لیمو HR
اسلایدچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – دم دراز

فروش مقادیر کم از طیف بسیار وسیعی از محصولات

دم دراز برای اولین بار توسط کریس اندرسون در سال ۲۰۰۶ ارائه شد. پدیده‌‏های دیجیتالی‌‏سازی و اینترنت به رشد این مدل، کمک فراوان کرده است که به کمک این موارد امکان ذخیره‌سازی و توزیع مقرون‏ به‏ صرفه‌‏تر محصولات کوچک نسبت به گذشته ممکن می‌شود. وب‏‌سایت‏‌های آمازون و ای‌‏بی به عنوان دو نمونه از پیشگامان این مدل در اواسط دهه‌ی ۹۰ می‌باشند.

این مدل کسب و کار شامل سود قابل توجه در دراز مدت می‌شود و تمایز برای ارائه کنندگان محصولات خاص و کم فروش ایجاد می‎کند، هم‌چنین امکان ارائه‌ی جست‌وجوی محصول مورد علاقه‌ی مشتریان در طیفی وسیع و متنوع را فراهم می‌آورد.

نیازمندی‌های پیاده‌سازی مدل دم دراز

 

  1. وجود قابلیت مدیریت هزینه‌های توزیع به طور کارآمد
  2. کاهش هزینه‌های جست‌وجوی محصولات برای مشتریان از طریق:۱. سیستم‌های جست‌وجو و پیشنهاد هوشمند۲. امکان طراحی و یا تغییر محصولات توسط مشتریان
  3. پایین نگه داشتن هزینه‌های پیچیدگی نسبت به رقبا علی‌الخصوص برای پیشنهادهای کاملا تخصصی یا فردی

شرکت‌های بهره‌مند از کسب و کار دم دراز

NETFLIX اولین ارائه‌‏کننده‌ی محتوای رسانه‌‏ای استریم اینترنتی است. این وب‌سایت دارای بیش از ۸۳ میلیون مشترک در سراسر دنیا می‌باشد و مشتریان به بیش از یک میلیون فیلم، سریال و نمایش تلویزیونی (بیش از ۱۰۰ برابر تعداد عناوین موجود در یک مغاره‌ی اجاره‌ی ویدئویی) دسترسی دارند و این وب‌سایت توانسته بر  فروشگاه‌های اجاره‌ی سنتی ویدئو تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

Apple صاحب بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین موسیقی و برنامه‌های کاربردی است؛ انتخاب‌های بسیار زیاد در این فروشگاه‌ها وجود دارد که همین ویژگی به درآمد بسیار بالا و وفاداری مشتریان منجر شده است. این شرکت تا اواسط ۲۰۱۳ موفق به فروش بیش از ۲۵ میلیارد آهنگ بر روی iTunes و بیش از ۵۰ میلیارد برنامه‌ی کاربردی در appstore شد.

YouTube بزرگ‌ترین وب‌سایت اشتراک ویدئوی آنلاین است که امکان بارگذاری انواع ویدئو بدون هیچ هزینه و تقریبا هیچ محدودیتی به مدد هزینه‏‌های پایین ذخیره‏‌سازی را ایجاد کرده است و هم‌چنین در آن امکان مشاهده‌ی ویدئو بر روی خود وب‌‏سایت و یا اشتراک‏‌گذاری بر روی دیگر شبکه‏‌های اجتماعی وجود دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *