اخبار استارتاپی

اسنپ از افزایش نرخ کمیسیون سفرهای اکوپلاس منع شد

شورای رقابت رویه قیمت‌گذاری جدید را ضد رقابتی تشخیص داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، شورای رقابت در حکمی، افزایش نرخ کمیسیون سفرهای اکوپلاس توسط شرکت ایده‌گزین ارتباطات روماک (اسنپ) را مصداق رویه ضد رقابتی دانست و این شرکت را به عدم افزایش نرخ کمیسیون در این سرویس ملزم کرد.

بر اساس این گزارش، شورای رقابت با استناد به جزء ۱ بند “ط” ماده ۴۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، افزایش نامتعارف نرخ کمیسیون در سفرهای اکوپلاس را مصداقی از «تعیین یا تغییر قیمت به‌صورت غیرمتعارف» دانسته و آن را در تضاد با قواعد رقابتی بازار عنوان کرده است.

مطابق با بند ۳ ماده ۶۱ همین قانون، شورا رأی به توقف این رویه ضد رقابتی داده و اسنپ را موظف کرده تا از افزایش نرخ کمیسیون در سرویس اکوپلاس خودداری کند.

علاوه بر این، شورای رقابت به موجب بند ۴ ماده ۶۱ قانون مذکور، تصمیم به اطلاع‌رسانی عمومی این حکم در راستای شفاف‌سازی بازار و آگاه‌سازی ذی‌نفعان گرفته است.

گفتنی است رأی صادره به‌صورت حضوری ابلاغ شده و ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، قابل اعتراض در هیئت تجدیدنظر موضوع ماده ۶۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ خواهد بود.

متن کامل مصوبه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *