رپرتاژ

آیا تبلیغات در فضای وب بازدهی دارد؟ چگونه آن را افزایش دهیم؟

اگر صاحب یک کسب‌وکار جدید باشید، به احتمال زیاد به دنبال راهی برای حضور مؤثرتر و جلب توجه مخاطبان‌ خود هستید. اینجاست که ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا حضور در فضای وب دارای اولویت است یا خیر؟ یا چگونه می‌توان حضوری مؤثرتر داشت؟ در ادامۀ این محتوا با بیان دلایل حضور در وب و روش‌های مؤثر حضور در آن، شما را در یافتن پاسخ به این سؤالات راهنمایی خواهیم کرد.

تبلیغات وب

چرا باید به‌صورت قوی در فضای وب تبلیغات کنیم؟

با فعالیت در فضای وب می‌توانید برند خود را به چشم مخاطبان آورده و فرصت بیشتری برای آگاهی از برندتان و افزایش شهرت آن ایجاد کنید. در ادامه به مزایای این نوع حضور به‌شکلی دقیق‌تر می‌پردازیم:

قابلیت دیده‌شدن‌ شما افزایش می‌یابد

۹۷٪ از مصرف‌کنندگان، محصولات و خدمات محلی را به‌صورت آنلاین جست‌وجو می‌کنند. به بیان دیگر، حضور آنلاین قوی باعث می‌شود تا مشتریان بالقوه‌ای که هنوز از وجود شما اطلاعی ندارند، به‌راحتی شما را کشف کنند.

بازاریابی‌تان به‌صورت ۲۴ساعته انجام می‌پذیرد

اگر حضور آنلاین قوی در وب داشته باشید، افراد می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز وارد سایت شده و با شما ارتباط برقرار کنند. درحقیقت، در چنین شرایطی تفاوتی ندارد مخاطب شما در کدام مرحله از سفر خریدار است، چون دسترسی به شما کاملاً امکان‌پذیر است.

صرفۀ اقتصادی دارد

بازاریابی دیجیتال با ارائۀ داده‌های ارزشمندی همراه است که به شما نشان می‌دهد چه چیزی کار می‌کند و انجام چه چیزی بی‌فایده است؛ بنابراین، با حضور در وب می‌توانید تخصیص بودجۀ خود را هدفمندتر انجام دهید.

تبدیل‌های بیشتری دریافت می‌کنید

طبق آمار، برای آنکه یک مخاطب به مشتری تبدیل شود، به‌طور میانگین ۷ برخورد با برند نیاز است. به بیان دیگر، شما با حضور در فضای آنلاین می‌توانید میزان برخوردهای مخاطبان خود را با برندتان تقویت کرده و نرخ تبدیل را افزایش دهید.

اعتماد گوگل را به دست می‌آورید

درحقیقت، گوگل برای رتبه‌بندی سایتتان، حضور مختلف شما در سراسر وب را نیز در نظر می‌گیرد؛ بنابراین حضور متعدد شما در این فضا به رتبه‌بندی سایتتان کمک خواهد کرد.

سفر خریدار خود را کامل می‌کنید

۶۳% از سفر خریداران به‌صورت آنلاین شروع می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با حضور آنلاین، در مقاطع مختلفی از سفر در دسترس آن‌ها بوده و احتمال خرید آنان را افزایش دهید.

چگونه حضور در وب را برای برند خود افزایش دهیم؟

حال که دلایل حضور را توضیح دادیم، به چگونگی تقویت این حضور می‌رسیم:

یک سایت زیبا و به‌روز داشته باشید

این روزها مشتریان انتظارات زیادی دارند. تا جایی که آمارها ثابت کرده‌اند، نداشتن سایت بهتر از داشتن سایت نامطلوب است. به بیان دیگر، ۷۵% از مصرف‌کنندگان اعتراف کرده‌اند که اعتبار هر شرکت را براساس طراحی سایت آن قضاوت می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تیمی قوی و حرفه‌ای را برای طراحی سایت خود استخدام کنید و ترجیحات مشتریانتان را در نظر بگیرید.

سایت خود را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما فقط ۴۹% از کسب‌وکارهای کوچک روی سئو سرمایه‌گذاری می‌کنند. درحقیقت، سئو یکی از راه‌های رایگان برای قرارگیری در صفحۀ اول گوگل است. درست است که تلاش برای بهینه‌سازی در گوگل کاری زمان‌بر خواهد بود، اما پس از مدتی به یکی از بهترین دستاوردهای شما تبدیل خواهد شد.

از تبلیغ بنری استفاده کنید

شما می‌توانید زمانی که به دنبال ترافیک بیشتری هستید، از تبلیغات بنری استفاده کنید. درحقیقت، تبلیغات بنری توجه بیننده را به خود جلب کرده و از او دعوت می‌کند تا با کلیک روی آن، دربارۀ آنچه در تبلیغات بنری می‌بیند، بیشتر بداند. این تبلیغات روشن، واضح و دارای پیام‌هایی مانند کارت دعوت هستند، متن زیادی ندارند و درعوض از تصاویر برای انتقال پیام استفاده می‌کنند.

این نوع تبلیغات علاوه ‌بر افزایش ترافیک سایت، موجب افزایش آگاهی مخاطب دربارۀ محصولات و خدمات ارائه‌شده توسط شما شده و فروش بیشتر را برایتان به دنبال دارد.

مخاطبانتان را در اولویت قرار دهید

در آخر نیز باید توجه داشته باشید که تمام هدف ما از انجام انواع روش‌ها برای حضور در وب، جلب نظر مخاطبانمان است؛ بنابراین باید آنان را در تمام برنامه‌های خود در اولویت قرار داده و ترجیحاتشان را بررسی کنید. به بیان دیگر، شما به‌خوبی می‌توانید داده‌هایی را که به دست می‌آورید تحلیل کرده و به ذهنیت آنان نزدیک‌تر شوید. برای مثال، می‌توانید از خود بپرسید مخاطبان من به کدام نوع محتوا علاقۀ بیشتری نشان می‌دهند؟ کدام محصول فروش بیشتری داشته است و دلیل آن چیست؟

یافتن جواب درست برای این نوع سؤالات، می‌تواند شما را در مسیرتبدیل‌شدن به برند محبوب مخاطبانتان قرار دهد. همچنین فراموش نکنید که شما می‌توانید از دیگر انواع تبلیغات نیز مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، برای هدف‌قرار‌دادن مخاطبان و شناخت بیشتر آنان استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *