اخبار بازاریابی و تبلیغات

«تریبون» چهارساله شد

تریبون، پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و روابط عمومی دیجیتالی، با ۷۰ نفر نیرو در آستانه چهار سالگی است.

این پلتفرم که خدمات مربوط به حوزه روابط عمومی دیجیتالی با رویکردهای برندسازی و سئو برای مشتریان خود فراهم می‌کند، فرایند استفاده از خدمات مختلف رسانه‌ها را آسان می‌کند تا بدون نیاز به صرف زمان برای مذاکره با رسانه‌ها، کسب‌وکارها بتوانند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

از فعالیت‌های مهم تریبون می‌توان به برگزاری نشست خبری، تور رسانه‌ای، رپورتاژ آگهی و تولید محتوا با اهداف سئو و روابط عمومی، در کنار بک‌لینک و لینک‌پرومکس اشاره کرد.

آرمان صفایی مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار تریبون درباره شروع کار تریبون توضیح داد: تریبون در ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد، دنیای اقتصاد، اقتصادنیوز و اقتصاد آنلاین اولین رسانه‌هایی بودند که با آنها همکاری داشتیم و این همکاری کماکان پابرجاست. در این تاریخ، هنوز پلتفرم کنونی تریبون وجود نداشت. هنوز تیمی شکل نگرفته بود و تمام کارها را خود من به صورت دستی در تلگرام انجام می‌دادم و این روند به مدت ۶ ماه تا مهر ۱۳۹۸ ادامه داشت.

صفایی درباره بازار رپورتاژ آگهی توضیح داد: بازار رپورتاژ آگهی بازار بکری نیست و اتفاقاً بازیگران متعددی دارد که سال‌هاست در این بازار حضور دارند. با اینکه از سال ۸۹- ۹۰ بازیگرانی در این بازار حضور داشتند و ما هم در اواخر دهه ۹۰ به این بازار ورود کردیم اما توانستیم در عرض یک سال رهبر بازار شویم.

او درباره دلیل رشد تریبون گفت: اولین دلیل این رشد، بیزینس مدل است. بقیه رقبا، آژانس‌ها و واسطه‌هایی بودند که در این فضا فعالیت می‌کردند و ما به شکل پلتفرمی در این بازار حضور پیدا کردیم و در واقع آخرین بازیگری بودیم که پا به این عرصه گذاشتیم. تاثیر بیزینس مدل و پلتفرم در بازارهای مختلف تجربه شده است، مثال واضح آن آژانس‌های تاکسی تلفنی هستند که پلتفرم‌های آنلاین به سرعت سهم بازار آنها را تصاحب کردند. این اتفاق برای تریبون هم رخ داد و توانست با مدل کسب‌وکاری خود به سرعت سهم بازار زیادی را از آن خود کند. مدل کسب‌وکار پلتفرمی با ایجاد ارتباط مستقیم هزینه‌های سازمانی را به شدت کاهش می‌دهد، موجب شفافیت می‌شود و مهم‌تر از همه، فرایندها را بهبود می‌بخشد.

مدیرعامل این پلتفرم درباره تاثیر کرونا بر تریبون توضیح داد: در ابتدای سال ۹۹ که به واسطه کرونا کسب‌وکارهای آنلاین رونق بیشتری گرفتند، کسب‌وکارهای حوزه‌ دیجیتال مارکتینگ هم رشد خوبی پیدا کردند. به همین دلیل بازار بزرگ شد و به تبع آن سهم ما هم از این بازار بیشتر شد. ۱۲ اسفند ۹۹ در تولد دوسالگی تریبون، تیم تریبون به ۲۲ نفر افزایش یافت ولی رشد فروش شرکت حدود ۱۰ برابر شده بود.

او در نهایت ضمن توضیح سختی‌های تریبون گفت: امروز در آستانه چهارسالگی تریبون تعداد نفرات ما به ۷۰ نفر رسیده است و بسیار باعث خوشبختی و خوشحالی ماست که در شرایطی که بسیاری از کسب‌وکارها دست به تعدیل زده‌اند نه تنها ما به این نقظه نرسیده‌ایم، بلکه همچنان در حال جذب و افزایش نیروی انسانی هستیم. این به معنای خوب‌ بودنِ همه چیز نیست. در سیاست‌های مجموعه، تعدیل نیرو را آخرین گزینه در نظر گرفتیم، هزینه‌های جاری را کم کردیم و سیاست‌های توسعه‌گرایانه خود را کاهش دادیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *