اخبار استارتاپی

جزئیات نحوه حمایت آستان قدس رضوی از استارتاپ ها اعلام شد

لیمو HR

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اعلام جزئیات نحوه حمایت آستان قدس از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان گفت: این حمایت به صورت سهامداری خواهد بود.

 

به گزارش ستاد خبری اینوتکس ۲۰۲۳، مجتبی بهنام تقدسی، مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: آستان قدس رضوی به دلیل ظرفیت مالی و اجتماعی خود، گزینه مناسبی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی  افزود: ما آمادگی داریم روی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیانی که محصول آن‌ها آماده است، سرمایه‌گذاری کنیم. سرمایه‌گذاری آستان قدس از جنس‌ سهام‌داری است، نه وام‌دهی تا در سود و ضرر شرکت‌ها سهیم شویم.

بهنام در توضیح میزان سهام این شرکت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:‌ سهام آستان قدس کمتر از ۵۰ درصد خواهد بود تا شرکت‌ها در کنترل مدیران فنی قرار بگیرند. ما می‌خواهیم نقش حمایتی‌مان پررنگ باقی بماند و به کسب‌وکارها امکان ارائه محصولاتشان را بدهیم.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی، سرمایه‌گذاری‌های این شرکت بیشتر روی ۵ حوزه متمرکز است. اولویت در سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های حوزه سلامت است. اولویت‌های بعدی به ترتیب، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی، الکترونیک، تجهیزات صنعتی پیشرفته و مواد پیشرفته هستند.

وی در مورد سرمایه‌گذاری روی مواد پیشرفته این‌چنین توضیح داد:‌ مواد پیشرفته آن چیزی است که از خام فروشی جلوگیری می‌کند. به طور مثال، ما بهترین سنگ سیلیس را در کشور داریم ولی سنگ‌های خود را خام می‌فروشیم و محصولاتی که از این سنگ درست شده‌اند را وارد می‌کنیم. همچنین ما روزانه ۲ هزار تن گوگرد تولید می‌کنیم که آن‌ها را خام می‌فروشیم و در نهایت محصولات تولید شده از گوگرد را از دیگر کشورها خریداری می‌کنیم.

بهنام از سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی آستان قدس در شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ گفت و افزود: بخشی از محصولات سرمایه گذاری شده توسط شرکت صنایع پیشرفته رضوی توسط مجموعه آستان قدس مورد استفاده قرار گرفته است و این روند ادامه خواهد یافت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *