معرفی استارتاپ

تاندوری؛ پلتفرم آموزشی در حوزه مهارت و خلاقیت

لیمو HR

تاندوری، یک پلتفرم آموزشی در حوزه مهارت و خلاقیت می باشد. داستان تاندوری از داستان مادربزرگ هم­بنیان­ گذاران تاندوری شروع شده است، داستان زنی کرد زبان که در مهارت ­های بسیاری توانمند بود، او در آشپزی و شیرینی پزی زبانزد بود و البته به روز، با قالی بافی و قلاب بافی و خیاطی آشنایی داشت و گاهی هم مواردی را جهت هدیه دادن به عزیزانش می ­بافت، فارغ از دست پخت و بافتی ­های کم نظیرش، او بسیار معلم خوبی بود، تمامی رسپی ها و تکنیک های مختلف آشپزی را خیلی دقیق به نزدیکان و تازه عروسان آموزش میداد، در بافندگی با صبر و حوصله بسیار، تمامی نکات را خیلی دقیق به دیگران منتقل میکرد. بعد از درگذشت او، خلاء انتقال تجربه و آموزش­ های کاربردی او به چشم آمد، صالح و حامد جواهری، نوه های این زن هنرمند، شروع کردند به تحقیق که پیش از این مادران ما، چگونه و از چه طریقی این مهارت ها را یاد می­گرفتند و به سنتی دیرینه رسیدند که همانند مادربزرگشان، مادربزرگانی بوده و هستند که دقیقا به همین شکل، زبان به زبان تجربه ها و مهارت های خود را به فرزندان و نزدیکان خود منتقل میکرده اند، همین باعث شد که آنها به دنبال راه اندازی شبکه اجتماعی باشند که افرادی را که مهارت هایی در حوزه آشپزی و شیرینی پزی دارند را به کسانی که به دنبال یادگیری آن مهارت هستند متصل کنند.

  • از تولد تاندوری بگویید:

خوب ایده اولیه تا حدودی شکل گرفت، از زبان مادربزرگ شنیده بودیم که در کردستان ایران، پیش از این برای پخت و پز از تنوری سفالی استفاده میشده که در گودالی میگذاشتند و با هیزم در اطرافش غذاهای خود را تهیه میکردند که نام این تنور «تاندور» بوده و همین باعث شد که تصمیم بگیریم نام کسب و کار خود را «تاندوری» بگذاریم.

تاندوری از تابستان ۹۶ ایده اولیه اش مشخص شد و در بهار ۹۷ اولین نسخه آن منتشر شد، به مرور زمان و با کسب تجربه و بررسی دقیق تر بازار و تست مدل های درآمدی مختلف در بهار ۹۹ اولین سری از دوره­های آموزشی را تولید و عرضه کردیم و با بررسی دقیق رفتار شرکت کنندگان در دوره ها و علل هر یک در استفاده از هر دوره تمرکزمان بر صرف آموزش به آموزش برای راه اندازی کسب و کار تغییر یافت.

حال با گذشت حدودا پنج سال از شروع تاندوری، در حال حاضر تاندوری پلتفرمی است که مدرس های مختلف میتوانند آموزش های مهارت محور خود را در تاندوری عرضه کنند و هنرجویان به راحتی می توانند در هر دوره ای که به آن علاقه مند هستند شرکت کنند و با ابزارهای کاربری موجود در محصول تاندوری قدم های اولیه برای راه اندازی کسب و کار خانگی خود را طی نمایند.

در تاندوری تمرکزمان روی ایجاد درآمد برای مدرسین مختلف و کمک به هنرجویان برای راه اندازی کسب وکار مستقل هر یک می باشد.

  • مسیر رشدتان چگونه بود؟

تاندوری تا کنون سه مرحله جذب سرمایه داشته که دو مرحله اول از دو سرمایه گذار فرشته و شرکت سرمایه گذاری پرشیا فاند بود و در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه جدید می باشیم.

تاندوری تا کنون بیش از ۵۰ هزار رجیستر و بیش از ۱۰ هزار فروش دوره را تجربه کرده و خوب با توجه به آنکه یکی از کانال های اصلی فروش تاندوری، اینستاگرام بود پس از اختلالات اخیر آسیب جدی به درآمد تاندوری و به طبع آن درآمد مدرسینی که دوره های خود را در تاندوری عرضه کرده اند وارد شده که در تلاش هستیم بتوانیم کانال های جدیدی را برای فروش و ایجاد درآمد ایجاد کنیم .

  • از تاثیر فیلترینگ شبکه های اجتماعی و محدودسازی اینترنت بر تاندوری بگویید:

تاندوری از ابتدا دو رسالت مهم را دنبال کرده است، اول کمک به مدرسین و صاحبان مهارت برای رسیدن به درآمدی منصفانه و دوم، کمک به تسهیل و راه اندازی و رشد کسب و کارهای خانگی و مستقل. در بخش مدرسین، لطمه جدی ای وارد شد که به جز تعداد کمی از مدرسین فعال در تاندوری، درآمد دیگر مدرسین افت زیادی داشته است. طی ۶۰ روزی که فضای شبکه های اجتماعی سمت و سوی دیگری گرفته و همینطور اختلالات جدی اینترنت، فروش دوره های تاندوری نزدیک به ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است و همین باعث لطمه جدی به درآمد مدرسین شده است.

  • در بخش مشتریان چطور بود؟

در این بخش هم تفاوت خاصی وجود ندارد، طبق بررسی های ما، درآمد این کسب و کارهای خانگی هم چیزی نزدیک به صفر شده است. از طرف دیگر، برخی از آنها نیز در حالت اعتصاب هستند و از پذیرفتن سفارشات جدید، امتناع میکنند.

تاندوری قصد دارد برای کمک به مدرسین، در ماه آینده، کمیسیون خود را کاهش دهد تا مدرسین بتوانند درآمد بالاتری داشته باشند. جزئیات این طرح به زودی در سایت و دیگر کانالهای ارتباطی تاندوری قرار خواهد گرفت. همچنین برای کسب و کارهای خانگی آسیب دیده هم طرحی به نام «بازارچه» در نظر داریم تا با ساخت رایگان وب سایت بتوانیم به کمک شرکای تجاری خود، ترافیک مضاعفی را به این کسب و کارها ارائه دهیم بلکه برخی از ضرر آنها جبران شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *