رپرتاژ

بررسی امکانات اکانت یوتیوب موزیک پولی با اسپاتیفای پولی

سرویس های پخش موسیقی در سال های اخیر توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده اند و استفاده بسیاری در میان علاقه مندان دنیای موسیقی دارند. هر یک از این سرویس ها قابلیت های ویژه ای دارند که در ساختار این برنامه ها مورد استفاده قرار گرفته و امکانات بیشتری برای پخش موزیک در دسترس قرار می دهند. اما انتخاب در میان سرویس های پخش موسیقی در دنیای امروز به یک دغدغه مهم برای افراد تبدیل شده است. با افزایش تنوع در میان این سرویس ها، انتخاب در میان آن ها دشوار می شود. دو تا از محبوب ترین سرویس هایی که در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرند، سرویس های اسپاتیفای و یوتیوب موزیک هستند.

بررسی امکانات اکانت یوتیوب موزیک

برای مقایسه هر یک از این دو برنامه باید به قابلیت ها و امکاناتی که در هر یک در دسترس کاربران قرار دارند، توجه داشته باشیم. یوتیوب موزیک بسیاری از قابلیت های مورد نیاز هنرمندان و مخاطبین آن ها را فراهم می کند. برخی از این موارد را در زیر مشاهده می کنید:

  1. با استفاده از این برنامه به ۴۰ میلیون فایل موسیقی دسترسی خواهید داشت.
  2. با استفاده از یوتیوب پریمیوم بدون پخش پیام های تبلیغاتی به هر یک از فایل های موسیقی دسترسی خواهید داشت.
  3. با خرید اشتراک های پریمیوم یوتیوب موزیک، امکان انتقال این آهنگ ها به اشتراک جدید نیز وجود خواهد داشت.

امکانات اکانت یوتیوب موزیک پولی با اسپاتیفای پولی

قابلیت های اسپاتیفای پریمیوم

یکی از بهترین پلتفرم ها برای علاقه مندان به کتابخانه های جامع متشکل از موسیقی های متعدد و متنوع برای دسترسی، یک حساب کاربری Spotify است. این برنامه با سرویس ساده و کاربر پسند خود به یکی از محبوب ترین اشتراک های موسیقی در جهان تبدیل شده است.

امروزه پلتفرم پخش موسیقی Spotify که در سال ۲۰۰۸ در سوئد راه اندازی شد، بیش از ۲۳۰ میلیون کاربر فعال دارد. یعنی چهار برابر کل جمعیت ایران از شنیدن ۵۰ میلیون آهنگ صوتی رایگان در کتابخانه این اشتراک موسیقی لذت می برند.

  1. این برنامه نسخه های رایگان و پریمیوم دارد که قابلیت های نسخه پریمیوم و پولی آن بیشتر است. با این وجود بسیاری از کاربران از نسخه رایگان این برنامه استفاده کرده و از قابلیت های آن رضایت دارند.
  2. فعال بودن بسیاری از خواننده های مطرح ایرانی در اسپاتیفای نیز سبب شهرت آن در میان مردم کشور ما شده است.
  3. این برنامه هنرمندان و آهنگ های بی شماری را به شما معرفی می کند که بر اساس سلیقه موسیقایی شما انتخاب می شوند.
  4. با استفاده از این برنامه، قابلیت اتصال به بلندگو و پخش کننده های موسیقی را نیز به دست می آورید. این قابلیت ها در نسخه های پولی اسپاتیفای در دسترس کاربران قرار می گیرند.
  5. شما می توانید در نسخه پولی اسپاتیفای، آلبوم های شخصی ایجاد کرده و به صورت آفلاین نیز از برنامه استفاده کنید. به این ترتیب در میزان مصرف اینترنتی شما نیز صرفه جویی می شود.

بررسی معایب اسپاتیفای و یوتیوب موزیک

در خصوص مقایسه بهتر پلفترم های اسپاتیفای و یوتیوب موزیک در نظر گرفتن معایب و ایرادات وارد به هر یک از آن ها نیز اهمیت دارد. تنها نقطه ضعف برنامه پرمخاطب یوتیوب موزیک، خسته کننده بودن محیط کاربری آن است که محدودیت هایی برای استفاده از آن به وجود می آورد. به همین خاطر نیز برخی از مردم از اسپاتیفای استفاده می کنند. اسپاتیفای نیز محدودیت ها و ایراداتی داشته که در طول سال های گذشته بسیاری از آن ها را برطرف کرده است.

مهمترین ضعفی که می توان در این برنامه پیدا کرد مربوط به تبلیغات زیاد نسخه های رایگان آن است که با خرید اکانت های پریمیوم اسپاتیفای این مشکل به کلی برطرف می شود. در صورتی که از نسخه های رایگان اسپاتیفای استفاده کنید، به بسیاری از آهنگ های روز دسترسی نخواهید داشت و این مسئله مشکلات بسیاری به وجود می آورد.

مقایسه یوتیوب موزیک و اسپاتیفای

هر یک از پلتفرم های نام برده شده مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین خاطر انتخاب در میان آن ها بسته به سلیقه و علاقه مندی های افراد انجام می گیرد. اکانت یوتیوب موزیک در قیاس با سایر پلتفرم های پخش موسیقی از جمله اسپاتیفای کتابخانه گسترده تری دارد و همین مسئله سبب برتری آن شده است. در صورتی که اشتراک های برنامه یوتیوب را دریافت کنید، ویدیوهای این کمپانی را نیز بدون تماشای تبلیغات در دسترس خواهید داشت. وجود لیست پخش های مشترک در این برنامه و ارائه گزارش در پایان هر سال نیز از ویژگی ها و قابلیت های مهم اسپاتیفای به شمار می رود. رابط کاربری یوتیوب موزیک کمی کسل کننده است. با این وجود استفاده از آن به سادگی انجام می گیرد و کاربران سر درگم نمی شوند.

در مقابل این ویژگی های مهم سرویس اسپاتیفای نیز مزایای قابل توجهی برای کاربران دارد. این سرویس بهترین وسیله برای پیدا کردن آهنگ های جدید است. شما می توانید در همه جا با ورود به این برنامه موزیک های محبوب خود را پیدا کرده و به کتابخانه اختصاصی خود دسترسی داشته باشید. این برنامه در همه پلتفرم ها و دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. پادکست ها و کتاب های صوتی نیز بخش مهمی از قابلیت های این برنامه به شمار می روند.

بررسی امکانات اکانت یوتیوب موزیک پولی با اسپاتیفای پولی

مقایسه کیفیت صدای یوتیوب موزیک و اسپاتیفای

کیفیت صدا یوتیوب موزیک اسپاتیفای
صدای زیر ۴۸ کیلوبیت ۲۴کیلوبیت
استاندارد صدا ۱۲۸ کیلوبیت ۹۶ کیلوبیت
زیاد ۲۵۶ کیلوبیت ۱۶۰ کیلوبیت
خودکار بسته به سرعت اینترنت تا ۲۵۶ کیلوبیت بر اساس سرعت اینترنت

ویژگی های صدای پخش موسیقی در هر یک از پلتفرم های موزیک مورد توجه قرار می گیرد. از این رو کاربران به این مولفه توجه ویژه ای دارند. کیفیت پخش موسیقی در لذت بردن کاربران از پخش موزیک انتخابی خود تاثیر می گذارد. به جز قابلیت ها و کیفیت صدای هر یک از این برنامه ها، قیمت خرید هر یک از اشتراک ها نیز مورد توجه قرار می گیرد. قیمت هر یک از اشتراک های این دو برنامه با هم متفاوت است. اما به طور کل رنج قیمتی اشتراک های انفرادی و خانوادگی این برنامه در یک سطح قرار می گیرد.

جمع بندی

در این بخش در خصوص ویژگی ها و قابلیت های برنامه های پخش موسیقی اسپاتیفای و یوتیوب موزیک اطلاعاتی را بررسی کردیم. این دو برنامه در میان فهرست برنده های پلتفرم های پخش موسیقی جای می گیرند و از قابلیت ها و امکانات گسترده ای برخوردار هستند. از این رو بسیاری از کاربران در سر تا سر دنیا از اشتراک های پریمیوم یا رایگان این برنامه ها استفاده می کنند. در این بخش به بررسی کیفیت پخش فایل های صوتی در این دو پلتفرم نیز پرداختیم که اطلاعات دقیق تری در خصوص استفاده از هر یک در اختیار شما قرار می دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *