اخبار استارتاپی

زودکس در مسیر تبدیل شدن به یک سوپر اپلیکیشن: رشد ۲۷۰ درصدی در چهار ماه گذشته

بابک هوشمند، بنیان‌گذار و مدیرعامل زودکس، در همایش زودکس که در شهر کرمان برگزار شد به تشریح استراتژی‌ها و رشد چشمگیر این شرکت پرداخت.

بابک هوشمند، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار زودکس، درباره مسیر رشد این مجموعه گفت: ما فعالیت خود را در زودکس از۶ سال پیش آغاز کردیم؛ سال‌هایی پر از چالش و تغییر. از بحران‌های اقتصادی گرفته تا شیوع کرونا، که علی‌رغم تمام موانع،به نقطه عطفی برای رشد پلتفرم‌های آنلاین و توسعه کسب‌وکار ما تبدیل شد.

به گفته مدیرعامل زودکس درحال حاضر این شرکت طی چهار ماه گذشته رشد ۲۷۰ درصدی را تجربه کرده و برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه سرویس‌های خود در سال آینده دارد.

زودکس

زودکس دکتر: گام جدید در حوزه سلامت دیجیتال

هوشمند از زودکس دکتر به‌عنوان یکی از سرویس‌های کلیدی جدید نام برد و بیان کرد: در حوزه داروخانه آنلاین و سفارش داروهای دیجیتالی فعالیت خواهد کرد. این سرویس همچنین شامل مشاوره‌های پزشکی و نوبت‌دهی آنلاین خواهد بود و قرار است در سال آینده به‌صورت رسمی رونمایی شود.

همکاری زودکس با پی‌بای و توسعه خدمات مالی

وی به همکاری زودکس با پلتفرم پی‌بای اشاره کرد و گفت: این مشارکت باعث می‌شود تا این شرکت بتواند به تأمین‌کنندگان خود اعتبار مالی ارائه کند و از طریق اقساط مبلغ را بازیابی نماید.

سرویس زودکس باکس: توسعه خدمات لجستیکی درون‌شهری و بین‌شهری

هوشمند همچنین درباره زودکس باکس توضیح داد: زودباکس از دو سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است. این سرویس ابتدا روی ارسال بسته‌های تحت پوشش تمرکز داشت، اما در استراتژی جدید، هدف این است که ارسال بسته‌های درون‌شهری و بین‌شهری را نیز شامل شود.این بخش به‌واسطه هم‌افزایی با زودکس واگ می‌تواند ارزش افزوده بالایی ایجاد کند.

سرمایه‌گذاری در اسکوترهای برقی و دوچرخه‌های شهری

وی اعلام کرد: زودکس قصد دارد ناوگان خود را به دوچرخه‌های برقی مجهز کند تا علاوه بر کاهش هزینه‌های عملیاتی، امکان حمل‌ونقل برای افراد کم‌توان نیز فراهم شود.

به گفته هوشمند، این موضوع با همکاری برخی ارگان‌های دولتی در حال پیگیری است.

زودکس

زودکس ایکس باکس: بستری برای انتخاب راحت‌تر کاربران

علی جوانمردی، هم‌بنیان‌گذار زودکس، در این نشست درباره زودکس ایکس باکس توضیح داد: این سرویس به کاربران کمک می‌کند تا با مشاهده تصاویر، ویدیوها و نظرات مشتریان، انتخاب بهتری برای رستوران‌ها، کافه‌ها و مجموعه‌های خدماتی داشته باشند. این پلتفرم به فروشندگان نیز اجازه می‌دهد که پیشنهادهای ویژه، تخفیف‌ها و خدمات خاص خود را مستقیماً به مخاطبان هدف معرفی کنند.

ورود زودکس به دنیای مولتی‌ورس

جوانمردی همچنین از یک پروژه جدید با نام مولتی‌ورس زودکس خبر داد: در این پروژه رفتار کاربران را تحلیل می‌شود و آن‌ها در سه دنیای دانشجو، ماجراجو و لاکچری دسته‌بندی می‌شوند و پیشنهادهایی متناسب با علایقشان دریافت خواهند کرد.

زد ای آی: هوش مصنوعی که برای شما خرید می‌کند

زودکس در حال توسعه یک هوش مصنوعی جدید به نام زد ای آی است که به کاربران کمک می‌کند تا از طریق چت، بهترین گزینه‌ها را برای خرید و استفاده از خدمات مختلف پیدا کنند. این سرویس در حال تست است و تا دو ماه آینده به‌صورت عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت.

زودکس
در بخش پرسش و پاسخ این رویداد،
حمزه قطبی‌نژاد، مدیرعامل بهمن ونچرز، درباره برنامه‌های احتمالی همکاری و مدل سرمایه‌گذاری این گروه با آواپرداز اعلام کرد: ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با تعدادی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر در دستور کار قرار دارد و این اقدام می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های بیشتر با گروه آواپرداز باشد.

در ادامه، محمدامین ادهمی به پرتفوی متنوع آواپرداز و چالش‌های احتمالی ناشی از این تنوع اشاره و تأکید کرد: بیش از تمرکز بر مسائل فنی، رویکرد اصلی این گروه حمایت از کارآفرینی و تیم‌های دارای ایده است. با این حال، این استراتژی می‌تواند با رشد کسب‌وکارها تغییر کند. برای مثال، در صورت شناسایی یک ایده قوی در حوزه تجارت الکترونیک، احتمال دارد آن را تحت گروه زودکس قرار دهند، درحالی‌که ایده‌های مربوط به بخش صنعتی ممکن است به سایر گروه‌ها منتقل شوند.

بابک هوشمند، مدیرعامل زودکس، نیز در مورد ورود این پلتفرم به بازار طلا اظهار داشت: احتمال ایجاد سرویس«زودکس‌گلد» وجود دارد. ورود به حوزه طلا یکی از گزینه‌های ماست و طبیعی است که در مسیر سوپراپ شدن، به‌تدریجدایره نیازهای کاربران خود را پوشش دهیم.

او همچنین درباره نتیجه شکایت از اسنپ‌فود در شورای رقابت توضیح داد: انحصارطلبی در برخی شهرها، رشد بیزینس لاین فود را محدود کرده است. بااین‌حال، حتی اگر این شکایت به نتیجه نرسد، زودکس مسیر توسعه خود را ادامه خواهد داد.

زودکس با سرعت در حال گسترش خدمات خود در بخش‌های مختلف سلامت دیجیتال، لجستیک، مالی و هوش مصنوعی است و به سمت تبدیل شدن به یک سوپر اپلیکیشن در حرکت است. با توجه به رشد ۲۷۰ درصدی این شرکت در چهار ماه گذشته و برنامه‌های نوآورانه آن، آینده روشنی برای زودکس متصور است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *