ایده های استارتاپی

۵۰ استارتاپ ارزشمند جهان در سال ۲۰۱۸

گزارشی از بیزینس اینسایدر در رابطه با استارتاپ هایی که در سال 2018 ارزش زیادی به خود خواهند گرفت

در آغاز سال ۲۰۱۸ هستیم و طبق معمول، کارشناسان درباره‌ی انواع استارتاپ ها و روند پیشرفت آنها در سال جدید پیش‌بینی می‌کنند. آنها با درنظرگرفتن موقعیت‌های مختلف، پیش‌بینی می‌کنند کدام استارتاپ در دنیای فناوری در سال پیش رو، گوی سبقت را از رقبا خواهد ربود.

استارتاپ های باارزش سال ۲۰۱۸

بیزینس اینسایدر در گزارشی به نقل از متخصصان استارتاپ در شرکت‌های مختلف، استارتاپ هایی را که در سال ۲۰۱۸ ارزش زیادی به خود خواهند گرفت، مورد بررسی قرارداده است و ۵۰ تا از آنها را که طبق گفته آنها صعود قابل توجهی را تجربه خواهند کرد، فهرست کرده است. ما در رسانه‌ی اکوموتیو به بررسی و معرفی این ۵۰ استارتاپ پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید.

Nauto :  دَش‌کمرای هوش مصنوعی برای وسایل نقلیه

دَش‌کمرای هوش مصنوعی برای وسایل نقلیهچه کاری انجام می‌دهد؟

دَش‌کمرا نوعی دوربین مخصوص نصب در بخش مقابل راننده یا داخل و شیشه جلوی اتومبیل است که وقتی اتومبیل در حال حرکت است، این دوربین به‌طور پیوسته از راه جلوی اتومبیل تصویربرداری می‌کند. این استارتاپ، تولیدکننده‌ی یک دَش‌کمرای هوش مصنوعیِ تحت شبکه، مبتنی بر فناوری ابری است که خطرات تهدیدکننده‌ی رانندگان را تشخیص می‌دهد. این استارتاپ برای دریافت بازخورد در آخر سفر و آنالیز دلایل تصادفات امکانی فراهم کرده است.

چرا اهمیت دارد؟

در آینده‌ای نزدیک، رانندگی‌کردن به یک فعالیت بسیار مشارکتی و شبکه‌ای تبدیل می‌شود. در آینده ماشین‌هایی که در جاده‌ها رفت‌وآمد می‌کنند، از تجربیات دیگر ماشین‌ها بهره‌مند می‌شوند. استارتاپ Nauto به امنیت در حمل‌ونقل نگاهی نو دارد و در تلاش است با کمک هوش مصنوعی، تعریف جدیدی از شبکه‌ی حمل‌و‌نقل ارائه دهد.

Rigetti : استارتاپی با هدف توسعه‌ی رایانش کوانتومی

توسعه‌ی رایانش کوانتومیچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ به‌دنبال توسعه‌ی فناوری‌ای برای کمک به نسل جدیدی از کامپیوترهای قدرتمند است. این فناوری با نام رایانش کوانتومی شناخته می‌شود.

چرا اهمیت دارد؟

رایانش کوانتومی در حال تبدیل‌شدن به صنعتی بزرگ است و پیدایش کامپیوترهای کوانتومی بسیار قدرتمندی را به‌دنبال خواهد داشت. شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، گوگل و اینتل، در زمینه‌ی کامپیوترهای کوانتومی تجربیاتی کسب کرده‌اند؛ اما شرکت Rigetti Computing در این زمینه رویکرد منحصربه‌فردی دنبال می‌کند. این استارتاپ در حال تعریف و ساخت کسب‌وکاری جدید است تا چیپ‌های پردازش کوانتومی بسازد.

Pindrop : توقف کلاه‌برداری‌های صوتی

معرفی استارتاپ پیندروچه کاری انجام می‌دهد؟

مراکز تماس به‌منظور آنالیز صدای افراد و تشخیص تقلب، از پین‌دراپ استفاده می‌کنند. این استارتاپ همچنین می‌تواند تشخیص دهد یک صدا واقعی است یا با کامپیوتر ساخته شده است.

چرا اهمیت دارد؟

صدا، روشی برای تعامل با سیستم‌های کامپیوتری است که روز‌به‌روز بیش از قبل، فراگیر می‌شود. زمانی در خانه با فردی آشنا صحبت می‌کنیم، گاهی هم با یک سیستم آنلاین اتوماتیک تعامل داریم. تقلب‌هایی که در زمینه‌ی تقلید یا ساخت صدا صورت گرفته، مشکلات زیادی برای امنیت این سیستم‌ها ایجاد کرده است. با وجود چنین استارتاپی، کلاهبرداری‌های تلفنی تشخیص داده می‌شود و سالانه میلیون‌ها دلار در نهادهای اقتصادی صرفه‌جویی خواهد شد.

Relativity Space : راکت‌های چاپ سه‌بعدی

ساخت راکت‌های اتوماتیکچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ، در زمینه‌ی ساخت راکت‌های اتوماتیک فعالیت می‌کند و راکت‌های ارزان‌قیمتی برای کاهش هزینه‌های انتقال اشیا به فضا می‌سازد.

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ در تلاش است بزرگ‌ترین پرینتر سه‌بعدی دنیا را با کمترین سرمایه‌گذاری ممکن، راه‌اندازی کند. قرار است ماهواره‌های جدید و کوچکی طراحی شوند که هزینه‌ی ساخت و گسترش آنها، فقط درصدی از هزینه‌ی ساخت ماهواره‌های سنتی است. در زمینه‌ی موشک و پرتابه‌ها نیز چنین امری صادق است. به این ترتیب، این شرکت می‌تواند تأثیر شگرفی بر گسترش این صنعت داشته باشد.

Reflektive : بازخورد مداوم عملکرد کارمندان

 نرم‌افزار دریافت و ثبت گزارش و بازخورد عملکرد به کارکنانچه کاری انجام می‌دهد؟

رفلکتیو، نرم‌افزار دریافت و ثبت گزارش و بازخورد عملکرد به کارکنان است که می‌توان آن را با اپلیکیشن‌هایی مثل Outlook، Slack و Gmail ادغام‌ کرد.

چرا اهمیت دارد؟

این نرم‌افزار امکانی برای مدیران فراهم می‌کند که از اهداف و شیوه‌ی عملکرد کارکنان چک‌لیستی آنی داشته باشند و بتوانند درباره‌ی هرکدام از آنها، گزارش مستقیمی ارائه‌ دهند. برای کارکنان هم، این نرم‌افزار نوعی کارنامه‌ی درحال‌اجراست که آنها را هر لحظه از نحوه‌ی عملکردشان و میزان رضایت مدیران مطلع می‌کند.

MoveWith :  کلاس‌های جهانی تناسب‌ اندام در موبایل‌

نرم‌افزار شخصی تناسب اندامچه کاری انجام می‌دهد؟

این نرم‌افزار شخصی تناسب اندام ، تمرین‌های ورزشی از مربیان مشهور را در اختیارتان می‌گذارد. این برنامه شامل سه نوع کلاس‌ آموزشی است:

تمرینات جسمی، مثل دو، دوچرخه‌سواری و…؛

تمریناتی ذهنی، مثل یوگا ؛

تمریناتی برای روح، مثل مدیتیشن .

چرا اهمیت دارد؟

این نرم‌افزار، ماهیانه رشد صددرصدی دارد و هر آنچه برای دستیابی به سلامت خود نیاز دارید ، در اختیارتان می‌گذارد. تمرینات و توصیه‌های آن کاملا شخصی‌سازی‌شده و متناسب با سطح توانایی بدنی کاربران است. برنامه‌های مدیتیشن به‌منظور ایجاد تعادل در تمرینات فیزیکی، در برنامه گنجانده شده است. این نرم‌افزار، باشگاه مدرنی است که به خانه می‌برید و کاملا شخصی و سراسر دیجیتال است.

Zume Pizza : ربات پیتزاپز

ربات پیتزاپزچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ در آشپزخانه از ربات‌ها برای تهیه‌ی پیتزا استفاده می‌کند و سیستم‌های اتوماسیون برای ماشین‌های تحویل دارد که پیتزا را داغ داغ دست مشتریان می‌رساند. این استارتاپ، یک شرکت پیشگام در زمینه‌ی صنعت هوشمند تحویل غذاست.

چرا اهمیت دارد؟

ایده‌ی ساخت روبات پیتزاپز بسیار جالب است. هدف نهایی این استارتاپ تهیه‌ی غذاهای تازه با موادغذایی محلی و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه است و این کار را با ایجاد تحول در صنعت فست فود و سیستم‌های تحویل غذا انجام می‌دهد.

Earny : بازپرداخت اتوماتیک

earny بازپرداخت اتوماتیکچه کاری انجام می‌دهد؟

ارنی یک سرویس جست‌وجوی اتوماتیک بازپرداخت‌ها هنگام قیمت تخفیفی است. هم در پرداخت نقدی، هم در پرداخت با کارت اعتباری این سرویس کاربرد دارد.

چرا اهمیت دارد؟

ارنی به کاربران کمک می‌کند از سیاست‌های حفظ قیمت که فروشگاه‌های بزرگ و ارائه‌کنندگان کارت‌های اعتباری ارائه می‌دهند، به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. این استارتاپ، بدون دردسرهای تنظیم فرم‌های مربوط، بازپرداخت پول را به‌طور اتوماتیک انجام می‌دهد.

Ripple : استفاده از بلاک‌چین برای پرداخت‌ های بین‌المللی

معرفی اپلیکیشن ریپلچه کاری انجام می‌دهد؟

ریپل شبکه‌ای است که از بلاک‌چین، فناوری نهفته در بیت‌کوین، استفاده می‌کند تا بانک‌ها و سایر پرداخت‌کننده‌ها بتوانند پول را در بستری امن، از طریق یک واسطه، مستقیم به هرکسی دیگر در سراسر دنیا منتقل کنند. مدیرعامل این شرکت، برد گارلینگ‌هاوس، از مدیران سابق شرکت‌های AOL و یاهوست.

چرا اهمیت دارد؟

امروزه روند روبه‌رشد استارتاپ‌های مبتنی بر بلاک‌چین را شاهدیم و این رشد روزافزون دلیل محکمی دارد. استفاده از این سیستم‌ها بسیار راحت است، امنیت شما را حفظ می‌کنند و به‌زودی مرکز توجه سایر استارتاپ‌ها قرار خواهند گرفت.

Duo Security : امن‌تر کردن پسوردها

نرم افزار امن کردن پسوردچه کاری انجام می‌دهد؟

این سرویس ابری، سرویس‌های مدیریت پسورد ارائه می‌کند و پیش از اینکه به شبکه‌ی شرکت متصل شود، از سلامت و بدون ویروس بودن دیوایس‌های شما مطمئن می‌شود.

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ اخیرا ارزشی بیش از یک‌میلیارد دلار پیدا کرده است. اولین بار سه سال پیش روی این استارتاپ سرمایه‌گذاری شد. این شرکت به‌سرعت در حال پیشرفت است و در زمینه‌های مختلف مثل مراقبت شخصی، فناوری و سایر بسترها، توانسته است جایگاه ارزشمندی به‌دست آورد. افراد سرشناسی از شرکت‌های بزرگی مثل فیس‌بوک در این مجموعه کار می‌کنند.

Signal Sciences : کمک به همکاری توسعه‌دهندگان و تیم‌های امنیتی با یکدیگر

 ارتباط بهتر میان توسعه‌دهندگان و تیم‌های امنیتیچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارت‌آپ‌ به برقراری ارتباط بهتر میان توسعه‌دهندگان و تیم‌های امنیتی کمک می‌کند. هدف این کمک، حفاظت از امنیت وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هاست.

چرا اهمیت دارد؟

تیم این استارت‌آپ‌ از اتسی برخاسته است. آنها در اتسی نقاط ضعف را پیدا کردند و به‌دنبال راهی برای رفع آنها گشتند. سیگنال ساینسس مشخص می‌‌کند کدام بخش‌های اپلیکیشن‌ها مورد هدف قرار می‌گیرند؛ سپس به امنیت بیشتر این بخش‌های آسیب‌پذیر کمک می‌کند. این استارت‌آپ‌ یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری در حال ظهور در لس‌آنجلس است و بدون شک در سال ۲۰۱۸ خبرهای خوبی از آن خواهیم شنید.

Hudl : آنالیز حرفه‌ای برای ورزشکاران در همه‌ی سطوح

Hudl آنالیز حرفه ای برای ورزشکاران

چه کاری انجام می‌دهد؟

این نرم‌افزارِ آنالیز عملکرد، برای ورزش‌کاران و مربیان در همه‌ی سطوح تهیه شده است. ورزش‌کاران، ویدیوهای خود را برای بررسی دقیق و تحلیلی، آپلود می‌کنند.

چرا اهمیت دارد؟

نسخه‌ی اولیه‌ی این محصول را عده‌ای که به‌عنوان دستیار در تیم فوتبال هاسکرز فعالیت می‌کردند، در نبراسکا ساختند. امروز، بیش از ۶میلیون ورزشکار و ۱۵۰هزار تیم در ۳۰ رشته‌ی ورزشی از لیگ‌های کوچک گرفته تا سازمان‌های بزرگ و مطرح مثل تیم‌های منچستریونایتد و تیم بسکتبال آمریکا از پلتفرم Hudl استفاده می‌کنند.

JustWorks : منابع انسانی بهتر برای کسب‌وکارهای کوچک

اپلیکیشن JustWorks چیستچه کاری انجام می‌دهد؟

این نرم‌افزار، وظایف مربوط به تأمین و مدیریت منابع انسانی را مدیریت می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

JustWorks، رویکردی مدرن و هوشمند به مدل‌های کسب‌وکار سنتی در زمینه‌ی کارفرمایی حرفه‌ای است. این استارت‌آپ‌ کسب‌وکارهای کوچک را به هم پیوند می‌دهد تا به آنها برای دراختیارگرفتن شرکت‌های بزرگ قدرت خرید بیشتر بدهد؛ همچنین پیچیدگی‌های پشت پرده را حذف می‌کند و بر مزایایی متمرکز است که برای شرکت‌های نوپا اهمیت بیشتری دارد.

Deepmap : نقشه‌های خاص برای خودروهای خودران

اپلیکیشن deepmapچه کاری انجام می‌دهد؟

در آینده‌ای نزدیک، همه‌ی ماشین‌ها خودران می‌شوند؛ اما قبل از آن باید بدانند از کدام طرف بروند. دیپ‌مپ نقشه‌های باکیفیت در اختیار وسایل نقلیه‌ی خودران قرار می‌دهد و از حسگرهای آن‌بُرد برای دیدن مسیر و تشخیص موانع اطراف استفاده می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

خودروهای خودران با همه‌ی مدل‌های سیستم نقشه‌پردازی کار نمی‌کنند. این وسایل به درک چندبعدی و باکیفیت از موقعیت جغرافیایی خود احتیاج دارند تا در امنیت کامل، مسیر خود را پیدا کنند؛ ازاین‌رو، وجود سیستم‌های نقشه‌برداری دقیق و هوشمند برای این وسایل، حیاتی است. تیمی موفق از گوگل ارث، گوگل مپس، اپل مپس و بایدو مپس، دیپ‌مپ را تأسیس کرده‌اند.

Remix : حمل‌ونقل عمومی بهتر

 remix حمل و نقل عمومی بهترچه کاری انجام می‌دهد؟

ریمیکس به برنامه‌ریزان شهری کمک می‌کند سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی بهتری طراحی کنند. آنها از این طریق می‌توانند برای مسیرها برنامه ریزی کنند و هزینه‌ها و تأثیرات جغرافیایی برنامه‌هایشان را بررسی کنند.

چرا اهمیت دارد؟

ریمیکس در حال ساخت پلتفرمی برای برنامه‌ریزی شهری است که با کمک آن، طراحان می‌توانند نقشه‌های حمل‌ونقل عمومی را تصویرسازی کنند. ریمیکس یک نمونه‌ی عالی از شرکت‌های فناوری است که با هدف تأثیرات مثبت بر برنامه‌ریزی و طراحی شهری فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر کمک به برنامه‌ریزی شهری، کسب‌وکاری روبه‌رشد و پایدار است که بدون شک در سال ۲۰۱۸ به موفقیت‌های بزرگی خواهد رسید.

Smash.gg : کمک به برگزارکنندگان ورزش‌های الکترونیکی و برنامه‌ریزی برای اجرای تورنمنت‌ها و رویدادها

اپلیکیشن smashچه کاری انجام می‌دهد؟

نرم‌افزاری است که به برگزارکنندگان ورزش‌های الکترونیکی کمک می‌کند رویدادها و تورنمنت‌های مدنظر را هرچه بهتر برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

چرا اهمیت دارد؟

ورزش‌های الکترونیکی یا eSports به یک صنعت ۵۰۰ میلیون‌دلاری تبدیل شده و رویدادهای بزرگ ورزشی، مثل سوپربول یا قهرمانی ان‌بی‌ای را پشت سر گذاشته است. این رویدادها میلیاردها بازیکن از سراسر دنیا دارند. با وجود این گسترش، برگزارکنندگان هنوز از ابزارهایی مثل خودکار و کاغذ و روش‌های سنتی برای برگزاری آن استفاده می‌کنند. نرم‌افزار Smash.gg به این برگزارکنندگان، ابزارهای نرم‌افزاری سودمندی می‌دهد که مناسب این صنعت روبه‌رشد است.

Dia&Co : مد برای زنان سایزبزرگ

سرویس خرید آنلاین لباس و زیورآلاتچه کاری انجام می‌دهد؟

استارتاپ Dia&Co یک سرویس خرید آنلاین لباس و زیورآلات برای زنانی است که لباس سایزبزرگ می‌پوشند.

چرا اهمیت دارد؟

این استارت‌آپ‌ یکی از بهترین نمونه‌های برند پایدار است که توانسته نیاز مشتریان خود را به‌خوبی درک کند و برای رفع آنها، چاره‌ای بیندیشد. لباس‌های سایزبزرگ تابه‌حال زیر سایه‌ی برندهای محبوب مد قرار گرفته و کمتر به آن توجه شده است، درصورتی‌که نیاز زیاد و دائمی در بازار برای آنها وجود دارد و کسب‌وکاری پایدار است.

Narvar : نرم‌افزار تجارت الکترونیکی برای کنترل مراحل بعد از فروش

معرفی استارتاپ narvarچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارت‌آپ‌، نرم‌افزار رهگیری و بازگشت سفارشات است که بیش از ۴۰۰ سایت تجارت الکترونیک برتر از آن استفاده می‌کنند که شامل ۱۰۰ خرده‌فروشی و ۲۵۰میلیون مشتری در سال هستند.

چرا اهمیت دارد؟

آمازون، در دنیا گوی رقابت در زمینه‌ی فروش آنلاین را از سایرین ربوده است؛ به همین دلیل خرده فروشی‌های سنتی باید برای پیروزی در این بازار، استراتژی‌های ارتباط با مشتری را ارتقا بخشند. این برقراری ارتباط از ایمیل و تلفن حالا به پیام‌رسانی تبدیل شده است. استارت‌آپ‌ Narvar کانال‌های ارتباط موثرتر و سریع‌تری برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند.

Molekule : ازبین‌بردن آلودگی‌ها با نانوتکنولوژی

استارتاپ تصفیه کننده هواچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارت‌آپ‌، تصفیه‌کننده‌ی هوایی تولید می‌کند که از فناوری نانو بهره‌مند است. این فناوری، آلودگی‌ها را در سطح مولکولی از بین می‌برد.

چرا اهمیت دارد؟

برخلاف سیستم‌های سنتی که تلاش می‌کنند جلوی پخش عوامل ناسالم را بگیرند، این سیستم جدید، این عوامل را به‌جای مسدودکردن، نابود می‌کند. با آلوده‌تر شدن هوا، ده‌هامیلیون نفر از بیماری‌هایی چون آسم و آلرژی‌های شدید رنج می‌برند. ماندن در خانه، روش صحیحی برای مقابله با آلودگی هوا نیست؛ چون هوای داخل محیط‌های بسته، پنج‌برابر آلوده‌تر از بیرون است. به‌نظر می‌رسد این شرکت اولین شرکتی باشد که برای این مشکل، راه‌حلی پیدا کرده است.

Handshake : لینکدینی برای دانشجویان

لینکدین برای دانشجویانچه کاری انجام می‌دهد؟

هندشیک یک شبکه‌ی استخدام و کاریابی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است.

چرا اهمیت دارد؟

گسترش این استارت‌آپ‌ در بازار دانشگاهی، بسیار جلب‌توجه کرده است. این استارت‌آپ‌ اکنون پلتفرم استخدامی است که رکورد بیش از ۴۵۰ دانشگاه، ۶میلیون دانشجو و صدهاهزار کارفرما را ثبت کرده است.

Roblox : دنیای بازی‌ای محصول دست بچه‌ها و برای بچه‌ها

سایت بازی آنلاین برای بچه ها

چه کاری انجام می‌دهد؟

رابلاکس یک بازی آنلاین برای بچه‌هاست که در ماه بیش از ۶۴میلیون کاربر فعال جذب می‌کند. بچه‌ها از این پلتفرم برای ساخت دنیایی سه‌‌بعدی بهره می‌برند و در این دنیای ساختگی با یکدیگر بازی می‌کنند.

چرا اهمیت دارد؟

چندین سال پیش وقتی درباره‌ی محبوب‌ترین بازی ویدیویی برای کودکان پرس‌وجو می‌کردید، بدون شک به نام ماین‌کرافت می‌رسیدید. امروزه اگر همین تحقیق را انجام دهید، به یک نام می‌رسید: رابلاکس. این بازی نه‌تنها به‌طرز شگفت‌آوری محبوب است، بلکه روز‌به‌روز بیش از گذشته رشد می‌کند. رابلاکس، بزرگ‌ترین پلتفرم بازی آنلاین ساخته‌شده توسط کاربر است که از طریق آن بیش از ۲۹میلیون بازی ساخته شده است و بیش از ۶۴میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

Lola : برندی جذاب برای محصولات زنانه

سرویس اشتراک گذاری لباس زنانهچه کاری انجام می‌دهد؟

لولا یک سرویس اشتراک محصولات صددرصد کتان ارگانیک زنانه است که مستقیما به منزل مشتریان ارسال می‌شود.

چرا اهمیت دارد؟

از دلایل جذابیت و اهمیت این استارتاپ می‌توان به این نکته اشاره کرد که فقط مرتبط با محصولات بهداشتی زنانه است.

Function of Beauty : شامپوی شخصی

خرید شامپوی شخصیچه کاری انجام می‌دهد؟

این شرکت با استفاده‌ از الگوریتم‌های ماشینی، شامپوهای اختصاصی و شخصی‌سازی‌شده متناسب با علایق مشتریان و جنس موی آنها تولید می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

ایده‌ی این استارتاپ بسیار شایان توجه و منحصربه‌فرد است: تهیه‌ی شامپو یا نرم‌کننده‌ی خاص با فرمولاسیون منحصربه‌فرد برای هر مشتری. به‌غیر از ایده، نحوه‌ی اجرای آن است که باعث شده این استارتاپ به موفقیتی بزرگ دست پیدا کند. روی هر بطری شامپو، نام خریدار درج شده است که آن را به یک محصول کاملا اختصاصی تبدیل می‌کند.

Citizen : اطلاع‌دادن موقعیت‌های اضطراری به افراد عادی

اپلیکیشن citizenچه کاری انجام می‌دهد؟

سیتیزن یک اپلیکیشن است که موقعیت‌های اضطراری حوالی شما را در همان لحظه به اطلاع‌تان می‌رساند. این اپلیکیشن قبلا Vigilante نام داشت؛ اما بعد از شروع‌به‌کاری جنجالی و درعین‌حال محبوب، تغییر نام داد؛ چون نام قبلی نمی‌توانست منعکس‌کننده‌ی هدف اپلیکیشن باشد که این هدف، تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم بود.

چرا اهمیت دارد؟

امروزه اطلاعات ارزشمندی اطراف ما ردوبدل می‌شود که می‌تواند تأثیر مستقیم بر امنیت ما داشته باشد؛ اما تعداد کمی از مردم، توانایی دسترسی به این اطلاعات را دارند. سیتیزن با استفاده از نوتیفیکیشن‌های لحظه‌ای و انتشار اخبار حوادث پیرامون‌تان، به شما کمک می‌کند ایمن بمانید. این اپ یکی از معدود اپلیکیشن‌هایی که هر کسی باید در گوشی خود داشته باشد.

Aurora Innovation : نوابغ ماشین‌های خودران، سفر خود را آغاز می‌کنند

معرفی اپلیکیشن Aurora Innovationچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ، یک استارتاپ سرّی است که کهنه‌کاران وسایل نقلیه‌ی خودران از شرکت‌های بزرگی مثل گوگل، تسلا و اوبر آن را پایه‌گذاری کرده‌اند. این استارتاپ اخیرا مجوزهای لازم برای تست‌کردن خودروهای خودران در جاده‌های کالیفرنیا را دریافت کرده است.

چرا اهمیت دارد؟

اتومبیل‌های خودران می‌توانند تحول اقتصادی عظیمی ایجاد کنند. امروزه، حمل‌ونقل عمومی ۱۰درصد از تولید ناخالص داخلی است و تأثیر مستقیمی بر ۵۰درصد تولید ناخالص داخلی دارد. گروه‌های مستعد و مبتکر زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و گروه Aurora، یکی از بهترین‌هاست.

Knotel : رقابت با WeWork

استارتاپ knotelچه کاری انجام می‌دهد؟

Knotel یکی از رقبای استارتاپ WeWork است که فضای لازم برای دفاتر همکاری را فراهم می‌کند. ویژگی این استارتاپ جدید، انعطاف‌پذیری متناسب با کرایه‌هاست. این استارتاپ در حال رشدِ روزافزون است و امروزه وسعتی بیش از ۵۰۰هزار فوت مربع را در منهتن، بروکلین و سان‌فرانسیسکو کنترل می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

Knotel تجربه‌ای جدید برای مدیران کسب‌وکارهاست که به‌دنبال دفاتر کاری براساس تقاضا و کرایه‌های انعطاف‌پذیر هستند. صنعت تأمین املاک و مستغلات شرکتی، تابه‌حال متناسب با نیاز استارتاپ‌های امروزه، توسعه پیدا نکرده و خلاقیت لازم را نداشته است.

Guild Education : مدرک دانشگاهی برای کارمندان

استارتاپ guildeducationچه کاری انجام می‌دهد؟

این شرکت به کارفرمایان بزرگی مثل Chipotle ،Taco Bell و DaVita کمک می‌کند امکان تحصیلات دانشگاهی و بازپرداخت شهریه را برای کارمندان‌شان فراهم کنند.

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ در تلاش است با کمک کارفرمایان بزرگ دنیا برای ۶۴میلیون کارمندی که مدرک دانشگاهی ندارند، امکان تحصیل فراهم شود. این استارتاپ نمونه‌ای از استارتاپ‌های خلاق و ارزشمندی است که به‌دنبال تربیت افراد برای آینده‌ی بهتر است.

Periscope Data : اعطای توانمندی‌های بیشتر به تحلیلگران داده

معرفی استارتاپ periscopedataچه کاری انجام می‌دهد؟

این ابزار تحلیل داده به تحلیگران کمک می‌کند به‌راحتی با آمار و ارقام و اطلاعات کار کنند و اطلاعات مربوطه را از آنها استخراج کنند.

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ به تحلیگران کسب‌وکار و دانشمندان دیتا توانایی فوق‌العاده‌ای برای دسترسی سریع به داده‌ها و آمار مربوط می‌دهد. تیم تشکیل‌دهنده‌ی این استارتاپ، از کارکنان سابق گوگل هستند.

Carta : خرید شفاف سهام

معرفی استارتاپ cartaچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ، یک کارگزار انتقال سهام است که وظیفه‌ی مدیریت حقوق صاحبان سهام شرکت‌های خصوصی را بر عهده دارد. این استارتاپ، گواهی‌های کاغذی خریدوفروش سهام و ضمانت‌ها و اسناد مرتبط را دیجیتالی می‌کند؛ به این ترتیب مشتریان می‌توانند به‌راحتی سهام‌ها را ردیابی کنند و متوجه شوند چه کسی، چه سهامی در یک استارتاپ دارد.

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ، مالکیت و حقوق صاحبان سهام را برای همه‌ ساده‌تر می‌کند. این کار تا پیش از این، بسیار پیچیده و به‌سختی مفهوم بود.

Toast : نرم‌افزار مدیریت رستوران

معرفی استارتاپ toasttabچه کاری انجام می‌دهد؟

تُست یک اپلیکیشن موبایل برای رستوران‌هاست که همه‌ی کارهای رستوران را مدیریت می‌کند، از سفارش‌‌‌گرفتن از مشتریان گرفته تا سفارش موادغذایی اولیه و برنامه‌های وفاداری مشتریان .

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ به‌سرعت رشد می‌کند و بسیار از آن استقبال شده است. درحال‌حاضر هزاران رستوران از این محصول عالی استفاده می‌کنند.

Wag : اپلیکیشنی برای به‌گردش‌بردن سگ‌ها

معرفی استارتاپ Wagچه کاری انجام می‌دهد؟

این اپلیکیشن به صاحبان سگ‌ها این فرصت را می‌دهد افرادی مطمئن و مجوزدار برای به‌گردش‌بردن سگ‌هایشان پیدا کنند.

چرا اهمیت دارد؟

در نگاه اول، این ایده شاید احمقانه به‌نظر برسد؛ ولی میلیون‌ها نفر در آمریکا در خانه سگ نگه می‌دارند. این افراد باید زمانی را برای گردش‌بردن سگ‌ها در نظر بگیرند، در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شوند و وقتی زمان کافی برای این کار نداشته باشند، این اپلیکیشن به کارشان می‌آید.

uBiome : ساخت بزرگ‌ترین دیتابیس میکروبی در دنیا

معرفی استارتاپ ubiomeچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ برای ساخت بزرگ‌ترین دیتابیس میکروبی دنیا تلاش می‌کند. میکروب‌ها باکتری‌هایی هستند که در بدن ما زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها مفید‌ند و به حفظ سلامت بدن‌مان کمک می‌کنند. این استارتاپ از این دیتابیس برای ارائه‌ی تست‌های پزشکی و سایر موارد مرتبط با ویروس‌ها و باکتری‌ها استفاده می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

آزمایش‌های uBiome اطلاعاتی را درباره‌ی بیماران ارائه می‌کند که در سایر آزمایش‌های عادی امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. فعالیت این شرکت می‌تواند در صنعت پزشکی، موادغذایی، آرایشی و بهداشتی و کشاورزی تحولی بزرگ محسوب شود. تعدادی از بهترین دانشمندان این حوزه، در این استارتاپ فعالیت دارند.

Celmatix : اطلاعات پزشکی شخصی‌سازی‌شده برای زنان

معرفی استارتاپ celmatixچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ با استفاده از بیگ دیتا و ژنومیک، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده درباره‌ی سلامت باروری زنان در اختیار آنها می‌گذارد. در ماه ژانویه، این استارتاپ برای اولین بار نمایش ژنتیک را برای نشانه‌هایی که ممکن است مانع بارداری شوند ، راه‌اندازی کرد.

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ به‌دنبال حل یکی از مشکلات بزرگ در زمینه‌ی باروری زنان است که این مشکل، دراختیارنداشتن و نبود اطلاعات شخصی‌سازی‌شده درباره‌ی وضعیت سلامت باروری زنان است.

ServiceTitan : نرم‌افزاری برای متخصصان خدمات منزل

معرفی استارتاپ servicetitanچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ یک نرم‌افزار موبایل مبتنی بر فضای ابری برای کسب‌وکارهایی ساخته است که در زمینه‌ی خدمات ساختمانی شامل لوله‌کشی، تهویه‌ی مطبوع و برق‌کاری فعالیت می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

شرکت‌هایی مثل این شرکت، کارگرانی را نشانه گرفته است که کارشان را به‌طور انفرادی و خارج از دفاتر مرتبط انجام می‌دهند. این کارگران تقریبا ۶۰درصد نیروی کار مرتبط با خدمات ساختمانی را تشکیل می‌دهند، در نتیجه ارائه‌ی نرم‌افزاری برای ساماندهی و دسترسی به این افراد، می‌تواند تحولی در ارائه‌ی خدمات مرتبط باشد.

Crew : اپلیکیشنی برای کارگران ساعتی

معرفی استارتاپ crewچه کاری انجام می‌دهد؟

این اپلیکیشن برای کارگران ساعتی است که بخش زیادی از نیروی کار را تشکیل می‌دهند و راه ارتباطی و آدرس ایمیل ندارند.

چرا اهمیت دارد؟

Crew، پلتفرمی برای پیام‌رسانی و برقراری ارتباط برای کارگران ساعتی و آزاد است که معمولا در این صنعت نادیده گرفته می‌شوند. امکانات این اپلیکیشن شبیه به نرم‌افزارهای پیام‌رسان است، با این تفاوت که امکانات دیگری مثل بخشی برای برنامه‌ریزی و امکان جابه‌جایی شیفت دارد.

Vayyar : تبدیل گوشی هوشمند به دیوایس تصویربرداری سه‌بعدی

معرفی استارتاپ vayyarچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ، سنسورهای تصویربرداری سه‌بعدی می‌سازد که می‌تواند درون اشیا، مایعات و متریال‌های گوناگون را ثبت کند. از این فناوری در آزمایش‌های غربالگری سرطان سینه ، تشخیص نشت آب، کنترل سلامت غذا و نمونه‌های مشابه، استفاده می‌شود.

چرا اهمیت دارد؟

سنسورهای Vayyar می‌تواند هر گوشی یا تبلت را به یک سیستم تصویربرداری سه‌بعدی کامل تبدیل کند. این سنسورها به‌آسانی و باسرعت، اشیا را آنالیز می‌کنند و تغییرات و تحرکات آنها را ردیابی می‌کنند.

Keybase : اپلیکیشن رایگان برای رمزگذاری ارتباطات

معرفی استارتاپ keybaseچه کاری انجام می‌دهد؟

Keybase یک اپلیکیشن رایگان است که به افراد اجازه می‌دهد پیام‌ها، چت‌ها و فایل‌های ارسالی خود را از طریق موبایل و کامپیوتر رمزگذاری کنند.

چرا اهمیت دارد؟

یک نرم‌افزار پیام‌رسان مثل Slack را تصور کنید که کاملا خصوصی و رمزگذاری‌شده است. این استارتاپ با هدف فراهم‌کردن فناوری‌های رمزگذاری‌شده برای همه‌ی افراد در دنیای امروزی، فعالیت می‌کند.

Mira : محتوای واقعیت افزوده ایجادشده به‌دست اسمارت‌فون

معرفی استارتاپ mirarealityچه کاری انجام می‌دهد؟

این شرکت در حال ساخت هدست واقعیت مجازی است که با کمک آن و با گوشی هوشمند خود می‌توانید تصاویر هولوگرافیک دنیای واقعی را ببینید و با آنها تعامل داشته باشید.

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ در حال توسعه‌ی هدستی ارزان است که از اپلیکیشن اسمارت‌فون برای ایجاد محتوای واقعیت مجازی باکیفیت استفاده می‌کند.

Omni : نگهداری و اجاره‌ی وسایلی که دیگر استفاده نمی‌کنید

معرفی استارتاپ beomniچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ فضایی برای شما ایجاد می‌کند که از طریق آن می‌توانید وسایل دیگران را کرایه کنید یا وسایل و متعلقات خود را که دیگر استفاده نمی‌کنید، اجاره دهید یا بفروشید.

چرا اهمیت دارد؟

شرکت‌های زیادی وجود دارند که برای پیداکردن راه‌حلی برای نگهداری وسایل بی‌استفاده تلاش می‌کنند؛ اما این استارتاپ، موقعیتی فراهم کرده است که از طریق آن می‌توانید این وسایل و متعلقات را از دیگران قرض بگیرید یا به آنها کرایه دهید.

Zebra Medical Vision : اسکن پزشکی هوش مصنوعی در فضای ابری

zebra-med اسکن پزشکی هوش مصنوعی چه کاری انجام می‌دهد؟

زبرا از هوش مصنوعی برای اسکن تصویری پزشکی استفاده می‌کند و کمک می‌کند هر تصویر را با جزئیات کامل بررسی کنید؛ حتی جزئیات کوچکی که ممکن است از آنها غافل شوید. ویژگی دیگری که دارد، هزینه‌ی بسیار کم به‌ازای هر اسکن است.

چرا اهمیت دارد؟

زبرا به رادیولوژیست‌ها کمک می‌کند با کمک هوش مصنوعی وظایف خود را بهتر از قبل به انجام برسانند.

OverOps : ارائه‌ی پاسخ مستقیم به برنامه‌نویسان

معرفی استارتاپ overopsچه کاری انجام می‌دهد؟

اورآپس به توسعه‌دهندگان می‌گوید چه‌موقع و چرا کدهای آنها با شکست مواجه می‌شود و از این طریق به آنها کمک می‌کند عیب‌ها را بیابند و مشکلات را برای بررسی بیشتر الویت‌بندی کنند.

چرا اهمیت دارد؟

با وجود اورآپس، شرکت‌ها می‌توانند با سرعت و اطمینان بیشتری محصولات خود را عرضه کنند و توسعه‌دهندگان وقت خود را برای کدنویسی و عرضه‌ی محصولات بهتر صرف کنند، به‌جای اینکه زمان‌شان برای پیداکردن مشکلات و حل آنها تلف شود.

Coda : ساخت نوع جدیدی از اسناد

معرفی استارتاپ codaچه کاری انجام می‌دهد؟

گروهی از کارکنان سابق یوتیوب، مایکروسافت و گوگل، این استارتاپ را راه‌اندازی کرده‌اند. آنها در حال ساخت نوع جدیدی از اسناد هستند که انعطاف‌پذیری فایل‌های ورد، قدرت فایل‌های صفحه‌ی گسترده و کاربرد اپلیکیشن را با هم ترکیب کرده است.

چرا اهمیت دارد؟

ابزارهای بهره وری ، روز‌به‌روز در حال گسترش است؛ ولی ما هنوز بیشتر کارهای خود را با همان فناوری‌ای انجام می‌دهیم که دو دهه‌ی پیش هم رواج داشت. در عصر شبکه، به ابزارهایی نیاز داریم که باز و مبتنی بر همکاری باشند. کدا یکی از این ابزارهاست که به گروه‌ها امکان می‌دهد از طریق آن، اسنادی به قدرتمندی یک اپلیکیشن ایجاد کنند.

Sigma Computing : چارت‌های زیبا بدون کدنویسی

معرفی استارتاپ sigma computingچه کاری انجام می‌دهد؟

سیگما به کاربران اجازه می‌دهد دیتابیس‌های بزرگ را که در فضای ابری میزبانی می‌شوند، به‌راحتی تحلیل کنند، نمودارها و جداول مربوط به آن را بسازند و اطلاعات را در قالب نمودار نشان دهند. همه‌ی این کارها بدون برنامه‌نویسی و به‌راحتی انجام می‌شود.

چرا اهمیت دارد؟

درحال‌حاضر اطلاعات بسیار زیادی در فضای ابری بارگذاری می‌شوند. این روند، به‌سرعت در حال پیشرفت است و پیشرفت سریع آن، به این معناست که به رویکردهای جدیدی برای تصویرسازی و تحلیل این داده‌ها نیاز داریم. محصول ارائه‌شده‌ی سیگما، بسیار جالب‌توجه است و جای پیشرفت فراوانی دارد.

Discord : ابزاری برای گفت‌وگوی گیمرها

معرفی استارتاپ discordچه کاری انجام می‌دهد؟

این ابزار همه‌کاره‌ی چت صوتی و تصویری و متنی برای گیمرها طراحی شده است. این اپ، رایگان و امن است و در کامپیوترهای دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند کار می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

این ابزار یکی از محصولاتی است که رشدی بسیار سریع دارد. این اپلیکیشن بیش از ۴۵میلیون کاربر ثبت‌نام‌کرده دارد که روزانه ۲۰۰میلیون پیام می‌فرستند. هر روز، ۹میلیون نفر از دیسکورد استفاده می‌کنند و هر هفته ۱میلیون و ۱۰۰هزار نفر به کاربران جدید آن اضافه می‌شود. امروزه هر گیمری درباره‌ی دیسکورد شنیده است.

دیسکورد ابزاری برای چت تصویری و صوتی برای گیمرهاست. گیمرها برای برقراری ارتباط با یکدیگر این روش را انتخاب کرده‌اند.

Gladly : نرم‌افزار هوشمند خدمات مشتری

معرفی استارتاپ gladlyچه کاری انجام می‌دهد؟

گلدلی یک نرم‌افزار خدمات مشتری است که مشتریان را از طریق صدا، ایمیل، اس‌ام‌اس، چت و شبکه‌های اجتماعی شناسایی می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

گلدلی با کنارهم‌قراردادن تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها، اس‌ام‌اس‌ها، پیام‌های فیس‌بوک و سایر ابزارهای ارتباطی، تاریخچه‌ی کاملی از ارتباط با یک مشتری را تهیه می‌کند. امسال، گلدلی توانست توجه جت‌بلو را به‌عنوان مشتری جلب کند. هدف از این همکاری، بهبود اوضاع یکی از بدترین بخش‌های سفر، یعنی خدمات مشتریان ایرلاین‌هاست.

Frame.IO : همکاری ویدیویی در محیط خصوصی قبل از ارسال

معرفی استارتاپ frame.ioچه کاری انجام می‌دهد؟

این استارتاپ برای شرکت‌ها امکانی برای آپلود ویدیوها و مدیاهای درحال‌ساخت در محیطی خصوصی فراهم می‌کند؛ به این ترتیب اعضای تیم و مشتریان می‌توانند با هم برای ساخت آنها همکاری کنند.

چرا اهمیت دارد؟

این استارتاپ برای همکاری و مشارکت در ساخت و ویرایش ویدیو موقعیتی فراهم می‌کند. ازآنجاکه ویدیوها بخش مهمی از گوشی‌ها و دیوایس‌های ما را به خود اختصاص می‌دهند، ایجاد یک فضای کاری مبتنی بر همکاری، ضروری به‌نظر می‌‌رسد.

Kryon Systems : نیروی کار برای ربات‌های نرم‌افزاری

معرفی استارتاپ kryon systemsچه کاری انجام می‌دهد؟

این سیستم ربات‌های نرم‌افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه می‌کند که کارهای آنلاین و مبتنی بر نرم‌افزار را به‌طور اتوماتیک انجام می‌دهند.

چرا اهمیت دارد؟

این راه‌حل منحصربه‌فرد، تعامل بین انسان و نیروی کار مجازی را موثرتر می‌کند. اتوماسیون سازمانی، بازاری بسیار بزرگ و روبه‌رشد است و به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸، شرکت Kryon Systems به شکوفایی آن کمک شایانی کند.

Secret Double Octopus : زندگی بدون پسورد

معرفی استارتاپ double octopusچه کاری انجام می‌دهد؟

این شرکت، نرم‌افزاری ارائه کرده است که امکان ورود امن به حساب‌های مختلف را بدون واردکردن پسورد، فراهم می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

سروکله‌زدن با پسوردها، فراموش‌کردن آنها، ایجاد پسوردهای امن و معضل هک‌شدن پسوردها همگی از مشکلاتی هستند که با وجود ایننرم‌افزار می‌توانید با آنها خداحافظی کنید.

Pymetrics : استفاده از علوم اعصاب برای استخدام افراد و اجتناب از تعصبات ناخودآگاه

معرفی استارتاپ pymetricsچه کاری انجام می‌دهد؟

اساتید هاروارد و MIT این شرکت را پایه‌گذاری کرده‌اند. این استارتاپ با کمک بازی‌های مرتبط با علوم اعصاب، به شرکت‌ها کمک می‌کند نیروهای موردنیاز خود را استخدام کنند و افراد مستعد و موثر را حفظ کنند. این ابزار، تعصبات ناخودآگاه را از پروسه‌ی انتخاب و استخدام کارکنان حذف می‌کند.

چرا اهمیت دارد؟

شرکت‌های سراسر دنیا امروزه به این حقیقت دست یافته‌اند که محیط‌های جامع، نتایج قوی‌تری کسب می‌کنند. پایمتریکس با استفاده از هوش مصنوعی، توانایی‌ها و شایستگی‌های افراد را می‌سنجد تا محیط کاری کامل و تشکیل‌شده از استعدادهای گوناگون را برای شرکت‌ها فراهم کند.

Accompany : تحویل اطلاعات غنی و به‌موقع درباره‌ی همکاران آتی

معرفی استارتاپ accompanyچه کاری انجام می‌دهد؟

رئیس سابق گوگل آنالیتیکس این استارتاپ را راه‌اندازی کرده است. این استارتاپ اطلاعات عمومی را جست‌وجو کرده و پروفایل بیش از ۳۰۰میلیون نفر را گردآوری می‌کند؛ سپس با کمک هوش مصنوعی، از فردی که در آن لحظه برای کار شما بیشترین اهمیت را دارد و به اطلاعات او نیازمندید، داده‌هایی در اختیارتان می‌گذارد.

چرا اهمیت دارد؟

ایده‌ی این استارتاپ بسیاری از افراد را تحت‌تأثیر قرار داده است. اینکه اطلاعاتی دقیق و فوری را بتوانید درباره‌ی هر کسی که در محیط کاری ملاقات خواهید کرد، به‌سرعت دریافت کنید، بسیار تأثیرگذار است. دیگر لازم نیست ساعت‌ها نام افراد مختلف را در گوگل جست‌وجو کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱۲ Average: ۴.۸]
منبع
بیزینس اینسایدر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

  1. بسیار عالی و مفید بود
    متأسفانه در مورد اکثر این استارت آپ ها هیچ صفحه فارسی برای مطالعه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *