رپرتاژ

برای مشتری سازی چه اقداماتی انجام دهیم؟

لیمو HR

برای مشتری سازی چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای مشتری سازی چه اقداماتی انجام دهیم؟ مشتری سازی به فرآیند یا تکنیک جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی گفته می‌شود. در این استراتژی نیازها و ترجیحات مشتریان در اولویت قرار می‌گیرد تا منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتریان و در نهایت موفقیت بلند کسب و کار شود. در این مطلب قرار است در خصوص اقدامات مهم در مشتری سازی صحبت کنیم و با یکی از افراد موفق در این حوزه یعنی آقای حامد خلیلی آشنا شویم.

مشتری سازی چیست؟

مشتری سازی از استراتژی‌های تجاری و فرآیندهای تخصصی است که برای درگیر کردن و نگهداری مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید انجام می‌گردد. این فرآیند شامل استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف همچون ارتباط مستقیم با مشتری، ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت، ارائه تخفیف‌های مناسبتی، ارائه خدمات پس از فروش عالی و موارد دیگر است. هدف از مشتری سازی بهبود رضایت مشتریان، افزایش فروش، گسترش کسب و کار، شهرت برند و حفظ موقعیت سازمانی است.

اهمیت مشتری سازی در سازمان و کسب و کارها

مشتری سازی برای هر سازمان و کسب و کاری حائز اهمیت است و از مهمترین مهارت‌ها برای افزایش فروش و درآمد محسوب می‌شود. با مشتری سازی، فروشندگان با مشتریان هدف به خوبی ارتباط برقرار کرده و فرصت‌های فروش بی‌شماری را ایجاد می‌کند. در واقع بدون این استراتژی امکان رشد و توسعه کسب و کار و رقابت با رقبا غیر ممکن است.

–         مشتری سازی به فروشندگان در شناسایی بازار هدف کمک کرده و آنها را با چالش‌ها، نیازها و دردسرهای آن به خوبی آشنا می‌کند.

–         با این استراتژی اعتماد و اعتبار فروشندگان نزد مشتریان افزایش پیدا می‌کند و ارزش محصولات یا خدمات به شکل بهتری نشان داده می‌شود.

–         با استراتژی مشتری سازی، مشتریان به مراحل بعدی فروش هدایت شده و به مشتریان دائمی تبدیل می‌شوند.

–         با جذب و حفظ مشتریان به افزایش فروش کمک شده و درآمد بیشتری را میتوان کسب کرد.

–         درک نیازها و خواسته‌های مشتریان منجر به شناسایی فرصت‌های جدید و توسعه محصولات و خدمات جدید می‌گردد.

–         مشتری سازی در تقویت تصویر مثبت برند و بهبود شهرت برند تاثیرگذار است.

–         وفادارسازی مشتریان با کاهش هزینه‌های بازاریابی همراه است.

اهمیت مشتری سازی در سازمان و کسب و کارها

 

چند استراتژی و تکنیک مناسب برای مشتری سازی

برای مشتری سازی به طور موثر باید از استراتژی‌ها و ابزارهای مناسب استفاده کرد. از جمله:

–         استفاده از پیامک، ایمیل، تلفن و حتی تماس‌های سرد جهت ایجاد مکالمات فروش

–         استفاده از شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و لینکدین جهت پیدا کردن مشتریان هدف و برقراری ارتباط با آنها

–         استفاده از اقتصاد رفتاری جهت درک رفتارها و انگیزه‌ها مشتریان و ارائه پیشنهادات مناسب

–         تولید محتوای مرتبط و ارزشمند به صورت ویدیو، اینفوگرافیک، وبلاگ و غیره

–         بازاریابی دیجیتالی به کمک بهینه‌سازی و سئوی سایت، کمپین‌های ایمیل، سوشیال مدیا و غیره

–         در دسترس بودن برای پاسخ به سوالات، حل مشکلات و پشتیبانی موثر از مشتریان

چند استراتژی و تکنیک مناسب برای مشتری سازی

مشاوره Prospecting یا مشتری سازی با حامد خلیلی

حامد خلیلی از بنیان‌گذاران اولین مرکز بیزینس مستری در ایران است و بیزینس مستری بیش از ۳۰۰ برند موفق را در کارنامه کاری خود دارد. آقای خلیلی مدیر و موسس آکادمی محتوا و متخصص مشتری سازی، خدمات مشتری سازی را به طور حرفه‌ای ارائه کرده و بهترین استراتژی‌ها را برای بهبود روابط سازمان‌ها با مشتریان ارائه می‌دهد. تکنیک‌ها و اصول ارائه شده توسط ایشان در ایجاد روابط قوی میان سازمان‌ها و مشتریان بسیار کمک کننده است و روابط وفادارانه را بهبود می‌بخشد.

جمع بندی

در این مطلب با یکی از تکنیک‌ها و استراتژی‌های تجاری مهم یعنی مشتری سازی آشنا شدیم. از آنجایی که مشتری سازی نقش موثری در شناسایی نیازهای بازار دارد و به ایجاد وفاداری مشتریان و افزایش درآمد کمک زیادی می‌کند، بهتر است از افراد متخصص در این حوزه نظیر آقای حامد خلیلی گرفته شود. متخصصان مشتری سازی با تحقیق و تحلیل بازار و اجرای بهترین استراتژی‌ها، روابط مشتریان با سازمان یا کسب و کار را تقویت کرده و به رشد و توسعه آن کمک می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان آکادمی حامد خلیلی در تماس باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *