اخبار استارتاپی

بیمه دانش بنیانها؛ چالش اقتصاد دانش بنیان

مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش بنیان ها گفت:بیمه دانش بنیان ها از چالش‌های اقتصاد دانش بنیان است که در این زمینه برنامه‌هایی برای توسعه بیمه این حوزه در حال تدوین است.

روح الله ابوجعفری امروز در مراسم رونمایی از گزارش سالیانه زیست بوم شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در دنیای رقابتی امروز چالش‌های جدی در فرایند تولید ایجاد شده که این امر مشکلاتی را برای بنگاه‌های اقتصادی به وجود آورده به طوریکه هر روز شاهد افزایش نوآوری در فرایند تولید کالاها و محصولات هستیم.

مشاور وزیر اقتصاد در امور دانش بنیان ها با بیان اینکه اگر به دنبال اقتصاد دانش‌بنیان هستیم باید فرایند تولید دگرگون شود، ادامه داد: در این راستا در سال ۸۲ اولین استراتژی سیاست‌های صنعتی تدوین شد ولی مکانیزم انتخاب به گونه‌ای نبود که اولویت‌ها به دانش بنیان ها اختصاص یابد.

ابوجعفری توسعه دانش بنیان را نیازمند تامین مالی عنوان کرد و گفت: از این رو در این وزارتخانه آیین نامه ای را به تصویب هیات وزیران رساندیم تا مسیر تامین مالی حوزه دانش بنیان ها تسهیل شود.

وی با بیان اینکه تامین مالی این شرکت‌ها تنها منوط به نظام بانکی نمی شود بلکه شامل نهادهایی چون بازار سرمایه و سازمان‌های سرمایه گذاری خارجی نیز می‌شود، خاطر نشان کرد: در ایران از ۱۵ سال قبل در زمینه تنوع بخشی به منابع تامین مالی اقدام شد و راه اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تامین مالی طرح‌های دانش بنیان و جایگزین شدن با نظام بانکی بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شد.

ابوجعفری، تاسیس صندوق‌های جسورانه و بورسی را از دیگر اقدامات یرای تامین مالی حوزه دانش بنیان ها عنوان کرد. وی ادامه داد: بیمه دانش بنیان ها از دیگر چالش‌های اقتصاد دانش بنیان است که در این زمینه برنامه‌هایی برای توسعه بیمه این حوزه در حال تدوین است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *