رپرتاژ

تفاوت هتل‌های نزدیک و دور از حرم

لیمو HR

قطعا شما هم در هنگام حضور در مشهد مقدس بلافاصله به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) می‌روید. چه بسا که دلیل شما از سفر به مشهد صرفا زیارت باشد. در مسیر حرم مطهر در کنار بازارهای تودرتو و همهمه قطعا یکی از چیزهایی که توجه شما را به خود جلب می‌کند تعدد هتل‌ها است.

در این مسیر هتل‌های مختلفی را می‌بینید که بعضی بسیار مجلل و بزرگ، تعدادی کوچکتر و شماری هم صرفا در ابعاد یک آپارتمان ساده هستند. اگر شما صرفا به قصد زیارت به مشهد آمده‌اید پس احتمالا مجاورت به حرم مطهر امام رضا(ع) از عوامل تاثیرگذار بر تصمیم گیری شما در خصوص محل اقامتتان خواهد بود.

در صورتی هم که به دلایل دیگری به مشهد سفر کرده‌اید و نزدیکی به مراکز خرید، مرکز شهر، ادارات، محل زندگی نزدیکان، مکان‌‌های تفریحی یا مکان‌‌های دیگر برای شما مهم است، نزدیک بودن محل اقامت شما به حرم مطهر باعث وقفه در ایجاد دیگر کارهایتان خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا با ویژگی‌ های مثبت و منفی هتل‌‌های دور و نزدیک به حرم امام رضا (ع) آشنا شویم و به مقایسه آنها بپردازیم.

اقامت در مشهد

شما می‌توانید رزرو هتل در مشهد و یک اقامت با کیفیت در این شهر را با مراجعه به سایت علی بابا و چند کلیک ساده داشته باشید. برای رزرو هتل در مشهد کافی است به سایت علی بابا مراجعه کرده و نام هتل مورد نظر خود، به طور مثال هتل جواد مشهد، را جستجو نمایید تا در کم‌ترین زمان ممکن یک اتاق در هتل جواد مشهد را رزرو نمایید.

ویژگی های هتل‌ها نزدیک به حرم

اکثر هتل‌‌ها در شهرهای مذهبی از جمله مشهد نزدیک به مکان‌های مذهبی واقع شده‌اند. این امر به زائرین امکان زیارت‌ راحت‌تر و دسترسی بهتر به حرم مطهر را خواهد داد. در گذشته مسافرخانه‌‌های مشهد در نزدیکی بازارها واقع می‌شدند تا تنها مشکل زائرین رفت و آمد به حرم باشد و نگرانی خرید و دیدن کردن از مشهد را نداشته باشند، اما پس از آن دوره این مسافرخانه‌‌ها  به نزدیکی حرم منتقل شدند و بازارها نیز در حومه بارگاه امام رضا (ع) شکل گرفتند و تا هم اکنون نیز شرایط به همین منوال است.

ویژگی ‌مثبت هتل‌های نزدیک به حرم

هتل‌های مشهد نزدیک حرم ویژگی‌هایی دارند که از نگاه مسافران دور نمانده است. آن‌ها به‌خاطر ویژگی‌های هتل‌های نزدیک حرم، قید هتل‌های دورتر را برای اقامت می‌زنند.

دسترسی سریع به حرم مطهر

قطعا بسیاری از زائرین دوست دارند که اکثر زمان خود را در حرم گذرانده و یا اول صبح و آخر شب برای زیارت به حرم بروند. در این صورت نزدیکی هتل به حرم می‌تواند برایشان بسیار دلچسب باشد.

دسترسی ساده به بازارها

سوغاتی‌‌ها و تبرکی‌‌ها از جذابیت‌های سفر به مشهد است، بازارهای زیادی مانند بازار رضا در حوالی حرم قرار دارند که این بخش از سفر را برای شما جذاب‌تر خواهند نمود.

دغدغه کمتر به دلیل راحتی بخشی از ترددها

اگر در فصل تابستان و اواخر بهار به مشهد سفر کنید، خواهید دید که گرمای این شهر می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد و رفت و آمد‌های طولانی قطعا آزاردهنده خواهد بود و انرژی شما را خواهد گرفت و این موضوع می‌تواند بر کیفیت سفر اثر نامطلوبی بگذارد. به همین دلیل هتل‌‌های نزدیک به حرم در این زمینه برتر خواهند بود.

بیشتر بودن گزینه‌ها برای انتخاب

همانطور که اشاره شد تعدا هتل‌های نزدیک حرم بسیار زیاد است که همین عامل باعث ایجاد تنوع می‌شود. از هتل‌‌های بسیار گران قیمت و لوکس تا هتل‌های ساده با قیمت‌‌های مناسب، از هتل آپارتمان‌‌ها  تا هتل‌‌های سازمانی همه و همه در این محدوده قرار دارند و شما متناسب با نیازتان می‌توانید دست به انتخاب بزنید. همچنین معمولا به دلیل فضای رقابتی این هتل‌ها، می‌توانید با قیمت مناسب‌تری در این محدوده اقامت داشته باشید.

ویژگی‌های هتل‌های دور از حرم

ویژگی‌های هتل‌های دور از حرم

بعضی از هتل‌های مشهد که از معروف‌ترین‌‌های آن می‌توان به هتل هما، هتل پارس، هتل میثاق، هتل پردیسان، هتل ثامن و هتل سحاب اشاره کرد نیز از انتخاب‌های رایج مسافرین هستند که از ویژگی‌های خاص خود برخوردارند. مثلا هتل هما شماره دو در نزدیکی مراکز اداری مانند اداره کل ثبت احوال و اداره کل ثبت اسناد و تعدادی دیگر از ادارات واقع شده‌ است. هتل هما شماره یک نیز در نزدیکی مراکز خرید بلوار راهنمایی و خیابان احمدآباد قرار گرفته است. همچنین هتل پارس در حاشیه بلوار وکیل آباد، یکی از شاهراه‌های مشهد محسوب می‌شود، واقع شده است. برخی دیگر از این خال‌ها نیز از گذشته که تعداد هتل‌‌ها  کمتر بوده است و نزدیکی یا دوری آن‌ها به حرم مطهر به کسب و کارشان آسیب چندانی وارد نمی‌کرده است در مکان‌‌های مناسبی از لحاظ تردد ساخته شده‌اند.

امکانات مناسب

هتل‌هایی که دور از حرم مطهر رضوی قرار گرفته‌اند معمولا از امکانات مناسبی برخوردار هستند، . البته این به معنی نامناسب بودن امکانات هتل‌های نزدیک به حرم نیست بلکه صرفا ابزاری برای این هتل‌‌ها است  که بتوانند در محیط رقابتی بدرخشند. تعدادی از بهترین استخر‌ها  و رستوران‌های مشهد، متعلق به همین هتل‌ها است.

رسیدگی به مهمانان

به دلیل خلوت‌تر بودن این هتل‌ها، رسیدگی آن‌ها به میهمانان در سطح مناسبی قرار داشته و دقت پرسنل نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد.

فضای مناسب اقامت

اکثر اقامتگاه‌‌ها  که دور از حرم قرار دارند از فضای بازتری برخوردار هستند که برای مسافرت‌های طولانی، مخصوصا برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، ویژگی مناسبی است.

نزدیک بودن به مراکز تفریحی، تجاری یا اداری

هتل‌هایی که نردیک به حرم نیستند معمولا در نزدیکی مکان‌های تفریحی، اداری و یا تجاری قرار دارند. برای مثال هتل ثامن طرقبه و هتل سحاب نزدیک به مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز واقع شده‌اند و یا هتل ثامن واقع در چهار راه سجاد دقیقا مجاور مشهد مال و منطقه سجاد مشهد است.

نزدیک بودن به مراکز تفریحی، تجاری یا اداری

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *