معرفی استارتاپ

آسیب اختلال در اینترنت برای فریلنسرها

مهراد قاضی پور، مدیرعامل و هم بنیانگذار کارلنسر از آسیب پروژه های فریلنسری می گوید...

در ماه گذشته، با اختلال اینترنت و فیلترینگ شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای خانگی یا آنلاین آسیب جدی دیدند، فریلنسرها نیز آسیب های مختلفی دیدند. به همین دلیل گفتگویی با مهراد قاضی پور، مدیرعامل و بنیانگذار پلتفرم کارلنسر داشتیم.

کارلنسر پلتفرم برونسپاری و انجام پروژه ‌های دورکاری است و در حال حاضر لیدر حوزه فریلنسینگ در ایران محسوب می ‌شود. هر گونه کاری که بتوان بصورت آزاد، با مشخص کردن مبلغ مشخصی برای آن کار و بدون نیاز به استخدام دائم فرد انجام پذیرد در حوزه فریلنسینگ قرار دارد و معمولاً بصورت دورکاری انجام می‌ گیرد. بطور مثال کارفرما پروژه خود در زمینه طراحی وب را در پلتفرم کارلنسر تعریف می‌کند و از طرف اعضای پلتفرم کارلنسر که به اصطلاح به آن‌ها فریلنسر گفته می‌شود تعدادی پیشنهاد دریافت کرده و از بین آن‌ها به دلخواه با فرد منتخب خود پروژه را شروع می‌ کند.

مهراد قاضی پور

حوزه هایی که می توان در کارلنسر پروژه تعریف کرد چه حوزه هایی است؟

در کارلنسر کلیه پروژه‌هایی که بصورت دورکاری قابل تعریف است از قبیل طراحی گرافیک، تولید محتوا، ترجمه، عکس و انیمیشن و ویدیو، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، برنامه نویسی، دیجیتال مارکتینگ، سئو، منشی و دستیار مجازی، گویندگی و موسیقی و آهنگ سازی، مهندسی و علوم و … قابل تعریف است و در حال حاضر پروژه‌های فعال بسیاری در تمام این حوزه‌ها داریم.

لطفا در خصوص ضررهایی که در مدت اختلال اینترنت و فیلترینگ برای شما یا فریلنسرها اتفاق افتاده بگویید:

پس از به وجود آمدن اختلالات در اینترنت و فیلتر کردن دسترسی به سرویس‌های خارجی، پلتفرم ما ضربه دید و سرویس‌های پایه‌ای که برای اطلاع رسانی کاربران، احراز هویت کاربران، بهبود کارکرد پلتفرم و حتی سرویس ورود با اکانت گوگل به مشکل خورد و ما مجبور بودیم بصورت فوری پیگیری مشکلات به وجود آمده را انجام دهیم و در مدت ۳ هفته کلیه سرویس‌هایی که به مشکل خورده بود با سرویس‌های دیگری جایگزین شد و در این مدت ۳ هفته هم از طریق روش‌های مختلفی، مشکلات به وجود آمده را برطرف می‌کردیم. کلیه این اقدام‌ها به منظور جلوگیری از ضرر انجام شد و در این مدت بخش زیادی از کاربرانمان ریزش کرد.

کارلنسر

در خصوص ضررهایی که پلتفرم ما دید بررسی‌هایی صورت دادیم و بطور کلی اطلاعاتی که علاقمند به منتشر کردن آن هستیم به شرح زیر است.

  • کاهش ۴۰ درصدی تعداد پروژه‌ها
  • کاهش ۶۵ درصدی ثبت‌نام‌ها
  • کاهش ۵۲ درصدی کل پرداختی‌ها
  • کاهش ۵۰ درصدی ثبت پیشنهاد برروی پروژه‌ها
  • کاهش ۴۲ درصدی ورودی‌های از گوگل
  • کاهش بیش از ۵۰ درصدی سود شرکت

پیش از شروع محدودیت‌ها پلتفرم کارلنسر توانایی پرداخت هزینه‌های خود را داشت و این روند رو به بهبود بود. اما در حال حاضر با توجه به کاهش درآمد شرکت، تنها بخشی از هزینه‌ها تأمین می‌شود و الباقی با تزریق بودجه شخصی جبران شده است تا مجبور به تعدیل نیرو نشویم.

مصاحبه با کارلنسر

مهراد قاضی پور، در جمع بندی صحبتهای خود اضافه کرد:

با توجه به شرایط فعلی اینترنت و محدود کردن دسترسی‌ها، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی مجبور به تعطیلی شدند و آسیب بسیاری به اقتصاد وارد شد. این آسیب به نحوی است که هر مخاطبی که به دور از تعصب شرایط فعلی را تحلیل کند، متوجه حجم آسیب وارد شده خواهد بود. حال آنکه بسیاری سعی در کتمان این مسئله دارند. امیدواریم که محدودیت‌های بوجود آمده هرچه سریعتر مرتفع شود و با ایجاد دسترسی آزاد به بستر اینترنت، کسب و کارهای متوسط و کوچک بتوانند به بقای خود ادامه دهند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *