رپرتاژ

چه طور سئو سایت خود را بهبود ببخشیم؟

لیمو HR

سئو سایت یک فرآیند زمان‌بر است و برای بهبود سئو می‌بایست یک استراتژی خوب و صبر زیادی داشته باشید. اما این بدین معنی نیست که همه کارهایی که در سئو باید انجام دهید سخت و طاقت فرساست، در واقع سئو سایت یک قانون بسیار ساده اما اساسی دارد: برای هر کاری اولویت شما باید راحتی کاربر باشد. در این مطلب ما راهکارهایی را برای بهبود رتبه سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل، به شما معرفی می‌کنیم.

استراتژی سئوی سایت خود را مشخص کنید

قبل از شروع به بهینه‌سازی سایت بهتر است اهداف خود را مشخص کنید و بدانید که کدام صفحات برای شما مهم هستند، مخاطبان شما چه کسانی هستند و رقبای شما کدام هستند. بنابراین در این مرحله شما نیاز به تهیه پرسونای مخاطب دارید زیرا شناخت مخاطبان تأثیر مستقیم بر روی کلمات کلیدی و تعیین صفحات مهم سایت دارد.

صفحات مهم خود را مشخص کنید، اگر یک فروشگاه اینترنتی هستید به احتمال زیاد صفحات دسته‌بندی، برچسب یا محصولات پرفروش صفحات مهم‌تری محسوب می‌‌شوند. اگر یک وبسایت شرکتی یا خدماتی دارید، صفحات خدمات برای شما در اولویت هستند. همچنین در این مرحله نیاز است تا یک تحلیل رقبای دقیق انجام دهید و ببینید رقبای شما چه کارهایی انجام می‌دهند و در چه وضعیتی به سر می‌برند و سئو سایت آن‌ها تا چه اندازه استاندارد است؟ برای این کار می‌توانید از ابزارهای سئو مثل جت سئو و … استفاده کنید.

پس از مشخص کردن تمام این موارد، اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت سایت خود را مشخص کنید.

کلمات کلیدی مهم خود را بشناسید

پس از مشخص کردن صفحات مهم سایت خود، باید مشخص کنید که می‌خواهید هر صفحه بر روی چه کلمات کلیدی رتبه بگیرد. به طور مثال برای صفحه اصلی خود احتمالاً می‌خواهید با نام برند یا عباراتی مثل فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی و… در گوگل رتبه بگیرید. این کار را برای تمام صفحات مهم خود انجام دهید.

در این مرحله می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل جت سئو، Keyword Tool، SEMRush، KWFinder یا… استفاده کنید اما پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر استفاده از ابزارها، خودتان را به جای مخاطب قرار دهید و ببنید برای پیدا کردن محصول مورد نظر چه کلماتی را جستجو می‌کنید؟

تشخیص کلمه کلیدی صحیح برای هر کدام از صفحات سایت نفش مهمی در سئوی سایت ایفا می‌کند و می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت شما را باعث شوند، بنابراین روی این مرحله حساسیت زیادی به خرج دهید.

موارد سئوی تکنیکال را در سایت رعایت کنید

سئوی تکنیکال شامل موارد بسیاری مانند سرعت سایت، تگ‌های کنونیکال، تگ‌های متای OG، سایت‌مپ، فایل robots.txt و… را شامل می‌‌شود. برای این کار کافی است چک لیستی از موارد سئوی تکنیکال را از وبسایت‌های معتبری چون web24.ir دانلود کنید و آن‌ها را قدم به قدم انجام دهید. اگر خودتان قادر به انجام این کار نیستید حتماً با یک توسعه‌دهنده وب یا یک شرکت که این خدمات را ارائه می‌دهد، مشورت کنید. این موارد را دست کم نگیرید و اولویت بالایی برای آن قائل شوید.

محتوای کنونی سایت خود را بررسی کنید

محتوای صفحات مهم خود و مقالات سایت را بررسی کنید. قبل از این که موارد سئوی محتوایی را بررسی کنید آن را از نظر بازاریابی محتوا بررسی کنید. آیا این محتوا همان است که مورد نیاز مخاطب است؟ آیا به قدری جذاب هست که مخاطب را در صفحه نگه دارد و او را ترغیب به خرید، ثبت‌نام یا … کند؟ در واقع می‌توان گفت این مورد از جمله مهمترین اصولی است که باید در صفحات رعایت شود.

پس از این کار محتوای صفحات را از نظر سئو بررسی کنید. بررسی کنید که آیا کلمات کلیدی که در مرحله قبل استخراج کردید در محتوا به اندازه کافی استفاده شده است و آیا اصول سئو برای آن رعایت شده است. کلمات کلیدی اصلی و فرعی باید به شکلی طبیعی در عنوان تایتل، متای توضیحات، متن جایگزین عکس‌ها، زیرتیترها و درون محتوا استفاده شوند. اگر صفحاتی وجود دارند که از این نظر بهینه نیستند، برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که همه آن‌ها را بر اساس اولیت ویرایش کنید.

شما بهتر از هر کسی اولویت صفحات مهم خود را می‌دانید، اما برای تعیین اولویت‌ها می‌توانید از Search Console استفاده کنید، صفحاتی که دارای ایمپرشن بالا و تعداد کلیک پایین هستند را در اولویت قرار دهید زیرا این صفحات پتانسیل بیشتری برای افزایش ورودی دارند.

به گوگل برای ایندکس مطالب و خزش صفحات مهم‌تر کمک کنید

بودجه خزش یا Crawl Budget از موارد بسیار مهم در سئو است. گوگل هنگامی که به سایت شما سر می‌زند مدت کوتاهی در آن می‌ماند، بنابراین باید مطمئن شوید در این زمان کوتاه گوگل بیشترین صفحات و مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کند.

برای این کار باید چند کار بسیار مهم را انجام دهید:

از بین بردن همنوع‌خواری

اگر صفحاتی از سایت شما به یک موضوع پرداخته‌اند، به این معنی است که یکی از آن‌ها باید حذف، ریدایرکت یا نوایندکس شود. باید هر کلمه کلیدی تنها روی یک صفحه کار شود و اگر بیش از یک صفحه وجود داشت، یعنی این که صفحاتی بیهوده وجود دارند که گوگل برای ایندکس کردن آن‌ها زمانی را تلف می‌کند.

حذف صفحات زامبی

صفحاتی که هیچ هدف خاصی ندارند و محتوای مفیدی هم ندارند را پیدا و لیستی از آن‌ها تهیه کنید. این صفحات باید حذف شوند زیرا بودجه خزش شما را کاهش می‌دهند.

صفحاتی که نیاز به دیده شدن در گوگل ندارند را شناسایی کنید

برخی صفحات مثل صفحه پروفایل کاربر یا قوانین و مقررات برای استفاده کاربران ضروری هستند اما نیازی نیست که در موتورهای جستجو دیده شوند. این صفحات را پیدا کنید و یکی از اقدامات زیر را روی آن‌ها انجام دهید:

  • صفحات را نوایندکس کنید
  • صفحات را در فایل Robots.txt ببندید

علاوه بر اقدامات فوق برای ایندکس سریع‌تر مطالب، فایل سایت‌مپ مناسبی را ایجاد و به سرچ کنسول معرفی کنید. در ضمت بخش Coverage سرچ کنسول را برای ارورهای احتمالی در ایندکس صفحات بررسی کنید.

لینک‌های داخلی و خارجی سایت خود را بررسی کنید

لینک‌های داخلی نقش بسیار بزرگی در بهبود سئوی سایت دارند. با استفاده از لینک‌های داخلی مشخص می‌کنید که چه صفحاتی برای شما مهم هستند. صفحاتی که بیشترین لینک داخلی را دریافت کنند، از نظر گوگل مهم‌تر هستند. لینک‌های داخلی سایت خود را بررسی کنید و انکرتکست‌هایی که با آن لینک داده‌اید را مرتبط با صفحه هدف انتخاب کنید.

لینک‌های خارجی سایت خود را بررسی کنید زیرا نقش مهمی در بهبود سئوی سایت شما دارند. اما این کار را زمانی انجام دهید که تمام موارد قبلی را در سایت رعایت کرده باشید.

سئو را می‌توان در یک کلام بهینه کردن سایت برای کاربران و موتورهای جستجو نامید، به طوری که کاربر به راحتی به هدف خود در سایت دست پیدا کند. سئو حرفه ای شاید ساده به نظر برسد اما در عمل می‌تواند بسیار سخت و طاقت‌فرسا شود. از موارد فوق می‌توانید بسیاری را خودتان انجام دهید اما قبل از این کار باید به خوبی با سئوی OnPage، OffPage و تکنیکال آشنا باشید و به این نکته توجه کنید که آزمون و خطا در سئو تنها حجم کارهای شما را در آینده افزایش می‌دهد و ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

وب۲۴ ارائه دهنده خدمات سئو سایت حرفه ای

اگر سایت شما آنقدر بزرگ است که نمی‌توانید به تنهایی این کارها را انجام دهید و یا زمان کافی برای بهبود سئوی سایت ندارید، می‌بایست از یک شرکت سئوی معتبر و متخصصان با تجربه کمک بخواهید. شرکت خدمات سئو معتبری مانند وب ۲۴ با بیش از ۱۵ سال تجربه در سئو سایت، تعرفه سئو مناسب و داشتن کادری از مجرب‌ترین کارشناسان سئو می‌تواند خیال شما را از نظر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و افزایش بازدید سایت راحت کند. برای گرفتن مشاوره رایگان، اطلاع از قیمت سئو و ثبت سفارش سئو می‌توانید به وبسایت https://web24.ir/ مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۸۶۰۸۶۹۰۶ تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *