اخبار استارتاپی

انستیتو هوشمندسازی تاسیس می‌شود

امکان همکاری با شهرداری برای توسعه پایلوت شهر هوشمند فراهم است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که قرار است انستیتویی در دانشگاه در رابطه با حوزه هوشمندسازی راه‌اندازی شود، گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاه و پارک در حوزه فناوری‌های مرتبط با شهر هوشمند، امکان همکاری با شهرداری تهران برای توسعه پایلوت شهر هوشمند در دانشگاه فراهم است.

دکتر سید فرهنگ فصیحی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با بانک ملی در زمینه نوآوری‌های مرتبط با فناوری‌های بانکی، گفت: این پارک میزبان بیش از ۲۴۰ واحد فناور است که ۱۰۰ مجموعه به صورت حقوقی و شرکت رسمی ثبت شده و از این میان حدود ۵۲ شرکت دانش‌بنیان بوده و در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مستقر و در زمینه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: ۸ مرکز نوآوری تخصصی مرتبط با دانشکده ها و ۸ مرکز نوآوری مشترک با بخش‌های دولتی و خصوصی اعم از بانک‌ها و صنایع بزرگ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می‌کنند.

فصیحی خاطرنشان کرد: نقش و مأموریت اصلی نهادهای واسط مانند پارک‌های علم و فناوری تسهیلگری برای تعریف و شرح مسئله از سوی صاحبان صنایع و دستگاه‌های اجرایی برای واحدهای مستقر در پارک است و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در همین راستا مذاکرات و تفاهماتی با برخی صنایع و دستگاه‌های اجرایی کشور برای تعریف طرح‌های پیشران فناوری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌های جدی پیش روی کشور موضوع هوشمندسازی است، گفت: با شهرداری تهران، برخی مجموعه‌های فعال در حوزه‌های معدنی و نفت وگاز در این زمینه تفاهم‌هایی صورت گرفته و اقبال خوبی شده است، به طوری که قرار است انستیتویی در دانشگاه راه‌اندازی و به حوزه هوشمندسازی اختصاص داده شود که بتواند طرح‌های مرتبط با این حوزه از فناوری را در عرصه‌های مختلف اعم از پژوهش، آموزش و کسب و کار، تعریف و مدیریت کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین با اشاره به اهمیت و نقش نواحی نوآوری در فرآیند تعامل با صاحبان مسأله بر شکل‌گیری ناحیه نوآوری امیرکبیر با همکاری شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره و ابراز امیدواری کرد که با توسعه این ناحیه، زمینه تعامل و همکاری با دستگاه‌ها، صنایع و صاحبان مسأله مستقر در این ناحیه گسترده‌تر شود.

وی همچنین از اعلام آمادگی دانشگاه برای همکاری با شهرداری تهران در زمینه شهر هوشمند خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاه و پارک در حوزه فناوری‌های مرتبط با شهر هوشمند، امکان همکاری برای توسعه پایلوت شهر هوشمند در دانشگاه فراهم است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک ملی ایران در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه برای تعریف و حل مسائل فناورانه بانک ملی ایران منعقد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *