خودرومقالات خودرو

سیر تاریخی پیشرفت خودروهای برقی

خودروهای معمولی از سوخت­ های فسیلی مانند بنزین یا گازوئیل، برای تامین انرژی موتور احتراق داخلی استفاده می­کنند. این خودروها در حین رانندگی با تولید صدا و گازهای خروجی، موجب آلودگی صوتی و آلوگی هوا می­شوند. خودروهای معمولی به صرفه نیستند و تنها حدود ۱۸ تا ۲۵ درصد از انرژی موجود در سوخت را برای حرکت خودرو در جاده­ ها استفاده می­کنند. چنین خودروهایی بیش از یک قرن است که به صورت انبوه تولید شده ­اند و زیرساخت‌های پشتیبانی قابل توجهی از جمله تاسیسات ساخت، تعمیر و سوخت‌گیری، برای این خودروها ایجاد شده است.

اما در کنار پیشرفت این خودروها، فعالان حوزه خودرو مدت­ هاست که ساخت و توسعه انواع خودروهای برقی را در دستور کار قرار داده ­اند.

دانشمندان در ساخت این خودروها تلاش می­کنند تا معایب خودروهای معمولی را با جایگزینی خودروهای برقی از بین ببرند و همزمان بازدهی بالایی در صنعت حمل و نقل ایجاد کنند.

مطالعه سیر پیشرفت یک فناوری، اطلاعات زیادی در رابطه با دیدگاه­ها، نقاط عطف و چالش­های آن حوزه به ما می­دهد. از این رو، در این مطلب بنا داریم تا با ارائه سیر تاریخی پیشرفت خودروهای برقی در قالب اینفوگرافیک، یک آشنایی کلی با روند توسعه این خودروها پیدا کنیم:

سیر تاریخی پیشرفت خودروها برقی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *