اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیک

نخستین نمایشگاه پست با هدف افزایش سرانه پستی برگزار می‌‌شود

نخستین نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته در تاریخ هشتم تا یازدهم خرداد ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

 

محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست، طی مراسمی اصلی ترین هدف برگزاری این نمایشگاه را ایجاد هم‌افزایی میان بخش خصوصی و دولتی اعلام کرد. در ادامه از خلا تریبونی برای آشنایی مردم با خدمات و سرویس های مختلف پست گفت که یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه آشنایی بیشتر مردم با خدمات شبکه پستی و اجزای اکوسیستم صنعت پست است.

در ادامه از سرانه پستی پایین ایرانیان نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته که چیزی در حدود ۱ به ۶۰ است خبر داد که امید است با برگزاری این نمایشگاه افزایشی در این سرانه شکل بگیرد.

طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت ملی پست، حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها، انتقال تجربه و استفاده از دانش مدیران، آشنایی با زیست‌بوم صنعت پست با یکدیگر، تعامل شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی،  از سایر اهداف این نمایشگاه است. تجارت الکترونیک و خدمات پستی، خدمات الکترونیک و تحول پیشخوان‌های پستی، مدیریت لجستیکی و ناوگان بدون آلایندگی نیز از موضوعات مهم دیگر این نمایشگاه به حساب می‌آیند.

مدیرعامل شرکت پست همچنین از رتبه بندی شرکت های فعال پستی گفت که قرار است برای اولین بار در این نمایشگاه انجام شود.

وی در پایان برای هر چه مردمی تر شدن نمایشگاه از دعوتی که از  مدارس، دانشگاه‌ها و صاحبان ۵۰ صنعت مختلف دخیل از جمله: بسته‌بندی، کارتن‌سازی، حمل‌ونقل، لجستیک و… برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است خبر داد.

 

در ادامه رویداد محمدرضا قادری، عضو هیئت مدیره و رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی پست، از حضور ۸۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت در این نمایشگاه خبر داد.

وی در ادامه تاکید کرد: شرکت ملی پست مایل به همکاری با شرکت ها و استارتاپ های فعال در این زمینه است و از طرح های آنان استقبال و حمایت می کند و بسته به نوع پروژه ها و وجود زیرساخت های مورد نیاز آن ها، اجرایی شدنشان بین ۶ تا ۹ ماه زمان‌بر است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *