متفرقه

ادامه تعدیل نیرو در توییتر؛ مدیر تیم توییتر بلو هم کنار گذاشته شد

در دور جدید تعدیل نیرو در توییتر حدود 50 کارمند اخراج شده‌اند که در میان آن‌ها نام «استر کرافورد» هم دیده می‌شود.

لیمو HR

اگرچه ایلان ماسک گفته بود که تعدیل نیرو در توییتر به پایان رسیده است، اما در هفته‌های اخیر خلاف این ادعا را دیده‌ایم. «استر کرافورد»، مدیر محصول این شرکت که هدایت پروژه توییتر بلو و پروژه پلتفرم پرداخت‌ها را بر عهده داشت، حالا جدیدترین قربانی تعدیل نیرو در این شبکه اجتماعی است که به‌همراه بخش

براساس گزارش‌های جدید، توییتر شنبه همین هفته ده‌ها نفر از کارمندان خود را اخراج کرده است. «زوئی شیفر» از وب‌سایت پلتفرمر می‌گوید این موج جدید از تعدیل نیرو شامل اخراج حدود ۵۰ کارمند بوده و استر کرافورد هم یکی از همین افراد است.

این تعدیل نیرو ظاهراً بر چندین واحد مختلف ازجمله واحد مهندسی اثر گذاشته. بااین‌حال، اخراج استر کرافورد از آن جهت اهمیت دارد که او پس از خود ایلان ماسک، یکی از چهره‌های شناخته‌شده توییتر ۲.۰ بود. کرافورد در بازطراحی سرویس توییتر بلو نقش مهمی داشت و همچنین روی پلتفرم پرداخت این شرکت کار می‌کرد.

توییتر به نیروهای وفادار به ایلان ماسک هم رحم نمی‌کند

او در ماه نوامبر تصویری را از خود منتشر کرد که نشان می‌داد به‌خاطر فشار کاری مجبور شده است در دفتر توییتر بخوابد. کرافورد همچنین پیش‌تر در واکنش به تعدیل نیروی گسترده در این شرکت گفته بود که صرف‌نظر از مالک این شبکه اجتماعی، ضروری بود که برخی نیروها کنار گذاشته شوند تا امکان بقا وجود داشته باشد.

علاوه‌براین، در موج جدید تعدیل نیرو، یک چهره برجسته دیگر هم وجود دارد. شنبه صبح به‌وقت محلی «مارتین دی‌کوئیپر»، بنیان‌گذار Revue، در توییتی اعلام کرد که او هم از کار بیکار شده است. توییتر از ابتدای سال ۲۰۲۳ سرویس Revue را تعطیل کرده بود.

ایلان ماسک چند ماه پیش، پس از اخراج درصد بالایی از کارمندان توییتر اعلام کرد که تعدیل نیرو دیگر به پایان رسیده است، اما از همان زمان تاکنون حداقل چهار بار شاهد اخراج نیروهای این شرکت بوده‌ایم. ماسک چندی قبل در مصاحبه‌ای دراین‌باره گفت: «باید شرکت را به ثبات برسانم و مطمئن شوم که از نظر مالی در شرایط سالمی قرار دارد.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *