ارز دیجیتالرپرتاژ

مقایسه و معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی خدمتی بزرگ به مردم ایران کرده‌اند؛ در حالی که تحت تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران امکان مبادله مالی با افراد و شرکت‌های خارجی برای ایرانیان غیر ممکن شده است، به لطف رمز ارزها می‌توان بدون مشکل به ارسال و دریافت پول از خارج مرزهای کشور پرداخت. در صورت نیاز به ارسال پول ابتدا باید از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی اقدام به خرید رمز ارز دلخواه با ریال کرد و سپس آن دارایی را انتقال داد. حین دریافت پول برای فراهم شدن امکان استفاده از دارایی داخل کشور باید از طریق یک پلتفرم ایرانی اقدام به فروش و تبدیل موجودی رمز ارزی به ریال کرد. اما از کدام پلتفرم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟ در این مقاله به مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی خواهیم پرداخت.

پلتفرم های خرید و فروش ارز دیجیتال را با نام «صرافی» می‌شناسند. می‌توان آن‌ها را به نوعی به صرافی های سنتی تشبیه کرد که امکان خرید و فروش ارزهای فیات (مثل دلار و یورو) را امکان‌پذیر می‌کنند. به ظاهر خدمات ارائه شده توسط تمام آن‌ها مشابه است و شاید تنها تفاوتشان در قیمت خرید و فروش ارزها باشد. پس چطور می‌توان بین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی مقایسه انجام داد؟ چند فاکتور مهم برای ارزیابی وجود دارد که در ادامه به برخی از مهمترین موارد اشاره خواهیم کرد:

  • تعداد ارزهای قابل خرید و فروش
  • موجودی و حجم معاملات
  • سرعت تسویه ارزی و ریالی
  • پشتیبانی از کاربران
  • دسترسی (تجربه کاربری) راحت
  • کیف پول امن و مطمئن

با در نظر گرفتن این فاکتورها، به معرفی و مقایسه بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی خواهیم پرداخت.

صرافی ارز دیجیتال بیت ۲۴

بیت ۲۴ مجموعه‌ای دانش بیان است و سه سال از زمان تولدش در تابستان ۱۳۹۸ می‌گذرد. Bit24 در ابتدا به عنوان یک پلتفرم OTC خرید و فروش ارز دیجیتال تاسیس شد، اما بازار معاملاتی (P2P) آن نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد. به این ترتیب می‌توان هم به صورت مستقیم از خود صرافی (با نرخی مشخص) و هم در معامله با دیگران (با نرخ‌های دلخواه) به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال پرداخت.

نه تنها پلتفرم OTC بیت ۲۴ اکنون از نظر تعدد ارزهای پشتیبانی شده جزو برترین‌ها است، بلکه بستر P2P آن نیز بعد از راه‌اندازی از نظر این معیار در صدر جدول قرار خواهد گرفت. اکنون در بخش خرید و فروش مستقیم از بالای ۳۵۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود. این فهرست به طور مستمر، با جدیدترین و قوی‌ترین رمز ارزهای بازار در حال گسترش است.

این صرافی از حجم معاملات بالایی برخوردار است و به لطف این ویژگی مشکلی از نظر موجودی برای تامین سفارش‌های کاربران ندارد. سرعت تسویه ارزی در بیت ۲۴ مثال‌زدنی است؛ Bit24 در ابتدای راه‌اندازی جزو نخستین پلتفرم‌های دارای سیستم تسویه خودکار بود. به دست آوردن رضایت بیش از ۹۰ درصد کاربران نشان می‌دهد صرافی رمز ارزی نام برده در بخش پشتیبانی عملکرد بسیار خوبی داشته است. وب سایت صرافی در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل دارای تجربه کاربری بی‌نظیری است. این تجربه با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل اختصاصی اندروید و آی‌اواس بهتر خواهد شد. کیف پول داخلی بیت ۲۴ کاملا امن است و می‌توان برای ترید سریع و همچنین حذف کارمزدهای انتقال، دارایی‌های خود را داخل آن نگهداری کرد.

با توجه به این ویژگی‌ها، از نظر کاربران زیادی بیت ۲۴ بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. در ادامه، به مقایسه سایر صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با Bit24 خواهیم پرداخت.

صرافی رمز ارز نوبیتکس

نوبیتکس یکی از قدیمی‌ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است و در حال حاضر از نظر حجم معاملات روزانه در رتبه نخست قرار دارد. نوبیتکس موفق شده طی گذشت پنج سال از زمان شروع به کار خود میلیون‌ها کاربر جذب کند. این پلتفرم P2P است و در آن کاربران به طور مستقیم با یکدیگر به مبادله می‌پردازند. با در نظر گرفتن نحوه کار نظیر به نظیر آن، داشتن حجم معاملات بالا یک ویژگی قابل توجه به شمار می‌رود.

اگرچه سفارش‌های خرید و فروش شما برای ارزهای مطرح نظیر بیت کوین، اتریوم و تتر با توجه به بازار بزرگ آن خیلی زود تکمیل خواهند شد، اما مشکل اینجاست که در نوبیتکس تنها امکان معامله تعداد محدودی ارز میسر است؛ این صرافی اکنون ۴۳ بازار معاملاتی دارد.

کیف پول داخلی نوبیتکس از امنیتی بالایی برخوردار است و می‌توان بدون نگرانی دارایی‌های خود را درون آن نگهداری کرد. در صورت درخواست تسویه به کیف پول شخصی، انتقال در اولین فرصت ممکن انجام خواهد شد. برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس یک اپلیکیشن اختصاصی وجود دارد.

صرافی ارز دیجیتال والکس

طبق مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی والکس نیز مشابه نوبیتکس یک بازار معاملات P2P ارز دیجیتال است، اما مجددا مشابه آن امکان خرید به صورت آنی را نیز میسر کرده است. والکس مشابه بیت ۲۴ از دل محیطی دانشگاهی متولد شد.

والکس از نظر حجم معاملات در زمره برترین‌ها است و مخصوصا برای ارزهای برتر نظیر بیت کوین و تتر، سفارش‌های خرید یا فروش شما در زمانی قابل قبول تکمیل خواهند شد. والکس هم سفارش‌های درخواست واریز به کیف پول شخصی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پردازش می‌کند.

والکس برخلاف بیت ۲۴ و نوبیتکس تا مدت‌ها فاقد اپلیکیشن موبایل بود و برای استفاده از آن ناچار باید از طریق وب سایت اقدام می‌کردید، اما مقایسه آن با بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نشان می‌دهد اکنون همانند رقبا دارای اپلیکیشنی اختصاصی برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس است. ظاهر وب سایت به تازگی بازطراحی شده و از تجربه کاربری خوبی برخوردار است.

صرافی رمز ارزی آبان تتر

آبان تتر مشابه بیت ۲۴ و والکس از دل محیطی دانشگاه متولد شد. برای افراد علاقه‌مند به داشتن یک پورتفولیوی سرمایه گذاری رمز ارزی گسترده متشکل از کوین‌ها و توکن‌های مختلف، این پلتفرمی مناسب به منظور خرید و فروش محسوب می‌شود. البته تعداد رمز ارزهای پشتیبانی شده توسط آن کمی پایین‌تر از بیت ۲۴ و ۳۰۴ مورد است.

مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نشان داد پلتفرم‌های دارای پشتیبانی از رمز ارزهای بیشتر، همگی به صورت مستقیم با کاربران تعامل می‌کنند؛ abantether.com نیز مشابه بیت ۲۴ به شکل OTC فعال است و یک بازار معاملاتی محسوب نمی‌شود. موجودی کافی سبب شده سفارش‌های خرید در زمانی کوتاه پردازش و انجام شوند. سرعت تسویه ارزی به کیف پول شخصی نیز قابل قبول است. کیف پول داخلی آبان تتر از امنیت کافی برخوردار است و توانسته رضایت کاربران را جلب کند.

آبان تتر، در ابتدا صرفا برای خرید و فروش ارز دیجیتال تتر شروع به کار کرد، اما در ادامه با توجه به درخواست‌های کاربران تصمیم گرفت با گسترش کسب و کار خود، پشتیبانی از رمز ارزهای بیشتری را اضافه کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *