رباتیکمقالات رباتیک

شش شرکت که آینده رباتیک خودرو را شکل می دهند

در سال ۲۰۰۵، ۹۰ درصد از تمام ربات ­ها، فقط در کارخانه ­های خودروسازی مورد استفاده قرار می­گرفتند اما امروزه بعد از گذشت سال­ها، این عدد به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است و دلیل آن، این است که تقریباً همه صنایع در حال کشف راه­ های نوآورانه برای استفاده از ربات­ ها هستند. با این حال، صنعت خودرو همچنان مانند یک پادشاه بر ربات­ ها حکومت می­کند.

دکتر Jay Baron، مدیر عامل سابق یک مرکز تحقیقات خودرو، درباره ربات­ های خودروساز می‌گوید: «بدون این اتوماسیون، کارخانه‌­های ما مدت­­ها پیش منسوخ می­شدند. “اتوماسیون برای ایمنی، کیفیت و بهره­ وری لازم است.”

اما ربات­ ها به این زودی‌­ها جای انسان‌­ را نمی­‌گیرند. آن­ها ساخته ­هایی برای کمک به فرایندهای کاری هستند که برای به حداکثر رساندن کارایی در سراسر فرآیند ساخت خودرو طراحی شده­ اند و سال­هاست که این کار را می­کنند. طبق گزارش‌­ها در سال ۲۰۱۴ ، انسان‌­ها در کار با کمک ربات‌­ها ۸۵ درصد کارآمدتر از حالتی بودند که بدون ربات­ ها فعالیت می­کردند.

رباتیک خودرو

رباتیک خودرو

دهه ­هاست که ربا­ت­ ها برای صنعت خودروسازی حیاتی بوده‌اند و با هوشمندتر شدن خودروها و فرآیند تولید، اهمیت ربات­ها افزایش یافته است. ربات­ ها در کنار انسان‌ها هستند و کارهایی همچون جوشکاری و قرار دادن قطعات در خط مونتاژ یا حتی استفاده از لیزر برای تشخیص قطعات نادرست یک وسیله نقلیه را انجام می­دهند.

فورد، جنرال موتورز، مرسدس بنز، بی‌ام دبلیو و…، از «ربات­های همکار» در کارخانه ­های خود برای انجام کارهایی مانند رنگ‌آمیزی خودرو، جوشکاری و کارهای خط مونتاژ استفاده می­کنند.

فرانک توب، کارشناس رباتیک، عقیده دارد که چنین ربات ­هایی روز به روز مفیدتر خواهند شد و «ربات­های سنتی که در کارخانه‌های خودروسازی استفاده می­شوند در حال منسوخ شدن هستند».

Rethink Robotics

این شش شرکت آمریکایی به شکل­ گیری آینده رباتیک خودرو کمک می­کنند

 

Rethink Robotics

مکان: بوستون

نحوه استفاده از رباتیک در صنعت خودرو: ربات‌های Rethink  در جابجایی مواد، مراقبت از ماشین­ها، آزمایش، بازرسی و حتی بسته­ بندی محصولات نهایی کمک می­کنند.

ربات همکار این شرکت،Sawyer ، دارای قطعات کوچک است و می­تواند به فضاهای تنگ دست پیدا کند.

Rockwell Automation

Rockwell Automation

مکان: میلواکی

نحوه استفاده از رباتیک در صنعت خودرو: ربات­های Rockwell Automation که برای مونتاژ خودرو استفاده می‌­شوند، در کارگاه بدنه کارآمد هستند و از نصب قطعات و رنگ­‌آمیزی ماشین­‌ها تا کمک به مدیریت موجودی و کنترل کیفیت مشارکت می­کنند.

Rockwell با چشم‌­اندازی به آینده، ربات­هایی را توسعه می‌دهد که به خودکارسازی ساخت خودروهای الکتریکی کمک می­کنند. این شرکت فناوری‌ها و ربات­های مختلفی را برای کمک به توسعه کارخانه­ های خودروی الکتریکی ارائه می­کند.

Kuka

Kuka

مکان: آگزبورگ، آلمان

نحوه استفاده از رباتیک در صنعت خودرو: خط گسترده ربات‌ها و نرم‌افزارهای Kuka، فرآیندهای ساخت خودرو را خودکارسازی می‌کنند. به عنوان مثال نرم ­افزار این شرکت در ربات ­های پیش ساخته نصب می­شود و قادر است تا همه چیز را از تجسم سه بعدی گرفته تا شبیه­ سازی اجرا کند.

ربات­های Kuka می‌­توانند محموله ­های عظیم را پشتیبانی کنند و کارهایی مانند جوشکاری، برش با آب و بازرسی خط مونتاژ را انجام دهند.

Kuka حداقل ۱۸ ربات برای اتوماسیون صنعت خودرو می­سازد که همه کارها را از جوشکاری لیزری و شستشو تا ساخت صندلی برای BMW با استفاده از هندسه ۳ بعدی انجام می­دهد.

Acieta

Acieta

مکان: کانسل بلافز، آیووا

نحوه استفاده از رباتیک در صنعت خودرو: Acieta ربات­‌های FANUC را برای اتوماسیون خط مونتاژ می‌سازد که دارای طیف وسیعی از حرکات و توانایی انجام کارهای مختلف هستند. آن­ها را می­توان برای همه چیز از ساخت اجزای خودرو تا جوشکاری پنل­ های بزرگ­تر بدنه خودرو و براکت­ های کوچک­تر استفاده کرد.

این شرکت بیش از ۴۴۰۰ ربات تولید خودرو صنعتی خود را در سراسر کارخانه ­های آمریکای شمالی نصب کرده است.

Robotic Vision Technologies

Robotic Vision Technologies

مکان: سیلور اسپرینگز، ماریلند

نحوه استفاده از رباتیک در صنعت خودرو: Robotic Vision Technologies نرم ­افزار هدایت شده ­ای با دید سه بعدی را برای ربات­ ها ایجاد می­کند. دوربین سه بعدی Single Camera که با هر ربات صنعتی بزرگ سازگار است، به مکان­یابی و شناسایی قسمت­های مختلف خودرو در کمتر از ۰.۱ ثانیه کمک می­کند. دید رباتیک به تولیدکنندگان خودرو کمک می‌کند تا از طریق توانایی آن در تشخیص قطعات مختلف خودرو و ارسال هشدارهای نقص عملکرد، کارایی را افزایش دهند.

محصولات این شرکت، مورد اعتماد برخی از برجسته ­ترین تولیدکنندگان در جهان از جمله بوئینگ، فورد و تویوتا است.

Universal Robots

Universal Robots

مکان: بوستون

نحوه استفاده از رباتیک در صنعت خودرو: Universal Robots سه ربات همکار مختلف ایجاد کرده است که در یک خط تولید خودرو با هم همکاری می­کنند. بازوی رباتیک آن با تقلید از حرکت بازوی انسان، دقت بیشتری را به فرآیندهای مختلف ساخت خودرو می‌دهد. ربات­های این شرکت می­تواند جایگزین اپراتورهای انسانی در مشاغل خطرناک، کثیف یا یکنواخت شود و کارگران را برای انجام وظایف پیشرفته ­تر و کامل­تر آزاد کند.

مجله پیشرو در صنعت خودروسازی اسپانیا، Autorevista، جایزه سالانه پیشرو صنعت سال ۲۰۱۸ خود را به دلیل «ایجاد روش‌هایی که رباتیک صنعتی را به‌طور اساسی متحول کرده است» به  Universal Robots اعطا کرد.

Robots

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
Six Automotive Robotics Companies Shaping the Future
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *