رپرتاژ

۸ میان وعده مغذی و خوشمزه برای دانش آموزان

بچه های در حال رشد اغلب بین وعده های غذایی گرسنه می‌شوند. با این حال، بسیاری از تنقلات بسته بندی شده برای کودکان بسیار ناسالم هستند. آنها اغلب مملو از آرد تصفیه شده، قندهای افزوده شده و مواد مصنوعی هستند. زمان میان وعده فرصتی عالی برای اضافه کردن برخی مواد مغذی اضافی به رژیم غذایی فرزندتان است. به جای میان وعده های بسیار فرآوری شده، شکم فرزندتان را با غذاهای کامل پر کنید که انرژی و تغذیه را تامین می‌کند. در اینجا لیستی از میان وعده های مناسب برای کودکان و دانش آموزان وجود دارد که هم سالم و هم خوشمزه هستند.

۱. ماست

ماست یک میان وعده عالی برای کودکان است زیرا منبع خوبی از پروتئین و کلسیم است. کلسیم به ویژه برای استخوان‌های در حال رشد کودکان مهم است. برخی از ماست‌ها همچنین حاوی باکتری‌های زنده هستند که برای سیستم گوارش مفید هستند. بیشتر ماست‌هایی که برای بچه‌ها عرضه می‌شوند حاوی قند بالایی هستند. به جای آن، ماست ساده و پرچرب را انتخاب کنید و آن را با میوه تازه یا کمی عسل شیرین کنید. ما در مورد کودکان صحبت می‌کنیم و نوزادان در این گروه جای نمی‌گیرند. مطمئن شوید که به نوزادان زیر ۱۲ ماه عسل ندهید، زیرا آنها در معرض خطر عفونت جدی به نام بوتولیسم هستند. کودکان ماست را دوست دارند. ماست موسیر را در ظرف در بسته‌ای به عنوان میان وعده به همراه مقداری چیپس در کیف مدرسه فرزند خود قرار دهید. اگر فرزند شما همچنان میل به خوردن ماست داشت می‌توانید از برنج ایرانی و ماست به عنوان غذای اصلی فرزندتان استفاده کنید. برنج هاشمی از بهترین نوع برنج است و می‌توانید از خرید آنلاین انواع برنج ایرانی کیلویی و کیسه ای مانند برنج طبیعت استفاده کنید.

۲. پاپ کورن

ممکن است ذرت بو داده را یک غذای ناسالم در نظر بگیرید، اما ذرت واقعاً یک غلات کاملا مغذی است. تا زمانی که آن را در چاشنی‌های ناسالم غرق نکنید، پاپ کورن می‌تواند یک میان وعده سالم برای فرزند شما باشد. پاپ کورن خود را با روغن کنجد تهیه کنید. این روغن از بهترین نمونه‌های روغن برای سرخ کردن است. روغن کنجد اصل با قیمت مناسب را به عنوان یک جایگزین عالی برای پخت و پز استفاده کنید. روی پاپ کورن‌ها کره بپاشید و مقداری پنیر پارمزان رنده شده روی آن بریزید. هنگام دادن ذرت بو داده به کودکان کوچکتر احتیاط کنید، زیرا می‌تواند خطر خفگی باشد. پاپ کورن فرزند خود را پس از سرد شدن در ظرف بسته‌ای بگذارید.

۳. کرفس با کره بادام زمینی و کشمش

8 میان وعده مغذی

کرفس با کره بادام زمینی و کشمش، که گاهی اوقات “مورچه روی کنده” نامیده می شود، یک راه سرگرم کننده برای تشویق کودک شما به خوردن سبزیجات است. یک ساقه کرفس را به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید و داخل کرفس کره بادام زمینی بمالید و روی کره بادام زمینی چند عدد کشمش بچینید. ترکیب این سه غذا تعادل خوبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی را فراهم می‌کند. فقط مطمئن شوید که کره بادام زمینی را بدون شکر یا روغن‌های گیاهی اضافه کنید.

۴. آجیل

آجیل

آجیل سرشار از چربی‌های سالم، همراه با فیبر و آنتی اکسیدان است. چربی رژیم غذایی برای حمایت از رشد کودکان مهم است. پزشکان مصرف آجیل را به دلیل خطر واکنش آلرژیک به کودکان توصیه نمی‌کردند، اما شواهد جدیدتر نشان می‌دهد که مصرف آجیل در سنین پایین این خطر را کاهش می‌دهد. با این وجود، آجیل می‌تواند خطر خفگی برای کودکان زیر سه سال داشته باشد، بنابراین قبل از دادن آجیل به عنوان میان وعده، مطمئن شوید که کودک شما می‌تواند بافت آن را به خوبی کنترل کند. بسته بندی یا جعبه میان وعده فرزند خود را از بادام، کشمش، پسته، فندق و توت پر کنید. این میان وعده عالی برای سلامت فرزندتان مفید است و به خوبی جلوی گشنگی او را خواهد گرفت.

۵. گلابی خرد شده با پنیر ریکوتا

گلابی یک خوراکی شیرین است و خوردن آن برای فرزند شما وقتی به صورت ورقه‌ای بریده می‌شود آسان است. گلابی سرشار از فیبر و ترکیبات گیاهی مفید است. هر برش را با پنیر ریکوتا بمالید تا منبع خوشمزه ای از پروتئین و کلسیم به میان وعده کودکتان اضافه کنید.

۶. پنیر دلمه

پنیر کوتیج یک پنیر تازه و خامه‌ای است که به اندازه کافی نرم است که حتی برای نوزادان نیز می‌تواند مفید باشد. سرشار از پروتئین و منبع خوبی از سلنیوم، ویتامین B12 و کلسیم است. ویتامین B12 برای رشد مناسب و رشد مغز در کودکان مهم است. می‌توانید پنیر را به تنهایی سرو کنید، روی آن را با میوه‌های تازه یا خشک اضافه کنید، یا از آن به‌عنوان مایه خامه‌ای روی نان تست گندم کامل استفاده کنید.

۷. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک صبحانه سالم برای کودکان است، اما همچنین یک میان وعده عالی است. جو دوسر سرشار از فیبر محلول است که تعداد باکتری های مفید در دستگاه گوارش را در کنار سایر فواید سلامتی افزایش می‌دهد. از بسته‌های طعم‌دار که سرشار از شکر هستند صرف نظر کنید و بلغور جو دوسر خود را با جو دوسر کامل و رول شده درست کنید. حدود ۱/۸ قاشق چایخوری دارچین و مقداری سیب خرد شده برای شیرینی اضافه کنید. اگر جو دوسر را به جای آب با شیر درست کنید، مقداری پروتئین و کلسیم به آن اضافه می‌شود.

۸. یک تکه پنیر

پنیر بیشتر از پروتئین و چربی تشکیل شده و منبع خوبی از کلسیم است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن پنیر و سایر محصولات لبنی با کیفیت کلی رژیم غذایی بهتر مرتبط است. غذاهای لبنی پرچرب به طور قابل توجهی به نیازهای تغذیه‌ای کودک به کلسیم، منیزیم و ویتامین های A و D کمک می‌کنند. پنیر پروتئین با کیفیتی را برای کودکان فراهم می‌کند که برای رشد مناسب مورد نیاز است. پروتئین همچنین به آن‌ها کمک می‌کند بین وعده‌های غذایی احساس سیری کنند. برای تاثیر بهتر آن بهتر است از یک آجیل گرم مانند گردو به همراه پنیر استفاده کنید. علاوه بر این، برخی مطالعات اشاره می‌کنند که کودکانی که پنیر می‌خورند کمتر دچار پوسیدگی دندان‌های خود می‌شوند.

شما می‌توانید از انواع مرباها به همراه نان تست کامل و انواع نوشیدنی‌های سالمی که در خانه تهیه می‌کنید به عنوان یک میان وعده برای فرزند خود استفاده کنید و آن را برای رفتن به مدرسه آماده کنید.

نویسنده: سارااقبالی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *