اخبار استارتاپی

آغاز فراخوان ثبت نام رینوتکس ۲۰۲۲

تبریز؛ میزبان بزرگترین گردهمایی نوآوران و فناوران

لیمو HR

دهمین دوره نمایشـگاه بین المللـی نـوآوری و فنـاوری ربع رشیدی Rinotex2022»» با هدف افزایش مشارکت شرکت های دانش بنیان و فنـاور داخلی و خارجی و شبکه سازی و گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، در محل نمایشگاه بین المللی تبریز ۲ لغایت ۶ ابان ماه برگزار می شود.

در سالی که به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» مزین است، در راستای حمایت و ظرفیت سازی برای تولید دانش، محصولات بومی و تجاری سازی آنها با افتخـار دهمین دوره نمایشـگاه بین المللـی نـوآوری و فنـاوری ربع رشیدی Rinotex2022»»، با هدف افزایش مشارکت شرکت های دانش بنیان و فنـاور داخلی و خارجی، بسترسازی برای تکمیل چرخه ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور، معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، شبکه سازی و گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، بسترسازی برای جذب سرمایه در شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز ۲ لغایت ۶ ابان ماه برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه رینوتکس به صورت ۹ سال پیاپی، بخشی از برنامه های طولانی مدت آذربایجان شرقی در راستای ایجاد بزرگترین گردهمایی شرکت های نوآور و دانش بنیان در منطقه بوده است و اکنون در سال  «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» شاهد برگزاری دهمین دوره از این رویداد خواهیم بود.

این نمایشگاه  همچون سال های گذشته در ۴ بخش ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه، و نیازمندی های فناورانه و در ۱۱ زون تخصصی با عناوین نوآوری و فناوری کشاورزی و آب، فناوری زیستی و صنایع غذایی، نوآوری و فناوری حوزه سلامت (دارویی، بهداشتی، آرایشی-مهندسی پزشکی و علوم شناختی)، نوآوری و فناوری مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، نوآوری و فناوری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته، نوآوری و فناوری برق، الکترونیک، فوتونیک و مخابرات، نوآوری و فناوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای، خدمات تجاری سازی و مشاوره، نیازمندی های فناورانه، صنایع نرم، هویت ساز و خلاق، خلاقیت و شکوفایی دانش آموزی، نوآوری و فناوری های خودرو و حمل و نقل از تاریخ ۲ تا ۶ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد و در همین راستا از صاحبان ایده، نوآوران، فناوران، شرکت ها و موسسات تولید کننده کالاها و خدمات فناورانه، صنعتگران، محققین و فعالین در این حوزه ها دعوت می گردد تا در این نمایشگاه حضور یابند.

رقابت های هیجان انگیز رینوتکس ۲۰۲۲ با جوایز ارزنده

برگزارکنندگان دهمین دوره نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی، دو جشنواره ویژه برای این دوره از رینوتکس در نظر گرفته اند که شامل جوایز ارزنده ای برای سه تیم برتر خواهد بود.

یکی از این رقابت ها «جشنواره مردمی» عنوان دارد که برای اولین بار در طول ده سال برگزاری نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی برگزار خواهد شد، در این بخش ویژه که طرح های برگزیدگان توسط رای مردم انتخاب می شوند، جوایز ارزنده ای در نظر گرفته شده است، به فناور اول مبلغ پنج میلیون تومان بعلاوه معرفی جهت اخذ تسهیلات، فناور دوم مبلغ سه میلیون تومان همچنین معرفی جهت اخذ تسهیلات و فناور سوم مبلغ دو میلیون تومان بعلاوه معرفی جهت اخذ تسهیلات اهدا می شود.

این گزارش می افزاید، جشنواره دوم توسط تیم داوری رینوتکس ۲۰۲۲ برگزار می شود و روند این جشنواره به این صورت است که طرح های تجاری برگزیدگان طی فرایند داوری سه مرحله‌ای بررسی می شود و جوایز به سه تیمی که در جایگاه اول تا سوم قرار گیرند، تعلق خواهد گرفت، جوایز این جشنواره در سه سکوی طلایی، نقره ای و برنزی اهدا می شود که برای فناور اول مبلغ پنجاه میلیون تومان،  فناور دوم مبلغ سی‌وپنج میلیون تومان و فناور سوم مبلغ بیست میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

این گزارش حاکی است، در سال جاری نیز جهت ارج نهادن به مشارکت مراکز فعال در حوزه فناوری و طبق مصوبه ستاد اجرایی نمایشگاه،  تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند از طریق و سایت rinotex.ir جزئیات را مطالعه کنند.

همکاری و هم افزایی کلید درخشش رینوتکس ۲۰۲۲

دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی با اشاره به اینکه هویت تبریز است و با کمک بخش خصوصی رنگ و بوی تازه به خود می گیرد، ادامه داد: رینوتکس بدون همکاری و مشارکت بخش خصوصی موفق نمی شود، نیاز به همکاری و هم افزایی داریم و قطعا بدون فعالیت و همکاری شتابدهند ها نیز  نمی توان نقش درستی در این عرصه ایفا کرد.
سعید غریب‌خواجه،  در اولین نشست خبری دهمین دوره نمایشگاه نواوری و فناوری ربع رشیدی با اصحاب رسانه با بیان اینکه رینوتکس هویت تبریز است و با کمک رسانه‌ها جایگاه پیدا می‌کند،گفت: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، نمایشگاه مجازی برگزار شد که در نوع خود قابل تامل و توجه بود.

وی با تاکید بر اینکه بدون حضور رسانه توسعه اکوسیستم فناوری تبریز، امکان پذیر نیست، افزود: امسال رویداد رینوتکس همراه با جشن ده سالگی این نمایشگاه خواهد بود و قدم های جدی برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه هویت تبریز است و با کمک بخش خصوصی رنگ و بوی تازه به خود می گیرد، ادامه داد: رینوتکس بدون همکاری و مشارکت بخش خصوصی موفق نمی شود، نیاز به همکاری و هم افزایی داریم و قطعا بدون فعالیت و همکاری شتابدهند ها نیز  نمی توان نقش درستی در این عرصه ایفا کرد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، اضافه کرد: اینبار علاوه بر نمایشگاه، رویدادهای جانبی دیگری نیز تعریف کرده‌ایم و تلاش خواهیم کرد با پایتخت و دیگر استان‌ها ارتباط و تعامل خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نمایشگاه رینوتکس تاثیر بسیاری داشته و منجر به راه‌اندازی کسب و کار و عقد قرارداد شده است و بسیاری از شتاب دهنده‌های استان در بستر رینوتکس برگزار شدند.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی اضافه کرد: نمایشگاه رینوتکس از تاریخ دوم الی ششم آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار خواهد شد و در همین راستا از صاحبان ایده، نوآوران، فناوران، شرکت‌ها و موسسات تولید کننده کالاها و خدمات فناورانه، صنعتگران، محققین و فعالین در این حوزه‌ها دعوت می‌شود تا در این نمایشگاه حضور یابند.

علاقمندان جهت شرکت در نمایشگاه و آگاهی از ضوابط و شرایط حضور در رویدادها، از تاریخ ۱۰ شهریورماه لغایت ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۱ و صرفا از طریق وب سایت اختصاصی نمایشگاه به نشانی  www.rinotex.ir به ثبت نام کنند.

آغاز فراخوان ثبت نام رینوتکس 2022

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *