختیار کاربران قرار می­دهد، بیمار را در مدیریت این درد حاد و مزمن یاری داده و برای کاهش هزینه ­های مربوط به مراقبت­های بهداشتی مناسب می­باشند.

Rally Health

تاسیس: ۲۰۱۰

مکان: واشنگتن دی سی، سانفرانسیسکو

حیطه فعالیت: Rally Health یک پلتفرم سلامت دیجیتال است که اطلاعاتی در زمینه مراکز درمانی در دسترس و سبک زندگی سالم، در اختیار کاربران قرار می­دهد و به کارمندان آموزش می­دهد که چگونه مزیت­ های بیشتری دریافت کنند. خدمات شخصی ­سازی شده در این استارتاپ، از تعداد زیادی منبع داده استفاده می­کنند تا بتواند کاربران را در مسیر مراقبت و درمان، یاری دهند. این مجموعه با ایجاد گروه و چالش­های متفاوت در تلاش است حتی کارکنان خود را تشویق به حفظ سلامت کند و در این راه بیش از ۱.۵ میلیارد دلار را صرف پاداش کرده است.

QuiO

QuiO

تاسیس: ۲۰۱۹

مکان: NYC

حیطه فعالیت: QuiO دستگاه­های تزریق بی­سیم و نرم ­افزار نظارت مبتنی بر ابر ارائه می­دهد. پورتال وب این شرکت، ارائه ­دهندگان را قادر می­سازد تا بدون نیاز به همگام ­سازی یا گوشی هوشمند، بیماران را تحت نظر داشته باشند و به موقع خدمت ­رسانی کنند.

Verge Genomics

Verge Genomics

تاسیس: ۲۰۱۶

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

حیطه فعالیت: این شرکت توسط کارشناسان یادگیری ماشین و تولیدکنندگان داروی اعصاب و روان تاسیس شده است. Verge Genomics از یک رویکرد منحصر ‌به فرد از طریق هوش مصنوعی استفاده می­کند و برای تعیین این که کدام داروها احتمال موفقیت بالاتری دارند، به کار می­رود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *