اخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

پنتا پلاسما یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ برسام تِک به گروه انتخاب پیوست

آیین امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک صندوق اسنوا ونچرز با هلدینگ برسام تِک، صبح روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ساختمان گروه انتخاب برگزار شد.

در این رویداد، دکتر محمدحسین فهیمی، مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک و رئیس هیئت‌مدیره صندوق اسنوا ونچرز، مهندس محسن صدری، مدیرعامل هلدینگ برسام تِک، مهندس مهدی رضایی، مدیرعامل صندوق نانو، دکتر الحاجی مدیرعامل صندوق اسنوا ونچرز، دکتر حامد افشاری رئیس هیئت‌مدیره شرکت پنتا پلاسما، مهندس جلیلی عضو هیئت‌مدیره هلدینگ برسام تِک و مدیرعامل و اعضا هیئت‌مدیره شرکت پنتا پلاسما  حضور داشتند.

گروه انتخاب

در ابتدای جلسه دکتر محمدحسین فهیمی درباره نوع نگاه گروه انتخاب به فعالیت‌های استارت‌آپی گفت: «رسالت ما در بخش فناوری، حمایت از تحقیق و توسعه، هم در بخش تحقیقات دانشگاهی و هم استارتاپی بوده است. تشکیل صندوق و حمایت از استارتاپ ها همیشه برای ما اولویت بوده است. از دل این رویکرد صندوقی ایجاد شده است که به دنبال سرمایه‌گذاری و حمایت است و ما حوزه فعالیتی وسیعی داریم».

در ادامه مهندس محسن صدری مدیرعامل هلدینگ برسام تِک به تشریح روند سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در شرکت پنتا پلاسما پرداختند. ایشان مسیر توسعه پلتفرم پلاسما و تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر آن در شرکت پنتا را پر فراز و نشیب توصیف کردند. وی افزود یکی از بهترین روش‌های عبور شرکت‌هایی نظیر پنتا از دره مرگ استارتاپی و رسیدن به ثبات پایدار، وصل‌شدن به مجموعه‌های صنعتی بزرگ نظیر گروه انتخاب است. در انتها ایشان از زحمات آقای دکتر الحاجی و همکاران ایشان در صندوق اسنوا ونچرز تشکر کرده و ابراز امیدواری نمودند که در آینده نزدیک شاهد همکاری‌های بیشتری با این مجموعه باشیم.

گروه انتخاب

در ادامه مهندس رضایی، مدیرعامل صندوق نانو مطالبی پیرامون پیشینه فعالیت صندوق نانو از شرکت‌های نوپا ارائه کرد و گفت: «صندوق نانو یکی از صندوق‌های قدیمی کشور است. هدف این صندوق توسعه فناوری است‌ و ما از پروژه‌‌هایی حمایت کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که عمدتاً یک کسب‌وکار هستند و حتی برخی از آن‌ها در لبه علم فعالیت دارند».

گروه انتخاب

حامد افشاری رئیس هیئت‌مدیره شرکت پنتا گفت: «استارت‌آپ‌ها حلقه‌‌های گمشده ارتباط بین صنعت و دانشگاه هستند. ستاد نانو بازوی اجرایی ایجاد کرده که بتواند به این استارت‌آپ‌ها کمک کند بدون این که دید درآمدزایی داشته باشد. پلاسما یک پلتفرم فناوری مهمی است که شرکت پنتا در آن پیشرو است. این امید در ما زنده است که بلوغ صنعت و صندوق‌ها و چنین همکاری‌هایی بتواند به به‌ثمررسیدن این فناوری در کشور کمک کند. امیدوارم همکاری گروه انتخاب و پنتا بتواند به نتایج مثبتی برسد».

به گفته دکتر افشاری توسعه فناوری پلاسما در پنتا به مرحله‌ای رسیده است که شرکت اسنوا می‌تواند در کمتر از یک سال آینده از این فناوری در محصولات خود استفاده کند.

شرکت پیشرو فناور نانو تاو آسیا متشکل از تنی چند از دانشجویان مقطع دکتری نانوفناوری دانشگاه کاشان بوده که از خروجی‌های موفق برنامه نانو استارتاپ ستاد نانو هستند. شهریور ماه سال ۱۳۹۹ هلدینگ برسام تِک سرمایه‌گذاری را در این شرکت انجام داده و ایده محوری این شرکت استفاده از کاربردهای مختلف فناوری پلاسما در حوزه‌های صنعتی مختلف به‌ویژه تصفیه هوا است. تاکنون محصولات این شرکت در دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی و صنعتی روانه بازار شده است. باتوجه‌به اینکه یکی از کاربردهای پلاسما در زمینه افزایش ماندگاری مواد غذایی در یخچال بدون نشر ازن هست این مجموعه ماژول پلاسمای یخچال را تولید کرده که در حال حاضر تمامی تست‌های مورد نظرگروه انتخاب (مجموعه اسنوا) را با موفقیت پشت سر گذاشته است. در حال حاضر صندوق اسنوا ونچرز باتوجه‌به موفقیت‌آمیز بودن تست‌ها و توافق به‌عمل‌آمده با فناوران و مجموعه برسام تک، سرمایه‌گذاری در شرکت پنتا انجام داده‌اند که این کار در راستای صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی این فناوری در یخچال‌های گروه انتخاب است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *