اخبار استارتاپی

همکاری پارک فناوری پردیس با هلدینگ فناوری و نوآوری بنگلادش

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با اشاره به همکاری این مرکز با هلدینگ کشور بنگلادش، گفت: هدف همکاری با این هلدینگ بنگلادشی، توسعه همکاری‌های مبتنی بر فناوری، نوآوری و کارآفرینی دو کشور ایران و بنگلادش است.

به گزارش ایسنا، میلاد صدرخانلو گفت: در این زمینه ما به دنبال توسعه همکاری‌ها به وسیله ابزارهایی مثل سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های بین‌المللی فناورانه و نوآورانه دو کشور از طریق میزبانی مشترک و تبادل میزبانی رویدادهای فناوری و نوآوری هستیم. انتقال فناوری مؤثر دو کشور در حوزه‌هایی که در آن سرآمد بوده و دارای تجربه و دانش فنی لازم هستند، از دیگر برنامه‌های ما از این همکاری است.

صدرخانلو درباره چرایی انتخاب این هلدینگ برای این همکاری، اظهار کرد: این مجموعه خصوصی بزرگترین هلدینگ بنگلادش است که در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت می‌کند و حدود ۵۸ مجموعه و شرکت تابعه دارد. این مجموعه کلیه زیرساخت‌های لازم برای اثرگذاری در حوزه فناوری نوآوری و کارآفرینی اعم از دانشگاه، صندوق‌های خطرپذیر، مراکز رشد، شتابدهنده و فضای کار اشتراکی را که برای فعالیت اثربخش در زمینه فناوری و نوآوری نیاز است، فراهم کرده است.

وی افزود: البته مسئولان این هولدینگ نیز، استفاده از تجربیات مثبت پارک فناوری پردیس را در حوزه فناوری و نوآوری برای توسعه فعالیت‌هایشان خواستار هستند.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس این پارک فناوری را یک کنشگر فعال زیست بوم توصیف کرد و یادآور شد: ما می‌خواهیم به وسیله این همکاری، بین شرکت‌های فناوری و نوآوری ایرانی و شبه قاره هند نیز ارتباط برقرار کنیم و در واقع یکی از اهداف ما در این برنامه توسعه حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی در بازار شبه قاره هند است. این همکاری می‌تواند در زیست بوم فناوری و نوآوری کشور تاثیرگذار باشد؛ چراکه شبه قاره هند بازاری بسیار گسترده برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناور کشور است. همچنین جایی است که دانش فنی بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف فناوری و نوآوری دارد.

به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، وی با بیان اینکه بنگلادش در حوزه پوشاک، فناوری زیستی (بایو تکنولوژی) و فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشرفت‌های قابل توجهی در سال‌های اخیر داشته است که می‌تواند به توسعه فناوری داخلی کشور کمک کند، یادآور شد: یکی از اهداف شبکه تبادل فناوری دی ۸ به عنوان یکی از پروژه‌های بین‌المللی پارک فناوری پردیس این است که به خودمان و سایر کشورهای مسلمان کمک کنیم تا توسعه همکاری‌های فناورانه به توسعه اقتصادی کشورهای عضو منجر شود. ما در این شبکه رسالت داریم به سایر کشورهای دوست و مسلمان کمک کنیم تا یک هم‌افزایی مؤثر در حوزه فناوری داشته باشند تا در نهایت منجر به توسعه اقتصادی کلیه کشورهای مسلمان شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *