اخبار غذا

دومین دوره مسابقه ستارگان لاته آرت؛ فرصتی برای رشد و هم‌افزایی

به گزارش روابط عمومی BSC، دومین دوره مسابقات لاته آرت این برند با هدف ارتقاء سطح کیفیت قهوه کشور و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از قهوه در میان باریستاها برگزار شد. این مسابقات، نه تنها موقعیتی بی‌نظیر برای باریستاها به حساب می‌آید تا بتوانند مهارت‌هایشان را نمایش بدهند،‌ بلکه فرصتی مناسب برای گردهمایی اکوسیستم قهوه و ایجاد هم‌افزایی در میان فعالان این صنعت است.

لاته آرت

تلاش برای به یکپارچگی جامعه قهوه

دومین دوره از مسابقات ستارگان لاته آرت،‌ با هدف حرفه‌ای شدن و یکپارچگی اکوسیستم قهوه کشور در یک فضای حرفه‌ای در حاشیه نمایشگاه تخصصی قهوه برگزار شد.

این رویداد، موقعیت بسیار مناسبی برای شرکت‌کنندگان بود تا درکنار یک رقابت سالم، توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در معرض دید عموم قرار دهند. همچنین، فرصت مناسبی برای ارتقای رزومه کاری هنرمندان طراحی روی قهوه بود. در واقع، مسابقات لاته آرت بیش از هر چیزی با هدف ایجاد انگیزه برای پیشرفت در مسیر حرفه‌ای باریستاها و به رسمیت شناختن آن‌ها شکل گرفته است.

در دومین دوره از رقابت‌های لاته‌آرت، ۳۹ نفر از علاقه‌مندان ثبت‌نام کرده بودند که درنهایت از میان آنها، ۳۶ نفر به روی استیج رفتند. این مسابقه در سه مرحله برگزار شد. مرحله مقدماتی در سه روز، مرحله نیمه‌‌نهایی در یک روز و مرحله نهایی که در آن ۶ فینالیست با یکدیگر به رقابت پرداختند در آخرین روز از نمایشگاه قهوه برگزار شد.

 در پایان این رقابت‌ها، ۶ نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی شدند و یک نفر هم قرار است به عنوان برنده مردمی از طریق رای‌گیری در پیج اینستاگرام بن‌مانو انتخاب شود.

توانایی طراحی و اجرای طرح‌های هنری بر روی فنجان‌های قهوه، عامل اصلی موفقیت شرکت‌کنندگان بود.

افزایش چشمگیر جوایز نقدی در دومین مسابقات ستارگان لاته آرت

امسال، میزان جوایز نقدی مسابقات نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته بود و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به برنده اهدا شد. علاوه بر این جوایز نقدی، برنده انتخاب مردمی مبلغ ۲۰ میلیون تومان اعتبار خرید از وب‌سایت بن‌مانو دریافت کرد.

همچنین، از این رقابت‌ها برندهای معتبر و برجسته کشور از جمله گروه موثق با برندهای بن‌مانو و کاینو (واردکننده دانه سبز قهوه)، کیاگستر، کیا آکادمی (تجهیزات مسابقات)، کوکم، سانتوس، ماهشام (تامین‌کننده شیر مسابقات)، نان سحر و آب معدنی کانی کاو حمایت کردند و پشتیبانی آنها از این مسابقات، نقش چشمگیری در ارتقای کیفیت و حرفه‌ای شدن سطح مسابقات داشت.

افزایش سطح کیفیت رقابت‌ها با حضور داوران بین‌المللی

داوران مسابقه برای ارزیابی دقیق‌تر و استانداردسازی رقابت‌ها، در دو مرحله آزمون ارزیابی شدند که این آزمون‌ها به‌صورت آنلاین و حضوری، پیش از برگزاری رقابت‌ها انجام شدند. 

سرداور این مسابقه، علیرضا اسکندری، چهره‌ای شناخته‌شده در دنیای قهوه است که تجارب فراوانی در حوزه‌های مختلف این صنعت دارد. اسکندری،  مدرس و عضو انجمن تخصصی قهوه (SCA) است، در زمینه‌های مختلفی از جمله باریستا، سنسوری، تهیه قهوه و ارزیابی قهوه سبز فعالیت می‌کند. او علاوه بر داوری در مسابقات باریستا و لاته آرت، مربی و داور رسمی لاته آرت است و عضویت در مراکز آموزشی معتبر مانند CAFFERIVER ایتالیا و مدرسه بین‌المللی قهوهESPRESSO ITALIANO IIAC را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است در آخرین روز از مسابقه ستارگان لاته آرت، کیارا برگونزی و جوزفه موسیو که هر دو از قهرمانان جهانی لاته آرت، دو چالش لاته آرت را داوری کردند.

لاته آرت

برگزاری چالش‌های بین‌المللی و فرصت‌های حرفه‌ای

مسابقات BSC به عنوان یک رویداد مهم در صنعت قهوه ایران، نه تنها به ارتقاء کیفیت و مهارت باریستاها کمک می‌کند، بلکه بستری مناسب برای معرفی و تشویق استعدادهای جدید در این حوزه را فراهم می‌آورد. این مسابقات نشان می‌دهد که با حمایت‌های مناسب و ایجاد فضایی رقابتی و حرفه‌ای، می‌توان به رشد و توسعه صنعت قهوه کشور کمک کرد.

BSC با برگزاری چنین مسابقاتی، علاوه بر ایجاد انگیزه برای باریستاها، به دنبال هم‌افزایی بین فعالین صنعت قهوه و ارتقا جایگاه قهوه ایرانی در عرصه جهانی است. در پایان این رقابت‌ها،‌ بهزاد خانی به‌عنوان نفر اول، برنده  ۲۰۰ میلیون تومان شد. علیرضا بیگی نفر دوم این رقابت‌ها شد و ۷۰ میلیون تومان جایزه برد. جایزه ۵۰ میلیون تومانی نفر سوم به آریا دانشفر رسید. خالد عبادی، مهدی نقیان و محمدجواد متقی به ترتیب، نفرات چهارم تا ششم این رقابت‌ها شدند و جایزه ۱۰ میلیونی دریافت کردند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *