رپرتاژ

چطور لپ تاپ گم شده را پیدا کنیم؟

لیمو HR

ردیابی لپ تاپ گم شده، با روش ها و ترفندهای مختلفی امکان پذیر است که آنها را در ادامه این مطلب به شما آموزش می دهیم. آشنایی با این روش ها به شما کمک می کند که در صورت گم کردن این دستگاه و یا به سرقت رفتن آن، راحت تر لپ تاپ خود را پیدا کنید.

کارشناسان تعمیر لپ تاپ، این روش ها را تایید می کنند تا با خیال آسوده از آنها استفاده کنید و نگرانی از این بابت نداشته باشید. البته تضمینی برای این که این ترفندها حتما باعث پیدا شدن لپ تاپ گم شده شوند، وجود ندارد. اما اجرای این روش ها تا حد زیادی شانس پیدا شدن لپ تاپ سرقتی را افزایش می دهند.

روش های ردیابی لپ تاپ گم شده

چنانچه لپ تاپ خود را جایی گم کرده اید و یا شخصی آن را از شما به سرقت برده است، شاید بتوانید با استفاده از آدرس آی پی آن را پیدا کنید. البته استفاده از GPS هم تحت شرایطی، شانس پیدا کردن دستگاه را به شما می دهد. نرم افزارهای مخصوصی هم برای ردیابی لپ تاپ گم شده ارائه شده اند که در صورت نیاز می توانید از آنها کمک بگیرید. در نهایت شما می توانید با استفاده از سامانه کشوری همیاب ۲۴، شانس خود را برای پیدا کردن لپ تاپ تان افزایش دهید. برای پیدا کردن لپ تاپ های اپل می توانید از Find my mac استفاده کنید. کارشناسان تعمیر لپ تاپ ایسوس هم برای کاربران ویندوز، استفاده از Find my devices را پیشنهاد می دهند.

پیدا کردن لپ تاپ گم شده با Find my devices

اگر از لپ تاپ های ویندوزی استفاده می کنید، Find my devices یک سرویس کاربردی است تا با کمک آن، دستگاه مفقودی یا سرقتی را پیدا کنید. برای ردیابی لپ تاپ گم شده با استفاده از این سرویس، وارد منوی ویندوز شده و در بخش تنظیمات، گزینه Update & Security را انتخاب کنید. در این بخش می توانید ضمن پیدا کردن گزینه find my devices و استفاده از حساب مایکروسافت، موقعیت مکانی لپ تاپ خود را پیدا کنید. اگر گزینه ها را پیدا نکردید، بهتر است از تکنسین های تعمیرات لپ تاپ لنوو کمک بگیرید.

ردیابی مک بوک با Find my mac

برای ردیابی لپ تاپ گم شده اپل، سرویس Find my mac پیشنهاد خوبی است. برای فعال کردن این گزینه هم باید وارد تنظیمات شوید. در مک بوک می توانید علاوه بر ردیابی موقعیت مکانی، سیستم را از راه دور قفل کنید.

ردیابی مک بوک با Find my mac

ردیابی لپ تاپ سرقت شده با آدرس آی پی

یکی دیگر از روش های ردیابی لپ تاپ گم شده که در نمایندگی تعمیر لپ تاپ اچ پی و دیگر برندها به کاربران پیشنهاد داده می شود، استفاده از آی پی دستگاه در gmail و دراپ باکس است. البته در این روش اطلاعات دقیقی از جزئیات آدرس لپ تاپ به دست نمی آورید و تنها خواهید دانست که دستگاه در چه محدوده ای قرار دارد. برای استفاده از این گزینه باید وارد اکانت جیمیل خود شده و در سمت راست، روی Details کلیک کنید. به این ترتیب، لیستی از دستگاه های متصل شده به حساب کاربری خود را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از آدرس آی پی نمایش داده شده برای دستگاه مورد نظر، می توان آن را ردیابی کرد. از طریق دراپ باکس نیز می توان به همین اطلاعات دسترسی یافت.

پیدا کردن لپ تاپ با استفاده از GPS

روش دیگر برای ردیابی لپ تاپ گم شده، استفاده از GPS است. برای این کار، باید از ردیاب های اختصاصی استفاده کنید که با متصل شدن به لپ تاپ، امکان ردیابی آن را فراهم می کنند. کار با این ابزارهای کوچک بسیار ساده است و برای استفاده از آنها با مشکلی مواجه نخواهید شد.

استفاده از سامانه کشوری همیاب ۲۴ برای پیدا کردن لپ تاپ های سرقتی

در نهایت می توانید برای ردیابی لپ تاپ گم شده از سامانه همیاب ۲۴ استفاده کنید. کافی است وارد این سامانه شده و مشخصات لپ تاپ خود را ثبت کنید. به این ترتیب لپ تاپ در کلانتری ها پیگیری می شود و در صورت یافتن دستگاه، به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *