اخبار استارتاپی

دانش بنیان ها بزرگترین مشتریان بانک‌ها می شوند

معاون علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان ریاست جمهوری گفت: کمتر از ۵ سال آینده شرکت‌های دانش بنیان مشتریان بزرگ بانک‌ها هستند و آنها تصمیم می‌گیرند کجا سرمایه گذاری کنند.

دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در نشست هماهنگی اجرایی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد گفت :۱۰_۱۵ سال گذشته خبری از اقتصاد دانش بنیان، حمایت‌های مالی، منابع و سیاست گذاری‌های بر پایه دانش نبود. ما در دو سال آینده با سیاست گذاری خوبی می‌توانیم منابع کشور را به سمت اقتصاد دانش بنیان هدایت کنیم چون تنها اقتصادی که امکان سود چندبرابری دارد اقتصاد دانش بنیان است.

دهقانی افزود: ما وقتی درباره اقتصاد دانش بنیان حرف می‌زنیم از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق حرف نمی‌زنیم بلکه منظور شرکت‌هایی در حوزه‌های مختلف فناوری چون کشاورزی، سلامت، پزشکی و غیره هستند که محصولاتی با ارزش افزوده بالایی تولید می‌کنند. معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش ریاست جمهوری عنوان کرد: با رشد روز افزون دنیا، آینده اقتصاد برای چنین بنگاه‌هایی خواهد شد.

وی درباره بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور خاطر نشان کرد: لذا قانون تکلیف کرده که از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یابد.

وی تاکید کرد: این عدد، رقم بالایی نیست اما باید به درستی مدیریت شود، تا موج امید و انگیزه را برای شرکتهای دانش بنیان و خوشنامی را برای مجموعه‌های بانکی ایجاد کند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: ما اگر به فکر آینده بانک‌ها و بنگاه‌های مالی هستیم امروز فرصت سرمایه گذاری روی بزرگترین مشتریان اقتصاد دانش بنیان است. این شرکت‌ها در آینده گردش‌های مالی بزرگی در بانک‌ها خواهند داشت. دهقانی فیروز آبادی اضافه کرد: این شرکتها در آینده سرمایه‌های بزرگی خواهند داشت و اینها تصمیم می‌گیرند که در کجا منابع خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۵ سال آینده در مورد منابع مالی این شرکت‌ها صحبت خواهیم کرد، گفت: آن‌ها تصمیم می‌گیرند کجا سرمایه گذاری کنند.مجموعه‌هایی که با آغوش باز این شرکت‌ها را تحویل می‌گیرند در واقع مشتری‌های بزرگ آینده خود را می‌سازند.

معاون علمی گفت: معاونت علمی با توجه به رویکرد جدی دولت در توزیع منابع، مدیریت خواهد کرد و تعاملی با بانک‌ها خواهد داشت که شرمنده مجموعه‌های دانش بنیان نشویم. وی ابراز امیدواری کرد: در دی و بهمن ماه جلسه‌ای مجدد برگزار می‌شود که در آن میزان حمایت از این شرکت‌ها گزارش خواهد شد. به گفته وی، در شرایطی که جامعه نیاز به تزریق امید دارد، باید خبرهای خوبی در این زمینه منتشر شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *