اخبار استارتاپی

تدوین بسته حمایت از کسب‌وکارهای مهاجرت‌کرده به پلتفرم‌هایی داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: بسته حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته شده است.

عیسی زارع‌پور صبح شنبه در آئین افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور در مرکز فضایی ماهدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ای برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، مد نظر داریم تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم. وی ادامه داد: در این زمینه با همکاری وزارت اقتصاد بسته‌ای حمایتی در نظر گرفته شده است که مواردی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی شامل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به اخبار پیرامون فیلتر اینستاگرام بیان کرد: برنامه‌ای در این خصوص نداریم و در صورتی که به قواعد ما و خودش درباره تجارت اسلحه و ممانعت از خشونت پایبند باشد، مشکلی برای فعالیت در ایران ندارد. وی تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای فیلتر پلتفرم‌ها نداریم اما زمانی که قواعد تعریف‌شده را رعایت نمی‌کنند مجبور به تغییر سیاست‌ها می‌شویم.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: تاکنون میزان خسارت به اپراتورهای همراه و ثابت به صورت دقیق مشخص نشده است اما در هر صورت از این اپراتورها حمایت خواهیم کرد. وی گفت: به کسب و کارها توصیه می‌کنیم تا در پلتفرم‌های متخلف فعالیت نکنند و از ظرفیت‌های داخلی بهره بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه ماهواره خیام نخستین ماهواره‌ای است که امروز تصاویر آن دریافت می‌شود، اظهار کرد: این ماهواره تقریباً دو ماه قبل از طریق پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان پرتاب و از این مرکز تصاویر با کیفیت آن دریافت شد و از این پس سرمایه‌ای برای بخش‌های مختلف کشور است.

وی بیان کرد: کاربرد داده‌های این ماهواره رادر بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، مدیریت شهری و سایر بخش‌ها است. زارع‌پورمتذکر شد: از امروز بهره‌برداری عملیاتی از تصاویر خیام به وسیله مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور فراهم شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *