معرفی استارتاپ

معرفی استارتاپ seedlegals

لیمو HR

شاید برایتان جالب باشد که داستان شکل‌گیری استارتاپ SeedLegals را بدانید. این استارتاپ توسط آنتونی رز و لورن رافی که به ترتیب کارآفرین و سرمایه‌گذار فرشته برجسته‌ای هستند تأسیس شد. این دو شخص طی مراسمی در کشورِ رم با هم آشنا می‌شوند. آنتونی و لورن تا آن زمان مبالغ هنگفتی را در هر دور تأمین مالی برای اسناد قانونی مشابه به وکلا پرداخت کرده بودند. این دورهای تأمین مالی برای مذاکره و به نتیجه رسیدن ماه‌ها زمان می‌برد. دو همکار تصمیم گرفتند که این رویه را تغییر دهند.

شش ماه بعد SeedLegals در سال ۲۰۱۶راه‌اندازی شد.

seedlegal

معرفی کلی

 SeedLegalsیک استارتاپ حقوقی است که راهکارهای ساده ­ای را برای شرکت ­ها فراهم می­آورد تا مراحل قانونی جذب سرمایه و توزیع سهام را طی کنند. این شرکت علاوه بر تسهیل انجام امور جذب سرمایه، به استارتاپ­ها کمک می­کند تا تاییدیه ­ها و توافق­نامه ­های حقوقی خود را در دسترس داشته باشند. توافق‌نامه‌­ها و تاییدیه­ های حقوقی سازماندهی شده توسط SeedLegals نسبت به روش­های معمول انجام جنبه ­های حقوقی تامین مالی استارتاپ­ ها سریع­تر پردازش می‌شوند. این استارتاپ در خدمات مربوط به دورهای تامین مالی و طرح ­های اختیار سهام شرکت شماره ۱ بریتانیا است.

این اولین پلتفرم در جهان بود که این امکان را برای بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران مهیا می‌ساخت تا به‌راحتی تمام قراردادهای حقوقی مربوط به انجام یک دور مالی را ایجاد، مورد مذاکره قرار داده و امضا کنند.

نرم‌افزار این شرکت در بریتانیا بیشترین قراردادهای دور تأمین مالی را می‌بندد. SeedLegals در بریتانیا، ایرلند، فرانسه، سنگاپور و هنگ‌کنگ فعالیت دارد و تا کنون حدود ۱۵۰ کارمند ماهر و هوشمند را استخدام کرده است.

seedlegals

 خدمات

 SeedLegals به دو گروه عمده خدمت‌رسانی می‌کند:

 گروه اول: مؤسسان شرکت‌ها

 این شرکت در ۳ مرحله به مؤسسان کمک می‌کند:

  1. مرحله آغازین

در این مرحله، SeedLegals به شما کمک می‌کند اسناد قانونی سفارشی شده را در کمتر از ۵ دقیقه آماده و به میزان زیادی در هزینه‌های حقوقی صرفه‌جویی کنید. همچنین با به‌کارگیری این نرم‌افزار می‌توانید هنگام کار با پیمانکاران، مصاحبه‌شوندگان و تأمین‌کنندگان از آن‌ها تعهداتی مبنی بر عدم افشای ایده‌ها و اطلاعات محرمانه اخذ کنید. این برنامه دارای الگوهای آماده قرارداد کاری است که می‌توانید در استخدام کارکنان از آن‌ها استفاده کنید.

مرحله آغازین seedlegals

به‌وسیله نرم‌افزار این شرکت می‌توانید قراردادهای استخدام، کارآموزی و ساعت صفر را برای تیم خود ایجاد کنید و توافق‌نامه‌هایی را با مشاوران خارجی و پیمانکاران تهیه و تدوین کنید. همین‌طور برای استخدام مدیران غیراجرایی به نامه انتصاب این شرکت نیاز پیدا خواهید کرد. اگر در حال سرمایه‌گذاری یکباره یا جذب سرمایه هستید، SeedLegals این فرایند را برای شما و سرمایه‌گذارانتان تسریع و تسهیل می‌کند. از تفاهم‌نامه گرفته تا گواهی‌های مالکیت همه به طور خودکار تولید می‌شوند و بر اساس شرایط شما قابل تنظیم هستند.

از SeedLegals  برای عقد قراردادهایی استفاده کنید که از شرکت شما و سرمایه‌گذاران آن محافظت کرده و از همان ابتدا سهام را توزیع می‌کند. برای انجام این کار، یک تعهدنامه برای تأمین‌کنندگان تدوین نمایید) این تعهدنامه که باید قبل از دور تأمین مالی به امضای تمام تأمین‌کنندگان برسد، وظایف و الزامات سرمایه‌گذاران و مدیر شرکت، برنامه تخصیص سهام و موارد دیگر را مشخص می‌کند و برای اجتناب از هرگونه اختلاف امور واگذاری مالکیت معنوی را انجام دهید.

با پلتفرم SeedLegals قادر خواهید بود برای در عرض چند دقیقه کتابچه راهنمایی برای کارکنان خود تهیه کنید. این کتابچه شامل سیاست‌ها و رویه‌های شرکت شما خواهد بود. با این کار شما اطلاعاتی نظیر حقوق و مزایا، مرخصی‌ها، بیانیه شرکت و ارزش‌های آن را در یک جا گردآوری می‌کنید. دیگر برای پیش‌نویس خط‌مشی‌های شرکت نیازی به وکیل ندارید. کافی است پرسش‌نامه ارائه شده را پر کنید تا کتابچه راهنمایی مطابق با قوانین محل کار شما ایجاد شود.

seedlegal startup

به‌وسیله پلتفرم این استارتاپ جدول سهام‌داری خود را در چند دقیقه بسازید و آن را مدیریت کنید. در این جدول اطلاعاتی همچون لیست سهام‌داران (به‌اضافه تعداد سهام آن‌ها) سهام منتشر شده تا به امروز (تعداد، نام صاحبان و قیمت هر سهم) قابل‌مشاهده است. همچنین سهام‌های تشویقی (تعداد سهامی که به کارکنان برای افزایش انگیزه و اشتیاق آن‌ها اختصاص داده‌اید) به‌عنوان یک گزینه در این جدول وجود دارد.

از طریق این پلتفرم می‌توانید در سامانه اطلاعات EIS برای تضمین شرکت خود اقدام کنید. اگر شرکت شما در این سامانه تأیید شود، جذب سرمایه‌گذاران شما به طور چشم­گیری افزایش می‌یابد. با استفاده از SeedLegals با یک گردش کار ساده برای تضمین شرکت خود درخواست دهید تا سریع‌تر از هر جای دیگری مورد تأیید قرار بگیرید.

مرحله افزایش سرمایه

  1. مرحله افزایش سرمایه

در این مرحله، از SeedLegals برای ارائه پیشنهاد عالی به سرمایه‌گذاران (تمام اطلاعات در مورد شرکت، پیشنهادها و دور سرمایه‌گذاری خود) استفاده کنید تا به‌جای ایمیل‌های طولانی و فایل‌های بزرگ به‌راحتی و تنها با یک لینک صفحه ارائه خود را به اشتراک بگذارید. افزون بر آن می‌توانید صفحه خود را به‌روزرسانی کرده و اطلاعات قدیمی را حذف کنید. به این ترتیب همه موارد در یک جا ذخیره شده و از به‌هم‌ریختگی و شلوغی جلوگیری می‌شود. با به‌کاربردن این قابلیت امکان پیگیری و مشاهده بازدیدکنندگان صفحه و همین‌طور علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در شرکت میسر می‌شود.

از SeedLegals برای افزایش سرمایه قبل از دور تأمین مالی (جمع‌آوری پول از یک یا چند سرمایه‌گذار) بهره ببرید. توافق­نامه اشتراک پیشرفته این شرکت با نام SeedFAST به همراه خدمات وام قابل تبدیل آن (SeedNOTE) شرایط سرمایه‌گذاری یکباره قبل از آغاز دور تأمین مالی را مهیا می‌سازد. به این صورت شما بدون نیاز به ارزشیابی می‌توانید به جذب سرمایه بپردازید.

تأمین مالی

انجام دورهای تأمین مالی خود را به این پلتفرم بسپارید. همه اسناد سرمایه‌گذاری شما در طی یک پروسه ساده ایجاد و قابل مذاکره می‌شوند. پرداخت هزینه ساعتی و گران قیمت به شرکت‌های حقوقی سنتی را فراموش کنید. به‌وسیله SeedLegals تمام مراحل تمهید، به‌روزرسانی خودکار و امضای اسناد و مدارک مورد نیازتان سریع، ساده و مقرون به صرفه انجام می‌شود. به‌علاوه در صورت داشتن سؤال می‌توانید از متخصصان این شرکت کمک بگیرید. به‌محض آنکه با بندهای تفاهم‌نامه شرکت موافقت نمودید، SeedLegals فوراً تمام اسنادی را که سرمایه‌گذاران شما باید امضا کنند، از جمله تعهد عدم افشا اطلاعات، توافق سهام‌داران و شرایط سرمایه‌گذاری را آماده می‌کند.

با همکاری این شرکت، می‌توانید یک دوره اولیه جذب سرمایه فوری، و منطبق با EIS  داشته باشید.

مرحله پیشرفت

  1. مرحله پیشرفت

در این مرحله، از SeedLegals برای مدیریت سهام‌داران استفاده کنید. با اعطای امتیازاتی نظیر طرح اختیار سهام، اعتبارات مالیاتی، انتقال سهام و غیره، به اعضای تیم خود پاداش دهید.

 گروه دوم: سرمایه‌گذاران

 این شرکت به ۳ گروه از سرمایه‌گذاران کمک می‌کند:

SeedLegals به سرمایه گذاران فرشته کمک می کند تا سرمایه گذاری خود را در یک پلتفرم مورد اعتماد هزاران سرمایه گذار فرشته در سراسر جهان انجام دهند.

سرمایه‌گذاران

شرکت Deal Manager نیز با استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند هفته‌ها در اجرای معاملات صرفه‌جویی کند و تیم خود را روی آنچه مهم‌تر است متمرکز سازد. اعطای پیشنهاد سرمایه‌گذاری با چند کلیک، انجام تمام امور به‌صورت آنلاین، اشتراک‌گذاری، امضای توافقات و مدیریت کل معاملات در یک مکان واحد همگی از امکاناتی است که این شرکت در اختیار اعضای این تیم قرار داده است.

 گروه خدماتی Cohort Manager به‌وسیله ابزارهای داخلی و مدیریتی این پلتفرم برای شتاب‌دهنده‌ها و انکوباتورها، هوشمندانه و کارآمدتر عمل می‌کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *