اخبار استارتاپی

امکان پرداخت عوارض سالیانه خودرو توسط آیتول

پرداخت عوارض سالیانه خودرو به صورت آنلاین در کشور توسط آیتول امکان‌پذیر شد.

طبق گزارش آیتول این مجموعه به عنوان پلتفرم خدمات خودرویی، خدمت استعلام و پرداخت عوارض سالیانه خودرو را به صورت یکپارچه در تمام شهرهای ایران، آنلاین کرده است تا مالکان خودرو  برای تعویض پلاک، خرید و فروش اتومبیل و یا ترخیص خودرو از پارکینگ اقدام کنند. تا پیش از این، پرداخت عوارض سالیانه خودرو به صورت منطقه‌ای و تنها از طریق شهرداری محل سکونت کاربر امکان‌پذیر بود.

عوارض سالیانه خودرو یکی از عوارض شهرداری است که هر ساله برای تمام پلاک های فعال خودرویی محاسبه و دریافت می‌شود و دیرکرد در پرداخت آن منجر به اخذ جریمه از مالکان خودرو خواهد شد.

عوارض سالیانه شهرداری برای هر خودرو متفاوت بوده و با فرمول‌هایی بر اساس قیمت و مدل خودرو، شهر محل سکونت مالک، سال تولید و… محاسبه می‌شود. این مبلغ صرف نوسازی، نگهداری و ارائه خدمات شهری (آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، نصب چراغ‌ و تابلو‌ها، نظافت جاده‌ها، نگهداری گاردریل‌ها و…) می­شود و جریمه دیرکرد در پرداخت آن نیز ماهانه ۲ درصد است.

نحوه پرداخت عوارض سالیانه خودرو

آیتول عنوان کرده است: «مالکان برای استعلام و پرداخت عوارض خودروی خود می‌توانند با وارد کردن پلاک خودرو و همچنین کد ۱۷ رقمی VIN نسبت به استعلام و پرداخت عوارض سالیانه از طریق وبسایت یا اپلیکیشن آیتول، اقدام کنند.»

تعرفه خدمات مصوب عوارض سالیانه، با توجه به مصوبه شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی مبلغ ثابتی است که این تعرفه برای خودروی سواری معادل ۱۲۴,۰۰۰ریال، خودروی سنگین معادل ۱۶۳,۰۰۰ ریال و موتور سیکلت ۸۱,۰۰۰ ریال مصوب شده است.

آیتول همچنین سامانه پرداخت مالیات خودرو بوده و سرویس‌هایی شامل استعلام جریمه طرح ترافیک، استعلام وپرداخت خلافی خودرو، عوارض سالیانه خودرو، پرداخت عوارض آزادراهی و… را در بستر وبسایت و اپلیکیشن خود ارائه کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *