اخبار استارتاپی

حضور سرمایه گذاران ۸ کشور در یک رویداد استارت اپی در ایران

دبیر نشست سرمایه گذاری فناوری TIM۲۰۲۳ گفت: رویداد سرمایه گذاری فناوری درپارک فناوری پردیس با حضور استارت اپها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در محل پارک فناوری پردیس اسفندماه برگزار می شود.

میلاد صدرخانلو دبیر نشست سرمایه گذاری فناوری TIM۲۰۲۳ امروز در نشستی خبری بیان کرد: تاکنون ۴ دوره رویداد تبادل فناوری بین کشورهای D۸ برگزار شده است.

وی با بیان اینکه قرار است پنجمین دوره این رویداد ۸ و ۹ اسفندماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار شود، گفت: در این رویداد سرمایه گذاران استارت آپ ها، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و غیره حضور می یابند.

وی با بیان اینکه این رویداد با هدف جذب سرمایه گذاری از سرمایه گذاران حاضر در رویداد است، تصریح کرد: طی ۴ دوره کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری اقتصادی D۸ در رویداد سرمایه گذاری فناوری حضور داشتند.

وی، اظهار داشت: سعی کردیم این دوره را با تفاوت هایی برگزار کنیم که آن هم حضور سایر کشورهای خارج از D۸ در این رویداد است.

به گفته صدرخانلو به این واسطه می توانیم به ۸ کشور در حال توسعه کمک کنیم تا در حوزه های فناوری بیشتر پیشرفت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این رویداد جلسات ارائه توسط سرمایه پذیرهایی همچون استارت آپ ها و طرح های فناورانه برگزار می شود. همچنین جلسات B۲B که از ابتدای آذرماه فراخوان آن ارائه شده، برگزار خواهد شد.

دبیر نشست TIM۲۰۲۳ با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ ثبت نامی برای حضور در این رویداد داشته ایم، تأکید کرد: ۱۰۵ شرکت دانش بنیان، استارت آپ، هسته فناور از کشورهای ایران، ترکیه، ارمنستان، پاکستان، افغانستان، کنیا و ۵۲سرمایه گذار و هیئت تجاری از کشورهای ایران، ترکیه، ارمنستان، بنگلادش، مالزی، سوریه، افغانستان، کنیا و گینه ثبت نام کرده اند.

وی افزود: همچنین اساتید دانشگاه ها، فعالان حوزه سرمایه گذاری، مراکز رشد، شتاب دهنده ها، دانشجویان و علاقه مندان به حوزه های فناوری و نوآوری در این رویداد ثبت نام کرده اند.

دبیر نشست TIM۲۰۲۳ با تأکید بر اینکه همچنین به صورت آنلاین هیئت هایی از مغولستان، چین، اوکراین و کانادا در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حوزه های فعالیت استارت آپ های حاضر در رویداد TIM۲۰۲۳ خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات و نرم افزار، دارو و تجهیزات پزشکی، مهندسی مواد و مواد پیشرفته، معدن و انرژی، صنایع خلاق از حوزه هایی هستند که استارت آپ ها طرح های خود را حول این محورها ارائه می کنند.

ارائه طرح های ۲۴ استارت آپ برتر در نشست سرمایه گذاری فناوری

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی ها قرار است ۲۴ استارت آپ برتر طی این دو روز طرح های خود را به صورت زنده در حضور سرمایه گذاران بین المللی برای جذب سرمایه ارائه کنند. این ۲۴ استارت آپ در حوزه های ITC، مواد، سلامت و صنایع خلاق فعالیت می کنند.

صدرخانلو در ادامه با اشاره به بخش دیگر رویداد tim۲۰۲۳ اظهار داشت: همچنین قرار است پنل های تخصصی داشته باشیم که یکی از آنها مربوط به رونمایی از صندوق مشترک سرمایه گذاری فناوری است.

رئیس مرکز تجارت توسعه فناوری پارک فناوری پردیس در خصوص این صندوق توضیح داد: این صندوق به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در این رویداد معرفی می شود که تاکنون کشورهای ترکیه و مالزی برای راه اندازی چنین صندوقی موافقت کرده اند.

وی اضافه کرد: بنا داریم با کشورهایی که اعلام آمادگی می کنند براساس اولویت D۸ این صندوق را با سرمایه ای راه اندازی کنیم تا به شکل تخصصی روی طرح های فناورانه سرمایه گذاری شود.

وی بیان کرد: در این رویداد پنلی تحت عنوان مشوق ها و فرصت های سرمایه گذاری کشورها ارائه می شود. همچنین قرار است شورای فناوری ترکیه، وزارت علوم و فناوری بنگلادش، آژانس ملی تحقیقات و نوآوری اندونزی، حضور داشته باشند.

صدرخانلو بااشاره به ۴ دوره از برگزاری شبکه تبادل فناوری D۸ گفت: در این مدت ۱۱ قرارداد سرمایه گذاری ۱۰.۶ میلیون دلاری امضا شده است؛ این طرح ها در حوزه تجهیزات پزشکی، معدن، حمل و نقل و ict و انرژی بوده است. همچنین براساس پیش بینی ها در دوره پنجم ۱۵ میلیون دلار انعقاد قرارداد در حوزه های فناورانه داشته باشیم که ۳.۶ میلیون دلار آن مربوط به طرح های حوزه پرورباتیک، تجهیزات پزشکی بین ایران و اندونزی است.

وی تأکید کرد: بنا داریم در پنجمین دوره از این رویداد طرح هایی در حوزه هوش مصنوعی، صادرات خدمات مهندسی، طراحی تجهیزات و ماشین آلات داشته باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *