
برای مشتری سازی چه اقداماتی انجام دهیم؟
برای مشتری سازی چه اقداماتی انجام دهیم؟ مشتری سازی به فرآیند یا تکنیک جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی گفته میشود. در این استراتژی نیازها و ترجیحات مشتریان در اولویت قرار میگیرد تا منجر به افزایش رضایت و وفاداری مشتریان و در نهایت موفقیت بلند کسب و کار شود. در این مطلب قرار است در خصوص اقدامات مهم در مشتری سازی صحبت کنیم و با یکی از افراد موفق در این حوزه یعنی آقای حامد خلیلی آشنا شویم.
مشتری سازی چیست؟
مشتری سازی از استراتژیهای تجاری و فرآیندهای تخصصی است که برای درگیر کردن و نگهداری مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید انجام میگردد. این فرآیند شامل استفاده از روشها و تکنیکهای مختلف همچون ارتباط مستقیم با مشتری، ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت، ارائه تخفیفهای مناسبتی، ارائه خدمات پس از فروش عالی و موارد دیگر است. هدف از مشتری سازی بهبود رضایت مشتریان، افزایش فروش، گسترش کسب و کار، شهرت برند و حفظ موقعیت سازمانی است.
اهمیت مشتری سازی در سازمان و کسب و کارها
مشتری سازی برای هر سازمان و کسب و کاری حائز اهمیت است و از مهمترین مهارتها برای افزایش فروش و درآمد محسوب میشود. با مشتری سازی، فروشندگان با مشتریان هدف به خوبی ارتباط برقرار کرده و فرصتهای فروش بیشماری را ایجاد میکند. در واقع بدون این استراتژی امکان رشد و توسعه کسب و کار و رقابت با رقبا غیر ممکن است.
– مشتری سازی به فروشندگان در شناسایی بازار هدف کمک کرده و آنها را با چالشها، نیازها و دردسرهای آن به خوبی آشنا میکند.
– با این استراتژی اعتماد و اعتبار فروشندگان نزد مشتریان افزایش پیدا میکند و ارزش محصولات یا خدمات به شکل بهتری نشان داده میشود.
– با استراتژی مشتری سازی، مشتریان به مراحل بعدی فروش هدایت شده و به مشتریان دائمی تبدیل میشوند.
– با جذب و حفظ مشتریان به افزایش فروش کمک شده و درآمد بیشتری را میتوان کسب کرد.
– درک نیازها و خواستههای مشتریان منجر به شناسایی فرصتهای جدید و توسعه محصولات و خدمات جدید میگردد.
– مشتری سازی در تقویت تصویر مثبت برند و بهبود شهرت برند تاثیرگذار است.
– وفادارسازی مشتریان با کاهش هزینههای بازاریابی همراه است.

چند استراتژی و تکنیک مناسب برای مشتری سازی
برای مشتری سازی به طور موثر باید از استراتژیها و ابزارهای مناسب استفاده کرد. از جمله:
– استفاده از پیامک، ایمیل، تلفن و حتی تماسهای سرد جهت ایجاد مکالمات فروش
– استفاده از شبکههای اجتماعی همچون اینستاگرام و لینکدین جهت پیدا کردن مشتریان هدف و برقراری ارتباط با آنها
– استفاده از اقتصاد رفتاری جهت درک رفتارها و انگیزهها مشتریان و ارائه پیشنهادات مناسب
– تولید محتوای مرتبط و ارزشمند به صورت ویدیو، اینفوگرافیک، وبلاگ و غیره
– بازاریابی دیجیتالی به کمک بهینهسازی و سئوی سایت، کمپینهای ایمیل، سوشیال مدیا و غیره
– در دسترس بودن برای پاسخ به سوالات، حل مشکلات و پشتیبانی موثر از مشتریان

مشاوره Prospecting یا مشتری سازی با حامد خلیلی
حامد خلیلی از بنیانگذاران اولین مرکز بیزینس مستری در ایران است و بیزینس مستری بیش از ۳۰۰ برند موفق را در کارنامه کاری خود دارد. آقای خلیلی مدیر و موسس آکادمی محتوا و متخصص مشتری سازی، خدمات مشتری سازی را به طور حرفهای ارائه کرده و بهترین استراتژیها را برای بهبود روابط سازمانها با مشتریان ارائه میدهد. تکنیکها و اصول ارائه شده توسط ایشان در ایجاد روابط قوی میان سازمانها و مشتریان بسیار کمک کننده است و روابط وفادارانه را بهبود میبخشد.
جمع بندی
در این مطلب با یکی از تکنیکها و استراتژیهای تجاری مهم یعنی مشتری سازی آشنا شدیم. از آنجایی که مشتری سازی نقش موثری در شناسایی نیازهای بازار دارد و به ایجاد وفاداری مشتریان و افزایش درآمد کمک زیادی میکند، بهتر است از افراد متخصص در این حوزه نظیر آقای حامد خلیلی گرفته شود. متخصصان مشتری سازی با تحقیق و تحلیل بازار و اجرای بهترین استراتژیها، روابط مشتریان با سازمان یا کسب و کار را تقویت کرده و به رشد و توسعه آن کمک میکنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان آکادمی حامد خلیلی در تماس باشید.



