کارآفرینی و استارتاپکسب و کارهای رسانهمصاحبه های صنایع خلاق و فرهنگیمعرفی استارتاپ

عکستو: پلتفرم درخواست رزرو عکاس آنلاین

مصاحبه با مدیر مارکتینگ عکستو

لیمو HR

مصاحبه با مهرناز قنبری، مدیر مارکتینگ عکستو

همیشه پیدا کردن عکاس های ماهر و متعهد و دیدن نمونه کارهایشان، سخت و زمان بر بوده است. از طرفی عکاسان هم با مشکلاتی مواجه بودند؛ اینکه با وجود افزایش مهارت هایشان، درامد بیشتری نداشتند و علیرغم فروش کارهایشان سود چندانی به آنها تعلق نمیگرفت. از دیگر مشکلات آنها نداشتن بستری برای نمایش کارهایشان و تشکیل رزومه کاری بود که گرفتن پروژه های جدید را برایشان دشوار می کرد، در اینجا بود که کمپانی عکستو معجزه آفرید.

عکستو راهی برای راحتی و سرعت بخشیدن به تمامی مراحل عکاسی از انتخاب عکاس تا خرید عکس و ادیت آن است؛ که زمینه را برای بزرگ کردن بازار کار، داشتن درامد بیشتر و ساختن رزومه برای عکاسان عزیز را فراهم کرده است.

ایده عکستو از کجا به ذهنتان رسید؟

در زمان همه گیری ویروس کرونا که همه مجبور به قرنطینه خود شده بودند و ارتباط گیری بسیار سخت شده بود بر آن شدیم بستر آنلاینی فراهم کنیم تا به کسب وکارهایی که می خواستند از محصولات خود عکاسی کنند و یا کسانی که نیاز به عکاس داشتند کمک کنیم تا بتوانند به راحتی و با قیمت مناسب به یک عکاس ماهر و حرفه ای دسترسی پیدا کنند.

چطور حمایت مالی جذب کردید؟

در اوایل کار که تازه شروع به کار کرده بودیم با فیدبک بسیار خوبی که از عکاسان و کاربران گرفتیم توانستیم خود را برای سرمایه گذارانی که از استارتاپ ها حمایت می کنند ارائه کنیم و با دیدن عملکرد و چشم انداز خوب عکستو راضی به سرمایه گذاری شدند.

غرفه عکستو

چطور تیم خود را ساختید؟

هسته اولیه ی تیم، توسعه دهندگان پلتفرم عکستو بودند و به مرور زمان با تیم آپ کردن و اضافه کردن تیم های دیگه مثل مارکتینگ بزرگتر شدیم.

چقدر طول کشید تا به mvp رسیدید؟

نسخه mvp در کمتر از یکسال لانچ شد و درحال حاضر با دادن آپدیت های جدید درحال تکمیل و بهتر کردن عکستو هستیم.

چه رقبایی برای شما در بازار ایران و جهان وجود دارد؟

در جهان نمونه ای که مانند عکستو منحصرا بر روی عکاسی تمرکز کرده باشد وجود ندارد و داخل ایران شرکت کادرو وجود دارد.

مزیت رقابتی شما چیست؟

مهمترین مزیت ما در مقابل رقیبان، نحوه قیمت گذاری و تعرفه های مناسب ما هستند. دومین مزیت ما داشتن امکاناتی نظیر فیلمبرداری، لوکیشن، مدلینگ و تعریف پروژه هایی ویژه هست که تمامی موارد را پوشش می دهد. همچنین از دیگر مزیت ما باید به این اشاره کنم ما سعی کردیم عکاسان حرفه ای را از سراسر ایران گرد هم آوریم.

تصویر غرفه عکستو

چه چیزهایی سرعت گیر شما و کاربرانتان هستند؟

سرعت کم اینترنت، فیلترینگ و محدودیت های دسترسی به اینترنت آزاد اصلی ترین مشکلات ما است چرا که عکاسان و هنرمندان ما برای ارائه کارهای خود نیازمند شبکه های اجتماعی هستند تا کارهایشان دیده شود ولی متاسفانه دسترسی به این شبکات در ایران با محدودیت های فراوانی روبرو هستند. ولی ما با درست کردن داشبورد و شبکه ای مشابه به اینستاگرام این امکان را به هنرمندان خود می دهیم تا با ارائه پورتفلیو خود به دیده شدن خود کمک کنند.

وضعیت جذب سرمایه چگونه بوده است؟

مسلما سخت! در اکوسیستم استارتاپی جذب سرمایه مشابه یک جنگ تمام عیار است. با این وجود ما همیشه تلاش کردیم با ارائه ویژگی های مختلف نظر سرمایه گذاران را جلب کنیم.

به چه زیرساخت هایی نیاز دارید که در ایران امکان استفاده ندارید؟

سرور، شبکه، اینترنت

برنامه بازاریابی شما چیست؟

تعریف کمپین هایی در شبکات اجتماعی ولی در آینده برنامه هایی برای بازاریابی به صورت فیزیکی و این بورد را نیز در دستور کار خود داریم.

سخن پایانی

دغدغه امون همیشه این بوده است که بتوانیم یک بستر کارآفرینی برای عکاسی و فیلمبرداری بر پایه اعتماد ایجاد کنیم تا کاربرانمان بتوانند با خیال راحت پروژه هایشان را تعریف کنند و دیگر دغدغه پیدا کردن عکاس و لوکیشن را نداشته باشند و امیدوارم بتوانیم در آن موفق عمل کنیم و خیلی خوشحال می شویم که کاربران جدید بیایند و با انتقاد های سازنده به بهتر شدن ما کمک کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *